نفوذ مقام امنیتی آمریکا در وزارتخانه دولت یازدهم

نفوذ مقام امنیتی آمریکا در وزارتخانه دولت یازدهم

گزارش ویژه «ایران؛ ایری؛ راکفلر» – قسمت یازدهم نفوذ

در بخش‌های قبل از گزارش «ایران؛ ایری؛ راکفلر» روند تسلط بنیادهای صهیونیستی و همچنین بنیاد راکفلر بر منابع غذای ملت‌ها تشریح شد. در این شماره مختصراً به بیوگرافی مأمور امنیتی برجسته آمریکایی که در سال ۱۳۹۳ به وزارت جهاد کشاورزی ایران نفوذ کرد، مروری خواهیم داشت.

«کنت ام. کوئین» متولد ۱۹۴۲ در ایالت «آیووا» آمریکاست. وی در سال ۱۹۶۸ میلادی به وزارت خارجه آمریکا پیوست و طی ۳۲ سال خدمت در این نهاد به سرعت مدارج ترقی را طی کرد و در بالاترین سطوح این وزارتخانه به‌کار گرفته شد. حوزه تخصصی فعالیت دیپلماتیک وی آسیای جنوب و جنوب شرق بوده است. گذشته از فعالیت‌های قابل توجه در حوزه دیپلماسی خارجی،‌ کنت کوئین با توجه به تسلط به زبان ویتنامی، به‌عنوان مترجم جرالد فورد، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در کاخ سفید مشغول به کار بود.

کنت کوئین و جرالد فورد

کنت کوئین و جرالد فورد رئیس‌جمهور وقت آمریکا در دهه ۱۹۷۰ میلادی

وی همچنین شخصاً اولین مذاکره‌کننده آمریکایی بود که زندان‌های ویتنام را برای یافتن زندانیان و مفقودان جنگی ایالات متحده جستجو می‌کرد. کنت کوئین همچنین در خلال سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹، سفیر آمریکا در کامبوج بوده است. این دیپلمات کهنه‌کار عضویت در شورای‌عالی امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید را نیز در کارنامه دارد.

کنت کوئین عضو شورای امنیت ملی آمریکا

وی همچنین مشاور نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل -واقع در شهر وین- بوده و همچنین رفیق قدیمی و ۵۰ ساله‌ی «هنری کیسینجر»، استراتژیست برجسته و یهودی آمریکایی به شمار می‌رود.

کنت کوئین و هنری کیسینجر

کنت کوئین (راست) کنار هنری کیسینجر (چپ)؛ این عکس بعنوان عکس افتخارآمیز و مورد علاقه کوئین روی دیوار اتاق کارش نصب شده است.

کنت کوئین پس از ۳۲ سال کار در بالاترین سطوح امنیتی وزارت خارجه آمریکا، از اول ژانویه سال ۲۰۰۰ (اولین روز هزاره سوم) رهبری بنیاد جایزه جهانی غذا را به‌عهده گرفت. این بنیاد توسط بنیاد راکفلر بنیان‌گذاری شده و توسط کلکسیونی از صهیونیست‌های برجسته پشتیبانی می‌شود. این بنیاد تلاش می‌کند خواسته‌های صهیونیست‌ها در زمینه‌ی غذا را با ایجاد شبکه پیچیده بین‌المللی نفوذ در کشورها تأمین نماید.

ضریب نفوذ این بنیاد چنان است که افراد برجسته سیاسی -ازجمله دو رئیس‌جمهور پیشین آمریکا- جزو گروه مشاوران رسمی آن قرار دارند و دبیران کل سازمان ملل در نشست‌های سالانه آن سخنرانی می‌کنند. (اطلاعات بیشتر درخصوص این بنیاد را {اینجا} ببینید.)

جورج بوش و جیمی کارتر مشاوران ارشد بنیاد جایزه جهانی غذا

کوفی عنان در بنیاد جایزه جهانی غذا

بان کی‌مون در بنیاد جایزه جهانی غذا

دبیران کل سازمان ملل و رؤسای جمهور آمریکا در بنیاد جایزه جهانی غذا

از سوی دیگر کنت کوئین تنها شهروند غیرنظامی است که برای رهبری بیش از ۱۰۰ عملیات در ویتنام، در سال ۲۰۰۹ بالاترین مدال نیروی هوایی آمریکا را دریافت کرده است.

همچنین وی کنار افراد برجسته و تاریخ‌ساز «آیووا»، مدال طلای سال این ایالت را نیز از فرماندار «آیووا» دریافت کرده است. دریافت کنندگان این جایزه همگی افراد شاخص و برجسته آیووا مانند رئیس جمهور هربرت هوور، هنری والاس معاون رئیس جمهور، دکتر نورمن بورلاگ، آقای جان روان پدر، و دکتر جورج واشنگتن کارور بوده‌اند.

اهداء مدال نیروی هوایی آمریکا به کنت کوئین

مراسم اهداء مدال نیروی هوایی آمریکا به کنت کوئین؛ ۲۰۰۹ میلادی

این فرد امنیتی برجسته آمریکایی در سال ۱۳۹۳ توسط مجموعه وزارت جهاد کشاورزی ایران به کشور دعوت شد و در مراسمی توسط شخص وزیر جهاد کشاورزی مورد تقدیر قرار گرفت. وی در این مراسم و در مدت اقامتش در ایران -در راستای تسلط آمریکا بر غذای مردم ایران- اقدامات راهبردی انجام داد که در ادامه گزارش «ایران؛ ایری؛ راکفلر» به جزئیات آن اشاره خواهد شد.

کنت کوئین در ایران

کنت کوئین در ایران؛ ۱۳۹۳ شمسی

کنت کوئین در سوئیت وزارتی پذیرایی شد و سخنرانی وی درخصوص زمینه‌ی روابط با آمریکا محمود حجتی را به وجد آورد، چنان‌که بنیاد جایزه جهانی غذا در گزارش بازگشت سفر او نوشت:

«کوئین فهرست‌وار در سخنان خود فرصت‌های همکاری با آمریکا در حوزه‌ی بیوتکنولوژی را تشریح کرد و مورد «تشویق بی‌سابقه و ایستاده حضار» قرار گرفت. حاضرانی که بین آنها وزیر کشاورزی ایران هم حضور داشت».

حاضران در سخنرانی کنت کوئین

حاضران در سخنرانی کنت کوئین

سخنرانی محمود حجتی

سخنرانی محمود حجتی در همان جلسه

وی پس از بازگشت به آمریکا برنامه‌های دامنه‌داری را با وزارت جهاد کشاورزی ایران پی گرفت که موضوع گزارش‌های بعدی این پرونده خواهد بود.

منبع: تسنیم

گزارش «ایران؛ ایری؛ راکفلر» ادامه دارد…

قسمت قبلی این مقاله ؛ قسمت بعدی این مقاله

نفوذ ، نفوذ ، نفوذ ، نفوذ ، نفوذ

اندیشکده مطالعات یهود در پیام‌رسان‌ها:

پیام رسان ایتاپیام رسان بلهپیام رسان سروشپیام رسان روبیکا

همچنین ببینید

شبکه‌ مخوف کاسبان پاندمی

شبکه‌ مخوف کاسبان پاندمی

مدارک غیرقابل انکاری درباره شبکه وحشتناک کاسبان پاندمی وجود دارد که ده‌ها میلیون دلار از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی را صرف ساخت تسلیحات ژنتیک و بیولوژیک می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =