کراو ماگا ورزش صهیونیستی

صهیونیسم در راه بین‌المللی کردن کراو ماگا

کراو ماگا ؛ ورزش اول اراضی اشغالی را بشناسیم

احتمالاً تا کنون نامی از ورزشی به نام کراو ماگا نشنیده باشید. گونه‌ای از ورزش رزمی که قدمتش به کمتر از یک قرن می‌رسد؛ اما این روزها در برخی کشورهای آمریکای شمالی و اروپایی به شدت تبلیغ می‌شود.

کراوماگا

کراو ماگا که ریشه‌ای یهودی – صهیونیستی دارد، اخیراً به خارج از مرزهای این رژیم آمده و در حال ترویج است. این‌که چرا نزدیک به یک قرن این رشته در سکوت و محدود به مرزهای این رژیم بود و اکنون به یک باره در حال ترویجش هستند، خود از پرسش‌هایی است که اذهان کارشناسان را به خود معطوف کرده است.

از مجارستان تا اراضی اشغالی

این ورزش توسط یک یهودی لهستانی پایه‌گذاری شد. ایمی لیشتنفلد / لیختنفلد که در رشته‌های بوکس و کشتی فعالیتی جدی داشت، کراو ماگا را پایه‌گذاری کرد تا یهودیان بتوانند در نزاع‌های خیابانی از آن بهره ببرند؛ اما با مهاجرت وی در دهه چهل به اراضی اشغالی، این ورزش به شکلی جدی‌تر و چهارچوب‌دارتر ادامه یافت. از اواسط دهه شصت بود که لیشتنفلد کراوماگا را به شکل رسمی در مدرسه هنرهای رزمی‌اش آموزش داد و به شکلی رسمی آن را علنی کرد. کراو ماگا با هدف آموزش به نیروهای نظامی، پلیس و یهودیان ساکن در راضی اشغالی رشد و گسترش یافت، به ورزش مسلط در این سرزمین تبدیل شده است.

کراوماگا ورزش صهیونیسم

«آرام باش و از کراوماگا استفاده کن» شعار این رشته و پیامش به صهیونست‌ها در مراحل آموزش است.

کراو ماگا که ترکیب یافته از دو کلمه‌ی عبری « کراو » و « ماگا » است، به « مبارزه ارتباطی » ترجمه می‌شود. البته، نام‌گذاری آن نیز درست است، چرا که مبنای آن بر درگیری و نزاع خیابانی و تن به تن بوده و به فرد توانایی می‌دهد تا در کمترین زمان، بیشترین ناتوانی را در فرد مقابل ایجاد کند. در حقیقت، کراو ماگا ترکیبی از بوکس، موی تای، ساواته، وینگ چوان (سبکی در ووشو)، جودو، جوجیتسو، کشتی و تمرینات واقعی درگیری‌های شهری است. این رشته در حقیقت، تاکید ویژه‌ای دارد که یک رشته رزمی براساس واقعیت‌های زندگی است و دارای کاربردهای عملی. نمودی از این باور نیز در این تجلی پیدا می‌کند که در کراو ماگا حملات به سمت چشم، سیستم دفاعی و حرکتی بدن و… است تا شخص مقابل به سرعت زمین‌گیر شود. در این بین نیز هیچ اغماض و دلسوزی وجود ندارد چرا که هدف از بین بردن توان کامل طرف مقابل است. این را نیز در نظر داشته باشید که تلاش ویژه‌ای نیز شده تا این رشته میان بانوان صهیونیست هم گسترش یابد که جهت مقابله با شرایط جنگی برای گروه‌های مقاومت و شرایطی مشابه است.

ابهام در سودای جهانی شدن!

وضعیت خاص کراو ماگا موجب شد تا به ورزش اول رده‌های مختلف گروه‌های نظامی در رژیم صهیونیستی تبدیل شود. اکنون نه تنها در ارتش که در « موساد » و « شین بت » که مهم‌ترین دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم هستند، آموزش این رشته از مقدمات فعالیت به شمار می‌رود و الزامی است. البته باید در نظر داشت که بسیاری از یهودیان ساکن در اراضی اشغالی نیز آموزش‌های جدی در این زمینه داشته‌اند.

کراو ماگا

اما فعالیت در این زمینه، تا سال‌ها مخفی و مختص به مرزهای این رژیم بود تا این که شاهد گسترش آن در سال‌های اخیر در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی مانند انگلیس بوده‌ایم. با توجه به رازآلود بودن فعالیت‌ها در این رژیم، این پرسش در اذهان کارشناسان ایجاد شده که چه دلیلی موجب شده تا صهیونیست‌ها در تلاش برای بین‌المللی کرده این رشته باشند؟

ایمی لیشتنفلد

ایمی لیشتنفلد پایه‌گذار کراو ماگا

این رشته که به ادعای موسس و مروجین امروزینش، ابزاری برای یهودیان جهت مبارزات خیابانی است، تا سال‌ها به شکلی محفلی و مخفیانه در اراضی اشغالی میان نظامیان و مردم ترویج شده؛ اما اکنون در حال گسترش در برخی کشورها است. این موضوع موجب پرسش‌های فراوانی شده که البته برخی نیز بی‌پاسخ است چرا که اطلاعات درباره‌ی آن چندان زیاد و در دسترس نیست. این‌که چه دلیلی موجب می‌شود تا کراو ماگا که در مقابله با طرف مقابل بسیار خشن و بی‌رحم است (در نظر داشته باشید که عموم ضربات به نقاط حساس بدن بوده و کاملاً مخرب است)، قصد جهانی شدن داشته باشد، ابهامی است که نیاز به رصد جدی و دقیق در آینده را دارد.

تنها با یک کلیک به کانال تلگرام اندیشکده مطالعات یهود بپیوندیم:

تلگرام اندیشکده مطالعات یهود

همچنین ببینید

هالووین» تا «کار خودشونه

از «هالووین» تا «کار خودشونه»!

مسأله هالووین به انقیاد و مسخ توسط نظام سرمایه‌داری مربوط است؛ وگرنه دهن درست‌کردن برای کدو و پخ‌کردن برای این و آن که بترساندشان، ضرر خاصی هم ندارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =