روچیلدها و تأسیس ایلومیناتی

روچیلدها و تأسیس ایلومیناتی

سال ۱۷۷۰ ایلومیناتی

مایر آمشل روچیلد طرح‌هایی را برای ایجاد محفلی از اشراقیون (محفل روشن‌ضمیران یا ایلومیناتی Illuminati) تهیه می‌کند و سازمان‌دهی و توسعه‌ی آن را به آدام وایسهاوپت (Adam weishaupt)، یهودی اشکنازی می‌سپارد؛ فردی که وانمود می‌کند یهودی نیست و در ظاهر خود را کاتولیک رومی معرفی می‌کرد. این محفل اشراقیون [ایلومیناتی] قرار بود بر پایه‌ی آموزه‌های تلمود باشد که به نوبه‌ی خود جزو تعالیم حاخام‌های یهودی محسوب می‌شد. «اشراقیون» واژه‌ای شیطانی به معنای «محافظان نور» است.

سال ۱۷۷۶

آدام وایسهاوپت در اول می، به طور رسمی سازمان‌دهی ایلومیناتی را تکمیل می‌کند. هدف این محفل ایجاد اختلاف در میان غیریهودیان از راه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مذهبی است. نقشه آن است که طرف‌های مخالف از غیریهودیان (گوییم) مسلح شوند و در عین حال، حوادثی رقم بخورد تا آنان با یکدیگر وارد نبرد شوند؛ دولت‌های ملی را نابود کنند؛ تشکیلات مذهبی را ویران کرده، در نهایت یکدیگر را از بین ببرند.

آدام وایسهاوپت

وایسهاوپت خیلی زود با نظریه‌ی اشراقیون به مسلک اروپایی از محفل فراماسون‌ها نفوذ می‌کند و لژهای شرق اعظم (Grand orient) را تشکیل می‌دهد که به مرکز سرّی‌شان تبدیل می‌شود. این تشکیلات به طور کامل تحت فرامین و بودجه‌ی مایر آمشل روچیلد است و مفهوم آن تا امروز به لژهای فراماسونری در سرتاسر جهان اشاعه پیدا کرده است. وایسهاوپت همچنین دو هزار حامی مزدور را به خدمت گرفت که از میان هوشمندترین افراد در حوزه‌های هنر، ادبیات، آموزش، علوم، اقتصاد و صنعت بودند و به آنان می‌آموزند تا به منظور تسلط بر افراد، از شیوه‌های ذیل تبعیت کنند:

۱. از رشوه‌ی پولی و جنسی برای تسلط بر افرادی استفاده کنند که در مناصب عالی و در سطوح مختلف دولتی کشورها و دیگر حوزه‌های کاری فعالیت دارند. به محض این که این افراد با نفوذ در دام اکاذیب، خدعه‌ها و وسوسه‌های ایلومیناتی می‌افتند، آنان را باید با به کارگیری اشکال سیاسی و دیگر شیوه‌های ارعاب، تهدید به ورشکستگی مالی، افشاگری در انظار عمومی، خسارات مالی و حتا مرگ خود و اعضای خانواده‌شان، در حالتی از بردگی و اسارت نگه‎داری کرد.

۲. هیئت‌های علمی دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها باید با دانشجویانی که دارای توانایی ذهنی استثنایی هستند و نیز به خانواده‌های اصیل با گرایشات بین‌المللی تعلق دارند، ارتباط برقرار نمایند و به آنان در زمینه‌ی جهانی‌نگری یا به بیان دقیق‌تر نظری که تنها تبدیل کل کشورها به یک نظام واحد (one-world Government) می‌تواند به تکرار جنگ و درگیری پایان بخشد، تعالیم خاصی ارائه دهند. (نظریه‌ی نظم نوین جهانی) چنین تعالیمی باید از طریق کمک هزینه‌های تحصیلی بلاعوض در اختیار آن دسته از افرادی قرار بگیرد که از سوی ایلومیناتی انتخاب شده‌اند.

علامت ایلومیناتی در پشت دلار آمریکا
علامت ایلومیناتی در پشت دلار آمریکا

۳. تمام افراد بانفوذ که در دام می‌افتند و تحت کنترل ایلومیناتی قرار می‌گیرند و نیز دانشجویانی که به طور خاص تحت تعلیم و آموزش قرار گرفته‌اند، باید به عنوان عاملان این تشکیلات استفاده شوند و در جایگاه متخصص و کارشناس در پشت صحنه‌ی تمام حکومت‌ها قرار بگیرند. این مسئله تضمین می‌‌کند که آنان با پیشنهاد به مدیران ارشد، راه را برای اتخاذ سیاست‌هایی هموار می‌نمایند که در درازمدت در خدمت طرح‌های مخفی ایلومیناتی در جهت پیشبرد توطئه‌ی نظام واحد جهانی می‌باشند و نابودی حکومت‌ها و ادیان و مذاهبی را در پی دارد که آن مدیران ارشد در جهت خدمت به آنان انتخاب و منصوب شده‌اند.

۴. برای مهار مطلق مطبوعات که در آن زمان تنها رسانه‌ی جمعی به شمار می‌رفتند که اخبار و اطلاعات را در اختیار عمومی قرار می‌دادند، باید تمام اخبار و اطلاعات تحریف شوند؛ به گونه‌ای که توده‌های مردم به این باور برسند که نظام واحد جهانی تنها راه حل بسیاری از مشکلات این جهان است.

سال ۱۷۸۴

آدام وایسهاوپت آداب و آیین فرقه‌ی ساختگی خود را به شکل کتابی برای انقلاب فرانسه منتشر می‌کند تا از سوی ماکسیمیلیان روبسپیر (Maximilien Robespierre) به راه انداخته شود. این کتاب توسط یکی از همکاران وایسهاوپت به نام خاویر زواک (xavier zwack) به رشته‌ی تحریر در می‌آید و به وسیله‌ی پیکی از فرانکفورت به فرانسه ارسال می‌شود که در میانه‌ی راه صاعقه جان پیک را می‌گیرد.

ماکسیمیلیان روبسپیر
ماکسیمیلیان روبسپیر
خاویر زاوک
خاویر زاوک

سرانجام کتاب حاوی جزئیات این طرح توسط پلیس کشف شده، به مقامات باواریا (Bavaria) تحویل داده می‌شود. در پی آن، حکومت باواریا به پلیس فرمان می‌دهد تا به لژهای فراماسونری محفل شرق اعظم و به منازل بانفوذترین همکاران و شرکای وایسهاوپت یورش ببرد. به طور قطع مقامات باواریا متقاعد شده بودند که کتاب کشف شده تهدیدی بسیار بزرگ از سوی گروهی از افراد بانفوذ به شمار می‌آید که با برنامه‌ای خاص قصد دارند با به کارگیری از جنگ‌ها و انقلاب‌ها به اهداف سیاسی خود برسند.

سال ۱۷۸۵

حکومت باواریا ایلومیناتی را غیرقانونی اعلام می‌کند و تمام لژهای شرق اعظم در باواریا را تعطیل می‌کند.

سال ۱۷۸۶

حکومت باواریا جزئیات دسیسه‌ی ایلومیناتی را در سندی تحت عنوان نوشته‌های اصلی مربوط به فرقه‌ی ایلومیناتی منتشر می‌کند؛ آنان سپس این سند را برای تمام رهبران مذهبی و سیاسی در سراسر اروپا ارسال می‌کنند که متأسفانه این رهبران، هشدار آنان را نادیده می‌گیرند.

سال ۱۷۸۹

به خاطر بی‌توجهی اروپایی‌ها به هشدار حکومت باواریا، نقشه‌ی ایلومیناتی برای به ثمر رساندن انقلاب فرانسه از سال مزبور تا تکمیل این انقلاب در سال ۱۷۹۳ با موفقیت همراه می‌شود. این انقلاب رؤیای بانکداران مهم به شمار می‌رفت؛ چرا که قانون اساسی جدیدی را وضع کرده، قوانینی را به تصویب می‌رساند که هم کلیسای روم را از وصول عشر (۱) (مالیات) منع می‌کرد و هم معاف بودن کلیسا از پرداخت مالیات را حذف می‌کرد.

سال ۱۷۹۸

جان رابینسون (John Robison) کتابی تحت عنوان مدارکی دال بر توطئه علیه تمام ادیان و حکومت‌های اروپایی که در جلسات مخفیانه‌ی فراماسون‌ها، ایلومیناتی و انجمن‌های شور (Reading societies) به تصویب رسیده است، منتشر می‌نماید. (۲) پروفسور رابینسون از دانشگاه ادینبورگ (Edinburgh) یکی از روشنفکران پیشتاز در زمان خود است که در سال ۱۷۸۳ به سِمَت دبیرکل انجمن سلطنتی ادینبرگ منصوب می‌شود.

جان رابینسون ، John Robison
تصویر جان رابینسون و کتابش

او جزئیاتی از کل توطئه‌ی ایلومیناتی را شرح داده، اعلام می‌کند که چگونه به عنوان یکی از اعضای عالی‌رتبه در شاخه‌ی اسکاتلندی فراماسونری بوده است و از سوی آدام وایسهاوپت به اروپا دعوت و در آن جا نسخه‌ای اصلاح شده از توطئه‌ی وایسهاوپت در اختیار او گذاشته می‌شود. با این حال، رابینسون وانمود می‌‌کند که با این توطئه موافق است، ولی در عمل آن را نمی‌پذیرد و از این رو کتاب مذکور را به چاپ می‌رساند تا آن دسیسه را برملا سازد. این کتاب شامل جزئیاتی از تحقیقات حکومت باواریا در خصوص ایلومیناتی و انقلاب فرانسه است.

سر والتر اسکات و کتاب زندگی ناپلئون
سر والتر اسکات و کتاب زندگی ناپلئون

در نوزدهم ژوئیه‌ی همین سال، دیوید پاپن (David pappen) رئیس دانشگاه هاروارد در خصوص نفوذ ایلومیناتی بر سیاست و مذهب آمریکا در جمع فارغ‌التحصیلان سخنرانی می‌کند.

سال ۱۸۲۷

سِر والتر اسکات (sir walter scott) مجموعه‌ای نُه جلدی با عنوان داستان زندگی ناپلئون منتشر می‌کند و در جلد دوم آن اظهار می‌دارد که انقلاب فرانسه با برنامه‌ریزی ایلومیناتی (آدام وایسهاوپت) و حمایت مالی صرافان اروپا (روچیلدها) به ثمر رسید.

جوزپه ماتزینی
جوزپه ماتزینی

سال ۱۸۳۴

رهبر انقلابیون ایتالیا، جوزپه ماتزینی (Giuseppe Mazzini)، از سوی ایلومیناتی انتخاب می‌شود تا برنامه‌ی انقلابی آنان را در سراسر جهان هدایت نماید؛ ماتزینی تا زمان مرگش در سال ۱۸۷۲ در این مقام باقی ماند.
…و این داستان هنوز هم ادامه دارد.

پی‌نوشت‌ها:
(۱) یک دهم از درآمد افراد به عنوان مالیات که برای حمایت از تشکیلات مذهبی وصول می‌شود.
(۲) عنوان كامل اثر اين است:
Proofs of a Conspiracy against all the Religions and Governments of Europe, carried on in the secret meetings of Freemasons, Illuminati and Reading Societies

منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه ، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک ، برگردان: محمدیاسر فرحزادی ، تهران: نشر ساقی.

ایلومیناتی

اندیشکده مطالعات یهود در پیام‌رسان‌ها:

پیام رسان ایتاپیام رسان بلهپیام رسان سروشپیام رسان روبیکا

همچنین ببینید

خاندان هانوور

فراماسونری و میراث صلیبی (۲)

میراث صلیبی در تکوین اروپای جدید از اهمیت فوق‌العاده برخوردار است، اما در تاریخ‌نگاری رسمی غرب مسکوت می‌ماند. این تأثیر را در بررسی تاریخ خاندان هانوور نیز می‌توان دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 6 =