یهود و مواد مخدر

یهود و مواد مخدر

سال ۱۸۳۰: مواد مخدر

دیوید ساسون (David sassoon) بانکدار یهودی تشکیلات دیوید ساسون و شرکا -با شعبه‌هایی در چین، ژاپن و هنگ کنگ- از انحصار خود در تجارت تریاک در منطقه به نفع روچیلد استفاده کرده، مبادله‌ی ۱۸۹۵۶ صندوق تریاک از سوی دولت انگلستان را تحت کنترل خود در می‌آورد. این اقدام، میلیون‌ها دلار عاید خانواده روچیلد و خاندان سلطنتی انگلستان می‌کند.

دیوید ساسون

دیوید ساسون و پسرانش الیاس دیوید، عبدالله (آلبرت) دیوید و ساسون دیوید

سال ۱۸۳۶:

دیوید ساسون دلال مواد مخدر روچیلدها در چین، تجارت سالیانه‌ی خود را به سی هزار صندوق تریاک افزایش می‌دهد و اعتیاد در شهرهای ساحلی به معضلی رایج مبدل می‌شود.

یهود و رواج اعتیاد به تریاک در چین

سال ۱۸۳۹:

امپراتور دائو گوآنگ (Daoguang) به خاطر شیوع گسترده‌ی اعتیاد به تریاک در چین و در نتیجه انتفاع دیوید ساسون، خاندان سلطنتی انگلستان و روچیلدها، دستور توقف تجارت این ماده‌ی افیونی را صادر می‌کند. او مأمور عالی‌رتبه‌ی شهر کانتون (canton) با نام لین تسه-هسو يا لین ز شو (Lin Zexu – Lin Tse-Hsu) را به عنوان سرکرده‌ی مبارزه بر ضد تریاک منصوب می‌نماید.

به دستور لین تسه-هسو، دو هزار صندوق تریاک ساسون توقیف و این محموله به رودخانه ریخته می‌شود. دیوید ساسون روچیلدها را از این واقعه باخبر می‌کند و آنان از نیروهای مسلح بریتانیا درخواست می‌کنند دست به اقدام متقابل بزنند تا از منافع بی‌وقفه‌شان در تجارت تریاک، صیانت نمایند.

لین تسه هسو يا لین ز شو

لین تسه هسو يا لین ز شو

از این رو جنگ‌های تریاک با دخالت ارتش انگلستان آغاز می‌شود و بار دیگر این ارتش به عنوان نیروی مزدور روچیلد و در جهت منافع این خانواده وارد میدان نبرد می‌شود. آنان به شهرها و بنادر محاصره شده یورش می‌برند. قوای ارتش چین که تا این زمان به خاطر شیوع ده ساله‌ی اعتیاد در بین سربازان به شدت تقلیل پیدا کرده است، تاب مقاومت در برابر ارتش انگلستان را ندارد.

این جنگ در سال ۱۸۴۲ با امضای معاهده نانکینگ (Treaty of Nanking) به پایان می‌رسد. این معاهده شامل مفاد ذیل است که در عمل در جهت تضمین منافع روچیلدها و دست‌نشانده‌شان دیوید ساسون طراحی شده است؛ امتیازی که در عمل تریاک را در اختیار کل جمعیت کشور قرار می‌دهد:

۱. آزادسازی کامل تجارت تریاک در چین.
۲. پرداخت غرامت به مبلغ دو میلیون پوند به دیوید ساسون به خاطر تخلیه‌ی محموله‌ی تریاک او به رودخانه توسط لین تسه-هسو.
۳. حاکمیت ارضی دولت انگلستان بر چندین جزیره‌ی تعیین شده‌ی دور از ساحل کشور چین.

بمباران کانتون در جنگ‌های تریاک

بمباران کانتون از طریق ارتفاعات اطراف آن توسط بریتانیا در می ۱۸۴۱

سال ۱۹۹۷:

در لُس‌آنجلس یکی از تحقیقات عمده‌ی محلی، ایالتی و فدرالی در خصوص مواد مخدر با مشکل مواجه می‌شود. مظنونین در این تحقیق، گروه تبهکاران اسرائیلی با فعالیت گسترده در نیویورک، میامی، لاس وگاس، کانادا، اسرائیل و مصر هستند. این شبکه‌ی تبهکاران سازمان‌یافته‌ی اسرائیلی، به موازات انجام کلاهبرداری‌های پیچیده در حوزه‌ی اداری مثل جرایم رایانه‌ای و کلاهبرداری کارت‌های اعتباری، در قاچاق کوکائین و اکستازی نیز دست دارد.

افسران تحقیق در کمال حیرت مشاهده کردند که اسرائیلی‌های تحت بررسی، پیجر مأموران تحقیق، تلفن‌های همراه و حتی تلفن منازل را تحت نظر داشته‌اند. برخی از اعضای دستگیر شده‌ی شبکه، حتی اعتراف کردند که صدها شماره تلفن در اختیار داشتند که برای جلوگیری از دستگیری، از این شماره‌های مختلف استفاده می‌کردند.

مأموران به بررسی این موضوع پرداختند که دسترسی به این اخبار و اطلاعات ممکن است از کجا نشأت گرفته باشد. آنان خیلی زود به شرکت اسرائیلی AMDOCS برخوردند که خدمات تنظیم و ارسال صورت‌حساب‌های تلفن در ایالات متحده را در انحصار خود دارد.

AMDOCS

شرکت اسرائیلی AMDOCS

آنان برای پی بردن به چگونگی انجام شنود تلفنی، سامانه‌ی تلفن تشکیلات خود را تحت بررسی قرار دادند و دریافتند که پیمانکار اصلی آنان یعنی شرکت اسرائیلی کانورس اینفوسیس (Converse Infosys)، همکاری نزدیکی با دولت اسرائیل دارد.

سال ۲۰۰۰:

در ماه آوریل، یاکوب کوکی اورگاد (Jacob cookie Orgad) که به گفته‌ی خودش مأمور سابق موساد است، به جرم اداره‌ی یکی از بزرگ‌ترین عملیات قاچاق اکستازی در تاریخ آمریکا، دستگیر می‌شود. در این عملیات، مواد مخدری که به طور غیرقانونی در هلند تولید شده، به ارزش صدها میلیون دلار در شهرهایی در سراسر آمریکا توزیع می‌شود.

jacob cookie orgad

یاکوب کوکی اورگاد

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این عملیات، آن است که یهودیان حسیدی (Hassidic) ارتدکس به عنوان پیک مواد مخدر عمل می‌کردند؛ با امید به این که کلاه‌های سنتی و کت سیاه و موهای آویزان به دور گوش‌هایشان، مانع از سوءظن به آنان خواهد شد.

ریموند دبلیو کلی (Raymond W. Kelly)، مأمور عالی‌رتبه‌ی اداره‌ی گمرکات ایالات متحده اظهار می‌دارد که:

«مواد مخدر از پایگاه‌های گوناگون قاچاق و به طور عمده از اروپا، جمهوری دومینیکن و کانادا به ایالات متحد وارد می‌شود … گروه‌های تبهکار اسرائیلی این تجارت را تحت نفوذ خود در آورده‌اند.»

سال ۲۰۰۱:

پس از این که حملات ۱۱ سپتامبر به گردن اسامه بن لادن انداخته می‌شود، ایالات متحد به افغانستان یورش برده، حکومت طالبان را در آن‌جا سرنگون می‌کند. خیلی زود دلیل اصلی حمله به این کشور آشکار می‌شود.

دلیل اصلی این تجاوز، آن است که ملاعمر، رهبر طالبان، تولید تریاک در ژوئیه‌ی ۲۰۰۰ را ممنوع اعلام می‌کند و از این رو محصول تریاک آن سال از بین می‌رود.

آیا به خاطر می‌آورید که در سال ۱۸۳۹، زمانی که امپراتور دائو گوآنگ به منظور توقف شیوع گسترده‌ی اعتیاد در بین مردم چین، فرمان نابودی محصول تریاک را صادر کرد چه اتفاقی افتاد؟ خانواده روچیلد به ارتش انگلستان دستور دادند تا به آن‌جا لشکرکشی کند و از منافع حاصل از قاچاق مواد مخدر این خاندان صیانت نماید.

این جریان این بار در این سال با استفاده از ارتش ایالات متحده اتفاق می‌افتد. افغانستان منبع ۷۵ درصد از هروئین جهان است و به خاطر دستور ملاعمر در نابودی محصول تریاک و از بین رفتن سود حاصل از آن، دیگر نباید وقت را از دست می‌دادند و از عدم دخالت او در رسیدن سود عاید از این محصول به کنیسه شیطان در سال ۲۰۰۲ اطمینان حاصل می‌کردند؛ از این رو تهاجم به این کشور در اکتبر سال ۲۰۰۱ به وقوع پیوست. مدت کوتاهی بعد از این تهاجم، رسانه‌ها از وجود محصول فراوان تریاک در مارس ۲۰۰۲ خبر دادند.

سال ۲۰۰۱:

در اسرائیل، وزارت صنایع و بازرگانی ۵۰ درصد از هزینه‌های پژوهشی و عمرانی شرکت کانورس اینفوسیس را پرداخت می‌نماید. کانورس اینفوسیس سازنده‌ی تجهیزات شنود است که ضابطین قضایی از آن برای استراق سمع همه‌ی مکالمات تلفنی شهروندان آمریکایی استفاده می‌نمایند.

اما این شرکت که نیمی از بودجه‌ی تحقیقاتی و عمرانی خود را از دولت اسرائیل دریافت می‌نماید، از این لحاظ در مظان اتهام است که درگاهی مخفی را در این سامانه‌ها ایجاد کرده است که سازمان اطلاعات اسرائیل در حال سوء استفاده از آن است.

اطلاعات و اخبار جمع‌آوری شده از تلاش‌های مأموران آمریکایی در کشف و ضبط محموله‌های مواد مخدر، در اختیار قاچاقچیان یهودی گذاشته می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند تا از چنگال قانون بگریزند.

منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه ، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک ، برگردان: محمدیاسر فرحزادی ، تهران: نشر ساقی.

مواد مخدر ، مواد مخدر ، مواد مخدر

اندیشکده مطالعات یهود در پیام‌رسان‌ها:

پیام رسان ایتاپیام رسان بلهپیام رسان سروشپیام رسان روبیکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 19 =

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.