بهائیت و اسرائیل حلقه‌های یک زنجیر

بهائیت و اسرائیل حلقه‌های یک زنجیر

پس از زمینه‌سازی‌ها و حمایت‌های بی‌دریغ عبدالبهاء و شوقی افندی در تشکیل حکومت غاصب اسرائیل، جانشینان او نیز راه سرکردگان خود را ادامه دادند و ضمن ابراز خرسندی از پدید آمدن کشوری غاصب، سفاک و خون‌خوار، حمایت‌های خود را از اسراییل را اعلام کردند، به‌طوری‌که روحیه ماکسول، همسر شوقی افندی، بهائیت و اسرائیل را حلقه‌های یک زنجیر معرفی می‌کند:

«…ما به اینجا (اسرائیل) تعلق داریم. اگر قرار باشد قائل به تمیز و امتیاز هم شد، من ترجیح می‌دهم که جوان‌ترین ادیان در یکی از تازه‌ترین کشورهای جهان نشو و نما نماید و در حقیقت باید گفت: آینده‌ی ما چون حلقات زنجیر به ‌هم ‌پیوسته است.» [۱]

باید دانست که بعد از تشکیل بیت العدل نیز یکی از اقدامات اولیه‌ی اعضای آن، تماس با دولت اسرائیل بوده است. از جمله افتخارات بهائیان، حضور رئیس جمهور وقت اسرائیل و شهردار حیفا در جمع اعضای بیت‌العدل است که تصویر آن را در کتاب عالم بهائی با افتخار چاپ کرده‌اند. [۲]

بی شک هنوز هم، جامعه‌ی بهائی را می‌توان بزرگ‌ترین حامی اسراییل به‌ شمار آورد؛ چرا که نقشی اساسی در تشکیل آن ایفا کرده‌ است.

با این حال اگر بهاییت در پارلمان اسرائیل به رسمیت شناخته می‌شود و اگر می‌بینیم که بیت‌العدل اعظم در قلب حکومت اسرائیل است و این‌که اسرائیل حامی سرسخت بهائیت در سازمان ملل می‌شود و آن‌ را به رسمیت می‌شناسد، جای هیچ‌گونه تعجبی نیست، چرا که هر دو، حلقه‌های یک زنجیرند.

این عبارت به نقل از شوقی، به خوبی حمایت مادی و معنوی بهائیت از اسرائیل را نشان می‌دهد:

«…تأسیس حکومت اسرائیل از فهم مطهر شارع امراللهی (بهاءالله) و مرکز میثاق (عبدالبهاء) صادر و حاکی از پیدایش ملت مستقل در ارض اقدس پس از طی دو هزار سال پدیدار شد.» [۳]

لذا این‌گونه است که جامعه‌ی بهائی خود را موظف به حمایت از اسرائیل می‌داند و تمام جنایات آن‌ها را نادیده می‌گیرد و با مظلوم‌نمایی سعی در محق جلوه دادن دارد؛ چرا که سرنوشت آن‌ها به هم وابسته است و نابودی اسرائیل یعنی نابودی بهائیت.

پی‌نوشت‌ها:
[۱] مجله‌ی اخبار امری، دی‌ماه۱۳۴۰، شماره‌ی۱۰، شماره‌ی صفحات مسلسل ۶۰۱، ژانویه۱۹۶۲.
[۲] عالم بهائی، نشر محفل ملی ایران، جلد۱۴، ص۹۲.
[۳] انشعاب در بهائيت، اسماعيل رائين، موسسه‌ی تحقيقي رائين، ص۱۶۹.

منبع: پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب

تنها با یک کلیک به کانال تلگرام اندیشکده مطالعات یهود بپیوندیم:

تلگرام اندیشکده مطالعات یهود

همچنین ببینید

پرونده شناخت بابیان و بابیت مخفی

پرونده شناخت بابیان و بابیت مخفی

در ایران «یهودیت مخفی» با پدیده‌ای مشابه و خویشاوند به‌نام «بابیت مخفی» و «بهائیت مخفی» پیوند خورده است. بر گروه‌های فوق نام عام نهان‌پیشه‌گان نهاده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − شش =