یهود آتش‌افروز جنگ ایران و عثمانی

یهود آتش‌افروز جنگ ایران و عثمانی

یهودیان چگونه دو کشور اسلامی را به جان هم انداختند؟ ایران و عثمانی

خداوند متعال درآیات کریمه قرآن مجید، کراراً یهود و یهودیت (تحریف‌شده) را دشمن اصلی مسلمانان و خصوصاً مؤمنان معرفی می‌نماید:

لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا یَسْتَکْبِرُونَ (مائده : ۸۲) مسلماً یهودیان و کسانى را که شرک ورزیده‌‏اند، دشمن‏‌ترین مردم نسبت به مؤمنان خواهى یافت و قطعاً کسانى را که گفتند: «ما نصرانى هستیم»، نزدیک‌ترین مردم در دوستى با مؤمنان خواهى یافت، زیرا برخى از آنان دانشمندان و رهبانان‌اند که تکبر نمى‌‏ورزند.

یهودیان همواره خود را سرور مخلوقات دانسته و به دنبال برپایی ارض موعود و بهشت زمین بوده و هستند. آنان ارض موعود را فلسطین یا اورشلیم می‌دانند و در طول تاریخ همواره درصدد تصرّف آن و بازپس‌گیری آن از مسلمانان بودند. امپراتوری هابسبورگ (اسپانیا) که مشاوران یهودی چون اسحاق آبرابانل، لویی سانتانگل و گابریل سانچز در اختیار داشت چندین بار اقدام به جنگ علیه عثمانی برای تصرّف اورشلیم نمود ولی به دلیل قدرت زیاد امپراتوری عثمانی با شکست روبرو شد.

اسحاق آبرابانل

یهودیان از یک‌ طرف برای تضعیف و منحرف ساختن توجّه عثمانی‌ها از غرب به شرق و از طرف دیگر برای سرنگون ساختن اولین حکومت شیعی پس از اسلام، یعنی صفویه، شروع به توطئه‌چینی برای شعله‌ور نمودن جنگ ایران و عثمانی نمودند. در زیر به یکی از اقدامات خرابکارانه یهودیت در دربار عثمانی اشاره می‌نماییم:

نفوذ در دربار و حرم‌سرای سلاطین عثمانی

نفوذ در دربار و حرم‌سرای سلاطین و امپراتوری‌های مختلف به‌عنوان سنّت تاریخی یهود شناخته می‌شود. همانند ماجرای استر، این بار یهودیان روکسلانه معروف به خرم سلطان را به دربار و حرم‌سرای سلطان سلیمان قانونی نفوذ دادند که به گفته بسیاری از مورخین با تحریکات خصمانه او (خرّم سلطان) آماج تهاجم عثمانی‌ها از اروپا به سمت ایران و شیعیان منحرف شد و با زمینه‌سازی او بود که امپراتوری قدرتمند عثمانی در سراشیبی افول قرار گرفت.

استر و مردخای
استر و مردخای در حال نگارش داستان پوریم
روکسلانه یا خرم سلطان

هرچند بسیاری در مورد مذهب خرم سلطان با تردید صحبت می‌کنند ولی در این میان زمزمه‌های یهودی بودن روکسلانه جدی به نظر می‌رسد و شایعه یهودی بودن سلطان سلیم دوم (جانشین سلطان سلیمان و فرزند خرم سلطان) و همچنین قطعیت یهودی بودن نوربانو سلطان (همسر سلیم دوم) بر قوّت آن دامن می‌زند. هرچند این دلیل نمی‌تواند یهودی بودن روکسلانه را اثبات نماید ولی حداقل در میان گستره شبهات، علامت سؤالی مقابل مسیحی بودن و یا مسلمان شدن وی قرار می‌دهد که نیازها برای واکاوی بیشتر را در این موضوع می‌طلبد.
«شاید رواج شایعه یهودی‌تبار بودن سلیم دوم در میان مردم عثمانی ناظر به همین اصل مشکوک روکسلانه بود». (۱)

سلطان سلیم ثانی فرزند خرم سلطان

سلطان سلیم ثانی فرزند خرم سلطان
مورخان سلیم را فاسد و راحت‌طلب، کاهل و تن‌آسا و دائم‌الخمری نالایق توصیف می‌کنند.

تحریک سلطان سلیمان برای نبرد با ایران

همان‌طور که در ابتدا مطرح شد بر طبق شواهد و مدارک فراوان نقش اصلی در تحریک امپراتوری عثمانی و شخص سلطان سلیمان در حمله به ایران شیعی را خرم سلطان با عناد تمام بازی کرد؛ زیرا که سلطان سلیمان مخالف سرسخت جنگ با بلاد مسلمین بود و آن را جزء خطوط قرمز خود می‌دانست.

روکسلانه و کانونی که در پیرامون او بود [منظور کانون یهودیان دربار]، نقش اصلی را در تحریکات خصمانه علیه ایران به دست داشتند و همینان بودند که از سال ۱۵۳۲ میلادی چرخشی بنیادین در استراتژی نظامی سلیمان پدید آوردند و با ترفندهای گوناگون، ازجمله ترویج شیعه‌ستیزی، آماج اصلی تهاجم عثمانی را از اروپا به‌سوی ایران و دولت صفوی منحرف نمودند تا بدین ترتیب امپراتوری هابسبورگ را از زیر ضربه خارج کنند. (۲)

پس از روکسلانه، دومین فرد که در تبدیل حرم‌سرای سلطان به نهادی متنفذ در امور سیاسی و شئون حکومتی نقش اساسی ایفا کرد، زنی یهودی است که او را با نام نوربانو سلطان می‌شناسیم. نوربانو در اوایل صدارت رستم پاشا به همسری سلیم درآمد و مادر پسری از او شد که با نام سلطان مراد سوّم به سلطنت رسید. «نوربانوی یهودیه» در دوران سلطنت سلیم دوّم و مراد سوّم ریاست حرم‌سرا را به دست داشت و به‌عنوان یکی از ارکان مهم سیاست عثمانی شناخته می‌شد و پس از مرگ روکسلانه (۱۵۵۶) رهبری جناح جنگ‌طلب دربار عثمانی (علیه ایران) را به دست داشت. (۳)

در پایان لازم است به سخنان یک حاخام یهودی در سال ۲۰۱۰ میلادی در اسرائیل اشاره نماییم که از نفوذ زنان یهودی در دربار سلاطین و پادشاهان پرده برداشت و به این کار مشروعیت بخشید.
این خاخام یهودی با اشاره به واقعه پوریم و استر، اعلام کرد جاسوسان زن سازمان موساد مجاز به انجام هرگونه عمل جنسی با دشمنان برای انجام مأموریت خود هستند؛ همان‌گونه که استر هویت یهودی خود را پنهان کرد و با یک دشمن ایرانی یعنی اخشورش (خشایارشا) ازدواج کرد و با این کار ملت یهود را نجات داد.

ارجاعات مستقیم

۱- شهبازی، عبدالله، زرسالاران یهودی و پارسی، استعمار بریتانیا و ایران، مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، ج۴، ص۳۰۲
۲- همان
۳- همان، ج ۴، ص ۳۰۶

منابع غیرمستقیم

۱- شهبازی، عبدالله، زرسالاران یهودی و پارسی، استعمار بریتانیا و ایران، مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، ج۳،۲،۱و۵
۲- آذری شهرضایی، رضا؛ مقالۀ جنگ بیرق، شیر و خورشید ایران در مقابل با ماه و ستاره عثمانی، نشریه فصلنامه گفتگو، ش۴۳

Sites

۱- www.iranicaonline.org/articles/browne-edward-granville
۲- www.haberengelsiz.com/haber-106-Caldiran-Savasina-Bir-de-Boyle-Bakin.html

اندیشکده مطالعات یهود در پیام‌رسان‌ها:

پیام رسان ایتاپیام رسان بلهپیام رسان سروشپیام رسان روبیکا

همچنین ببینید

پشت پرده راز بمب اتم چه کسی ایستاده است؟

پشت پرده راز بمب اتم چه کسی ایستاده است؟

برنارد باروخ معتقد بود راز بمب اتم به‌عنوان سرمایه‌ی قومی و ملی، وسیله‌ای است که باید به‌واسطه‌ی آن قدرت فراملیتی قوم یهود را در سرتاسر عالم برقرار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.