باروخ گلدشتاین

خدایگان جنایت و کشتار (۱) باروخ گلدشتاین

در ۲۵ فوریه ۱۹۹۴ (۶ اسفند ۱۳۷۲)، مصادف با روز پوریم در اسرائیل، دکتر باروخ کاپل گلدشتاین (۱) که به‌عنوان پزشک در ارتش اسرائیل خدمت کرده بود و از نوادگان حاخام شنئور زلمان لیادی (۲) مؤسس نهضت خباد لوباویچ (۳) به‌حساب می‌آمد، در خلال نماز وارد مسجد آرامگاه پدران [مسجد حضرت ابراهیم (۴)] در شهر الخلیل می‌شود و ۲۹ مسلمان را کشته و ۱۲۵ نفر دیگر را زخمی می‌کند (۵). باروخ گلدشتاین

شهر الخلیل یا حبرون

نقاشی از شهر الخلیل یا حبرون

آرامگاه حضرت ابراهیم یا مسجد ابراهیمی

مسجد ابراهیمی (آرامگاه حضرت ابراهیم) در الخلیل

گلدشتاین با سلاحی خودکار دست به این جنایت می‌زند. در نهایت، نجات‌یافتگان حادثه سرانجام او را از پا در می‌آورند.

باروخ گلدشتاین تروریست یهودی

باروخ گلدشتاین تروریست افراطی یهودی

گلدشتاین و جنایت مسجد ابراهیمی الخلیل

در جریان تحقیق در خصوص این حادثه، دو محافظ ارتش اسرائیل شهادت می‌دهند که گلدشتاین به‌تنهایی عمل نکرده بود و حتی اسلحه‌ای که در دست او پیدا شده بود، با سلاحی که هنگام ورود به مسجد در دست داشت، فرق می‌کرد. با وجود این هیئت تحقیق در گزارش خود اعلام می‌کند که گلدشتاین به تنهایی دست به این اقدام زده است! (۶)

جنایت در مسجد ابراهیمی الخلیل

کشتار در مسجد ابراهیمی الخلیل

قتل عام مسجد ابراهیمی الخلیل

کمی بعد از این حادثه، مزار گلداشتاین به محل زیارت بسیاری از یهودیان تبدیل می‌شود. در واقع شورای مذهبی محله کریات اربع (۷)، محل دفن گلداشتاین را بنای یادبود اعلام کرده، در آن‌جا قبرستان احداث می‌کند. حامیان این طرح، پیاده‌رو، نورافکن، قفسه‌ی حاوی ادعیه و پایه‌ی ستون‌های آذین‌بندی شده با شمع را در محل مزار او نصب می‌کنند.

قبر باروخ گلدشتاین

بر روی سنگ قبر گلدشتاین نوشته شده است:

«در این‌جا قدیس دکتر باروخ کاپل گلدشتاین آرمیده است. خداوند این مرد پرهیزگار و مقدّس را بیامرزد. خداوند انتقام خون او را خواهد گرفت؛ اویی که جان خود را تقدیم یهودیان، دین یهود و سرزمین یهود کرد. دستان او بی‌گناه و قلبش پاک است. او در چهاردهم ماه آدار سال ۵۷۵۴ عبری، مصادف با روز پوریم، در راه خدا به شهادت رسید.»

گور باروخ گلدشتاین

حاخام یاکوف پرین (۸) فقط دو روز بعد از جنایت گلدشتاین می‌گوید:

«یک میلیون عرب، ارزش ناخن یک یهودی را ندارند.»

مقبره باروخ گلدشتاین

حاخام اسحاق گینزبرگ (۹) یکی دیگر از رهبران روحانی یهودی که ریاست مدرسه‌ی تلمودی Yeshiva Yossev kever در شهر نابلس را برعهده دارد، از کشتار وحشیانه‌ی گلدشتاین تمجید و تعریف می‌کند و این اقدام را «تحقق شماری از فرامین شریعت یهود» می‌نامد و می‌افزاید:

«انتقام از غیریهودیان و نابودی آنان که از ذریه‌ی عمالیق هستند و تطهیر نام مقدس، جزء آن دسته از اعمال شایسته‌ای است که گلدشتاین به آن دست زده است.»

زیارت قبر باروخ گلدشتاین

دعا كنار قبر باروخ گلدشتاین

تروریستی كه قبرش زیارتگاه یهودیان شد!

پی‌نوشت‌ها:

۱. Baruch kappel Goldstein

باروخ گلدشتاین یک یهودی تندرو و یکی از شاگردان «مئیر کاهان» بود که نسلی از قاتلان و جانیان را تربیت کرده و به سراسر جهان فرستاد تا همه فلسطینیان و مسلمانان را به قتل برسانند. درباره‌ی مئیر کاهان بنگرید به:

https://jscenter.ir/other-topics/jewish-celebrities/3706

۲. Shneur Zalman of Liadi
۳. Chabad Lubavitch

جنبش مذهبی خباد یک جنبش حسیدی یهودی است که از عمر آن بیش از دو قرن می‌گذرد. این جنبش در اقصی نقاط دنیا فعالیت دارد و درصدد ترغیب یهودیانِ بی‌توجه به آموزه‌های دینی یهود به مراعات احکام و دستورات تورات و تلمود است. مرکز فعالیت‌ها و رهبری این جنبش بعد از جنگ جهانی دوم از اروپای شرقی به آمریکا منتقل شد؛ در آنجا، دامنه فعالیت‌ها و ساختار سازمانی این جنبش رشد چشمگیری یافت و فعالیت‌های آن سمت و سویی بین‌المللی پیدا کرد. این جنبش مذهبی با نفوذی که در ارکان قدرت در ایالات متحده آمریکا دارد به‌عنوان بازوی فرهنگی صهیونیسم بین‌الملل فعالیت دارد و مراکز متعدد آن در اقصی نقاط دنیا به‌عنوان مکان‌های امنی برای فعالیت‌های جاسوسی سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به شمار می‌روند.

۴. Cave of the Patriarchs (Arabic: al-Haram al-Ibrahimi)

مسجد ابراهیمی یا حرم ابراهیمی شریف، از جمله مکان‌های مقدس در میان مسلمانان محسوب می‌شود، این مسجد در شهرک قدیمی الخلیل در جنوب کرانه باختری واقع شده است. بنای مسجد ابراهیمی شبیه مسجدالاقصی است و اطراف آن با یک دیوار بزرگ سنگی محصور شده است که طول آن به ۷ متر می‌رسد. بنا به برخی روایات در این مسجد، قبر حضرت ابراهیم (ع) و همسرش «ساره» و قبر حضرت اسحاق (ع)، حضرت یعقوب (ع) و همسران‌شان قرار دارد.
۵. گلدشتاین در پشت یکی از ستون‏‌های مسجد ایستاد و منتظر شد تا نمازگزاران سجده کنند. پس از آن به سوی نمازگزاران که در حال سجده بودند، آتش‏ گشود و عده‌‏ای نیز به او تجهیزات و فشنگ می‏رساندند. در این کشتار که تنها چند دقیقه طول کشید ۲۹ تن از نمازگزاران شهید و صدها تن دیگر مجروح شدند. در هنگام اجرای این کشتار، سربازان ارتش اسرائیل درهای‏ مسجد را بستند و از فرار نمازگزاران خودداری کردند. همچنین به‏ هیچ‌کس اجازه نمی‏‌دادند تا برای نجات مجروحین به داخل حرم‏ برود. در همین زمان عده‌‏ای نیز در خارج از مسجد و عده‌‏ای دیگر نیز در حین تشییع جنازه‏ شهدا کشته شدند. در این کشتار ۵۰ نفر به شهادت رسیدند که ۲۹ نفر از آن‏ها جزء نمازگزاران حرم‏ بودند. برخی منابع تعداد مجروحان را تا ۳۵۰ نفر نوشته‌اند.
۶. رژیم اشغالگر در پی جنایت کشتار مسجد ابراهیمی کمیته حقیقت‌یاب! تشکیل داد و ریاست این کمیته به «یهودا شمغار»، قاضی اسرائیلی سپرده شد. این قاضی صهیونیست توصیه‌های نژادپرستانه خود را اعلام کرد که به موجب آن «مسجد ابراهیمی» بین شهرک‌نشینان صهیونیست و مسلمانان تقسیم شد. طبق این حکم شهرک‌نشینان صهیونیست بر ۵۴ درصد مسجد تسلط یافتتند؛ این در حالی بود که نمازگزاران فلسطینی در دیگر بخش‌های مسجد که متعلق به آنان بود، اجازه تردد و عبادت آزادانه و بدون محدودیت نداشتند. رژیم اسرائیل تنها به این مسأله اکتفا نکرده؛ بلکه بازار مرکزی سبزیجات فلسطین را بست و اجازه ورود آنان به مغازه‌هایشان در این مکان را نداد. بستن خیابان «شهداء» به‌عنوان مسیر اصلی شهر الخلیل و خیابان السهله و بخش‌هایی از خیابان «طارق بن زیاد» از دیگر تصمیمات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان بود. این رژیم همچنین بیش از ۵۰۰ مغازه را در خیابان «شلاله قدیم» و دیگر خیابان‌های اصلی فلسطین را به روی شهروندان فلسطینی بست.

۷. Kiryat Arba
۸. Yaacov Perrin
۹. Yitzhak Ginsburg

منبع: کتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، صص۱۹۷-۱۹۸، به همراه تحقیقات اندیشکده مطالعات یهود.

اندیشکده مطالعات یهود در پیام‌رسان‌ها:

پیام رسان ایتاپیام رسان بلهپیام رسان سروشپیام رسان روبیکا

همچنین ببینید

خودفروشی گلدا مایر برای تشکیلات مخفی صهیونیسم

خودفروشی گلدا مایر برای تشکیلات مخفی صهیونیسم

گلدا مایر حتی پس از ازدواج، از طریق فحشا و خودفروشی، میلیون‌ها دلار برای تشکیلات مخفی صهیونیست‏‌ها و مسلّح کردن اسرائیل جمع آوری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 5 =

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.