روچیلدها و تدارک جنگ دوم جهانی

بعد از پنج‌شنبه سیاه آمریکا [شرح ماجرای پنج‌شنبه سیاه را اینجا بخوانید]، و درست در حالی که رکود بزرگ اقتصادی حاصل از آن در جریان بود، میلیون‌ها دلار آمریکا به منظور تدارک جنگ دیگری توسط روچیلدها (یعنی جنگ دوم جهانی) صرف بازسازی صدمات ناشی از جنگ اول جهانی در آلمان می‌شد.

تجمع مردم در وال استریت و فلورنس اونز تامسون

عکس سمت راست: عکس معروف «مادر مهاجر» از کارگری به‌نام فلورنس اونز تامسون، مادر ۳۲ ساله با هفت فرزند در فقر، كه به نماد فرهنگی دوران رکود بزرگ تبدیل شد.
عکس سمت چپ: تجمع مردم در وال استریت پس از سقوط بورس در ۱۹۲۹

لوئیس تی. مک‌فادن (Louis T. McFadden)، عضو جمهوری‌خواه کنگره و رئیس کمیسیون بانکداری و ارز مجلس از سال ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۱، در خصوص این موضوع اظهار می‌دارد:

«بعد از جنگ اول جهانی، آلمان به دست بانکداران بین‌المللی آلمانی افتاد. آنان در واقع آلمان را خریدند و هم‌اکنون این کشور در دست آنان است. آنان صنایع این کشور را خریده‌اند، اراضی آن را به رهن گذاشته‌اند، تولیدات آن را کنترل می‌کنند و تمام خدمات عمومی را تحت سلطه‌ی خود دارند.

این بانکداران به دولت فعلی آلمان یارانه داده‌اند و نیز تمام هزینه‌های گزاف انتخاباتی آدولف هیتلر را که در جهت تهدید دولت برونینگ (هاینریش برونینگ Heinrich Brüning) به کار گرفته می‌شد، تأمین کردند. زمانی که برونینگ در اطاعت از دستورات بانکداران بین‌المللی آلمان کوتاهی کرد، هیتلر به میدان فرستاده شد تا آلمان‌ها را با ایجاد رعب و وحشت وادار به تسلیم نماید…

بیش از سی میلیارد دلار از پول آمریکا از طریق هیئت مدیره‌ی فدرال رزور به آلمان سرازیر شد که قطعاً از صرف بودجه‌های هنگفت، احداث اقامتگاه‌های جدید، آسمان‌نماهای بزرگ، باشگاه‌های ورزشی، استخرهای شنا، بزرگراه‌های فاخر و کارخانه‌های تمام عیار در آلمان باخبر شده‌اید.

تمام این موارد با پول ما انجام شد. تمام این مبالغ از طریق هیئت مدیره‌ی فدرال رزرو به آلمان اعطا شد. هیئت مدیره‌ی فدرال رزرو چنان مبالغ هنگفتی را به آلمان سرازیر کرده‌اند که حالا جرأت گفتن مقدار کل این مبالغ را ندارند.»

لوئیس تی مک فادن

لوئیس تی. مک فادن (Louis T. McFadden) از منتقدان جدّی بانکداران یهودی

جالب این‌جا است مبالغی که به منظور آمادگی آلمان برای جنگ دوم جهانی به این کشور سرازیر می‌شد، در اختیار بانک آلمانی تیسن (Thyssen) قرار می‌گرفت که به تشکیلات تحت کنترل روچیلد، یعنی هریمن (W. A. Harriman & Co) در نیویورک وابسته بود.

منبع: كتاب «صهیونیسم در مسیر سلطه»، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول ۱۳۹۱، ص۱۰۶-۱۰۷.

بیشتر بخوانیم :

روچیلدها در جنگ جهانی اول

رازهای پنهان صعود نازیسم

جنگ دوم جهانی ، جنگ دوم جهانی

اندیشکده مطالعات یهود در پیام‌رسان‌ها:

پیام رسان ایتاپیام رسان بلهپیام رسان سروشپیام رسان روبیکا

همچنین ببینید

روچیلدها و اقتصاد غرب

روچیلدها و اقتصاد غرب

ابعاد سیطره و نفوذ روچیلدها در «اقتصاد غرب» چنان عظیم بود، که در قرن بیستم کشورهای غربی را به تیول «امپراتوری جهانی روچیلدها» بدل ساخت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =