آیا برژینسکی و جان کری فرانکیست هستند؟‌

آیا برژینسکی و جان کری فرانکیست هستند؟‌

در زمان فاجعه‌ی آدم‌سوزی در بندر اودسا (زنده سوزانیدن ده‌ها تن از مردم به دست رایت‌سکتورهای اوکرائینی در ساختمان اتحادیه‌های شهر اودسا) و همان شب ارسال پیام ویدئویی برژینسکی از خانه به «جوانان قهرمان اوکرائین» در ستایش از جنایت فوق، که لذت از مناسکی شیطانی را متبادر می‌کرد، این فرضیه در ذهنم شکل گرفت که آیا برژینسکی رهبر یا از رهبران فرقه یعقوب فرانک / یاکوب فرانک (فرانکیست‌ها)‌ نیست؟ فرانکیست

فرقه فرانکیست ادامه فرقه‌ی شابتای زوی (دونمه) در عثمانی است که در اروپای مرکزی و شرقی، در قلمرو امپراتوری هابسبورگ، گسترش یافت. پیروان یاکوب (یعقوب)‌ فرانک، به سبک پیروان شابتای زوی در عثمانی که در ظاهر مسلمانان مقید بودند، به کاتولیک‌های مقید تبدیل شدند و با استتار تبار و فرقه خود و با حمایت از یکدیگر، بتدریج به صفوف اشرافیت هابسبورگ راه یافتند و در نسل‌های بعد بخش مهمی از آنان به آمریکا مهاجرت کردند.

برژینسکی به یکی از خاندان‌های اشرافی لهستان تعلق دارد و دو شاخص مهم در مواضع سیاسی او یکی نفرت شدید ضد روسی است و دیگری رابطه‌ی خصمانه با باند نتانیاهو در اسرائیل و آمریکا. برخلاف برژینسکی، هنری کیسینجر، بعنوان پدر معنوی باشگاه بیلدربرگ و حامی مهم نتانیاهو، با روسیه روابط حسنه دارد و از سال ۲۰۱۳ تاکنون مکرر خواستار تعامل با پوتین در حل بحران اوکرائین و متمرکز شدن بر خاورمیانه و سوریه بوده است. نامزد محبوب کیسینجر در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا جب بوش، برادر جرج واکر بوش، بود.

ژاکوب فرانک

برژینسکی به دلیل مواضعش علیه نتانیاهو و حامیان او در آمریکا، متهم به آنتی سمیتیسم / یهودی‌ستیزی بوده است. تا پیش از حادثه اودسا و فرضیه فرانکیست بودن برژینسکی، تصورم این بود که رابطه‌ی تیره برژینسکی با دولت اسرائیل ریشه در خصومت تاریخی میان لهستانی‌ها و یهودیان مستقر در لهستان و اروپای شرقی دارد.

فرانکیست‌ها بعنوان فرقه‌ای خاص از یهودیان مخفی رابطه حسنه با دولت اسرائیل و یهودیان خاخامی ندارند. ربای ماروین انتلمن، خاخام اسرائیلی، دونمه‌ها و فرانکیست‌ها را شیطان‌پرست، نه فرقه‌ای یهودی، و بزرگ‌ترین دشمن یهودیت می‌داند. انتلمن مدعی است که هیتلر فرانکیست بود و نطفه او در مناسک جنسی فرانکیست‌ها از پدری یهودی منعقد شد.

فرضیه‌ی فرانکیست بودن برژینسکی ظاهراً تنها متعلق به من نیست. امروز دیدم سام شولمان نیز فرضیه فرانکیست بودن برژینسکی را مطرح کرده است. سام شولمان یهودی نئوکان آمریکایی و از نویسندگان ویکلی استاندارد است که از نشریات شاخص نئوکان‌ها به شمار می‌رود و سردبیری آن را ویلیام (بیل)‌ کریستول، پسر ایروینگ کریستول پدر معنوی نومحافظه‌کاری به دست دارد. نومحافظه‌کاری / نئوکانسروتیسم نام مستعاری است که لابی افراطیون اسرائیلی برای خود برگزیده‌اند و ربطی به محافظه‌کاری سنتی آمریکایی ندارد و تداوم آن محسوب نمی‌شود.

برخی یهودیان و غیریهودیان چنین ادعایی را درباره جان کری، وزیر خارجه آمریکا، نیز عنوان می‌کنند و او را متعلق به خانواده‌ای یهودی ساکن امپراتوری هابسبورگ می‌دانند که به دلیل تعلق به فرقه مخفی یعقوب فرانک به مسیحیت کاتولیک گرویدند.

نویسنده: استاد عبدالله شهبازی

یادداشت‌ها:
بحث فرانکیست بودن برژینسکی در توئیت ۳۰ ژانویه ۲۰۱۳ سام شولمان:‌
https://twitter.com/sam_schulman/status/296451669607198720
فهرست مقالات سام شولمان در ویکلی استاندارد:
http://www.weeklystandard.com/author/sam-schulman
بحث فیسبوکی درباره فاجعه آدم‌سوزی در اودسا (جمعه، ۲ مه ۲۰۱۴/ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳):
https://www.facebook.com/abdollah.shahbazi/posts/10152385096039687?stream_ref=10
درباره فرقه فرانک و انتساب جان کری به این فرقه بنگرید به مقاله زیر:
Robert Mock, “The Sabbatean Jews and their Affect on Global Politics: Study into the Jewish Messianic Revival of Sabbatai Zevi And its Adherents, the Sabbatean Jews,” BibleSearchers.com, July 29, 2004.
http://www.biblesearchers.com/reflections/2004/augustkerry.shtml
حاخام همان حکیم هست. ربی (به انگلیسی: ربای) به معنی «رب من»، «ارباب من». هر دو در عبری به کار می‌رود ولی یکی نیست. یهودیان در جوامع اسلامی چون «رب» به معنی خداوند به کار می‌رود عنوان حاخام (حکیم) را به کار می‌برند. در نگارش هم خاخام و هم حاخام درست است. تبدیل «ح» اول به «خ» به دلیل تلفظ در عبری است و در انگلیسی همان «ح» را به کار می‌برند.

…..

واریز كمک نقدی برای حمایت از اندیشكده

….

اندیشکده مطالعات یهود در پیام‌رسان‌ها:

پیام رسان ایتاپیام رسان بلهپیام رسان سروشپیام رسان روبیکا

همچنین ببینید

نقش پاپ‌های یهودی مخفی در جنگ‌های صلیبی

نقش پاپ‌های یهودی مخفی در جنگ‌های صلیبی

ما درصدد بیان نقش یهود و پاپ‌های یهودی در جنگ‌های صلیبی هستیم که بسیاری از تاریخ‌نگاران، هنگام ثبت حوادث جنگ‌های صلیبی، از آن غافل مانده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.