لاویان و فرقه‌های شیطانی

لاویان و فرقه‌های شیطانی

اسطوره‌ها و بنیان‌های اندیشه سیاسی یهود (۱۰) لاویان
مصاحبه با استاد عبدالله شهبازی

نقش اسطوره‌های دینی و تاریخی در زرسالاری یهودی بسیار مؤثر است و فرهنگ جدید آن‌ها را شکل می‌دهد. یک نمونه همان اسطوره استر و مردخای است که عرض کردم. تقریباً می‌توان گفت تمام عملکردهایی را که شیطانی می‌نامیم بر یک اسطوره مبتنی است و به وسیله آن توجیه می‌شود.

در زمینه ترویج هرج و مرج جنسی، که نمونه‌هایی را بیان کردم، در عهد عتیق موارد فراوان و عجیبی می‌توانیم پیدا کنیم و با توجه به این که این متون به عنوان «کتاب مقدس» شناخته می‌شود طبعاً این موارد سرمشق قرار می‌گیرد. این اسطوره‌های شیطانی از مهاجرت حضرت ابراهیم (ع) از وطن ایشان، شهر اور (واقع در جنوب بین‌النهرین)، به مصر شروع می‌شود. طبق مندرجات این کتاب مقدس، زمانی که ابراهیم و همسرش، سارا، به مصر می‌رسند برای فرعون خبر می‌برند که یک زن بسیار زیبا همراه ابراهیم است. و ابراهیم هم برای این که زیبایی سارا برایش «خیریت شود» او را به عنوان خواهر خود معرفی می‌کند و از این طریق صاحب ثروت فراوانی می‌شود که منبع اولیه ثروت بنی‌اسرائیل است.

مطالبی که عرض کردم عین فقرات «سفر پیدایش» است. از این موارد بسیار زیاد است. تعمق در این موارد ثابت می‌کند که افرادی نسبت به یکتاپرستی و دین حضرت موسی (ع) عناد عجیبی داشته‌اند و به دست‌کاری در این متون پرداخته‌اند و اسطوره‌های شیطانی را وارد آن کرده‌اند. می‌دانیم که طبق تعالیم عهد عتیق قبیله لاوی (لوی) در میان بنی‌اسرائیل سمت کاهنی دارد و اصولاً یک کتاب مخصوص آن‌ها نوشته شده به نام «سفر لاویان». امروزه برخی از محققین تاریخ ادیان معتقدند که این طبقه لاویان در اصل مصری بودند که در میان بنی‌اسرائیل نفوذ کردند و خاندان‌های کاهنان (لاویان) را ایجاد نمودند. یکی از دلایلی که برای اثبات این نظر اقامه می‌شود رواج نام‌های مصری در میان لاویان است.

kohen کاهن

اگر در تاریخ یهودیت تعمق کنیم، متوجه می‌شویم که خاندان‌های لاوی (لوی) تا امروز نقش عجیبی داشته‌اند. شاخه‌ای از این خاندان‌ها نام لوی یا لاوی را بر خود دارند و بعضی با نام کوهن یا کاهن و اسامی شبیه به این شناخته می‌شوند. من در جریان تحقیقم به یک تاریخچه ۸۰۰ ساله مدوّن برای خاندان لاوی رسیدم که از قرن سیزدهم میلادی در اسپانیا شروع می‌شود و تا امروز ادامه می‌یابد.

اولین فرد سرشناس در این تاریخچه تودروس ابولافی است که رئیس و حاخام یهودیان کاستیل و لئون بود و یهودیان او را از خاندان سلطنتی یهود می‌دانستند. این خانواده در طول قرون بعد نقش بسیار مهمی در جنگ‌های صلیبی اسپانیا به سود حکمرانان شمال اسپانیا و علیه مسلمانان ایفا کرد و از همان قرن سیزدهم با فرقه شهسواران معبد رابطه نزدیک داشت. و همین خاندان لاوی بود که طریقت راز‌آمیز تصوف یهودی به نام کابالا را ایجاد کرد. در کتاب زرسالاران به طور مشروح درباره طریقت کابالا و کارکردهای سیاسی و تأثیرات بزرگ آن بحث کرده‌ام و نشان داده‌ام که از این سرچشمه کابالیستی در طول قرون بعد فرقه‌های راز‌آمیز و پنهان فراوانی بیرون آمده که فراماسونری یکی از آن‌هاست.

شهسواران معبد

در طی این قرون اعضای خاندان لاوی (لوی) همیشه فرقه‌سازان بزرگی بوده‌اند. یک نمونه ناتان غزه‌ای است که در قرن هفدهم ادعای پیامبری می‌کرد و در ایجاد موج جدیدالاسلامی شابتای زوی و تأسیس فرقه دونمه بسیار مؤثر بود. ناتان از خانواده لوی بود و نظریه‌پرداز شابتای زوی محسوب می‌شد. دونمه‌ها یهودیان جدیدالاسلام بودند که یک فرقه مخفی ایجاد کردند و نقش مهمی در فروپاشی دولت عثمانی و تأسیس جمهوری ترکیه ایفا نمودند.

ناتان غزه‌ای به پیروانش می‌گفت که مسلمان شدن شابتای زوی یک مأموریت مسیحایی است مشابه با مأموریت جاسوسی که به درون سپاه دشمن اعزام شده برای تسخیر آن از درون. به این دلیل است که منابع یهودی مکتب جدیدالاسلامی شابتای زوی و ناتان غزه‌ای را «ارتداد رازگونه» می‌خوانند یعنی آن‌گونه ارتداد از دین یهود که راز و رمزی در آن نهفته است.

ناتان غزه‌ای یاکوب فرانک شابتای زوی

کمال آتاتورک به یکی از خاندان‌های دونمه تعلق داشت. این نقش فرقه‌سازی امروز هم ادامه دارد. در سال‌های اخیر فرقه‌ای به نام ساتانیست‌ها (شیطان‌پرستان) در غرب ایجاد شده و رشد کرده است و معبدی تأسیس کرده‌اند به نام «کلیسای شیطان». بنیان‌گذار و رهبر این فرقه یک یهودی از خاندان لوی به نام آنتون لاوی است.

در این‌گونه فرقه‌ها مناسک جنسی جایگاه خاصی دارد. این تهمت نیست، عین واقعیت است. منابع معتبر از رواج هرج و مرج جنسی و مناسک جنسی در فرقه دونمه سخن می‌گویند. فرانکیست‌ها هم کاملاً بی‌پروا مناسک جنسی خود را اجرا می‌کردند. این فرقه را یعقوب فرانک تأسیس کرد و نقشی مشابه با فرقه دونمه در اروپای شرقی و مرکزی داشت.

در کلیسای شیطان آنتون لاوی نیز مناسک جنسی جایگاه خاصی دارد. اگر توجه کنیم می‌بینیم همان مناسکی که زمانی به طور مخفی به وسیله دونمه‌ها و فرانکیست‌ها و فرقه‌های مشابه انجام می‌شد، همان رقص‌ها و همان کارها، امروزه به وسیله کمپانی‌هایی که به وسیله زرسالاران یهودی ایجاد شده و از طریق گروه‌هایی مثل «متالیکا» در سطح عموم رواج داده می‌شود و توده وسیعی از جوانان را به خود جلب می‌کند. می‌دانیم که گروه متالیکا رسماً خود را شیطان‌پرست می‌داند.

ادامه دارد…

قسمت قبلی این مقاله ؛ قسمت بعدی این مقاله

لاویان ، لاویان ، لاویان ، لاویان ، لاویان

اندیشکده مطالعات یهود در پیام‌رسان‌ها:

پیام رسان ایتاپیام رسان بلهپیام رسان سروشپیام رسان روبیکا

همچنین ببینید

پشت پرده راز بمب اتم چه کسی ایستاده است؟

پشت پرده راز بمب اتم چه کسی ایستاده است؟

برنارد باروخ معتقد بود راز بمب اتم به‌عنوان سرمایه‌ی قومی و ملی، وسیله‌ای است که باید به‌واسطه‌ی آن قدرت فراملیتی قوم یهود را در سرتاسر عالم برقرار کرد.

یک نظر

  1. فرقه و گروه و یا طایفه لاویان که به آنها یهودیان لاوی میگویند که شاخه ایی از دین یهودیت است و آنها از برترین و برگزیده ترین قوم بنی اسرائیل و یا همان یهودیان هستند که از بقیه بهتر و مذهبی تر و مومن بودند و رهبر آنان حضرت هارون بود که همان برادر حضرت موسی بود….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =