هیولای یهودی بلک راک در حال بلعیدن اوکراین

هیولای یهودی بلک راک در حال بلعیدن اوکراین

حدوداً سه هفته قبل، در ۱۹ سپتامبر، رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی و رئیس و مدیرعامل بلک راک (BlackRock)، بزرگترین مدیر سرمایه‌گذاری جهان، لری فینک (لارنس فینک Laurence Fink) در مورد چگونگی هدایت سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی به اوکراین بحث کردند. این دیدار، در هیاهوی اخبار مناقشه‌ی نظامی روسیه و اوکراین، چندان نظر افکار عمومی را جلب نکرد، اما از یک منظر بسیار راهبردی، این دیدار حائز اهمیت بود.

ولودیمیر زلنسکی و لری فینک مدیرعامل بلک راک

در آن روز، ولودیمیر زلنسکی و لری فینک در یک کنفرانس ویدئویی با یکدیگر روبه‌رو شدند تا در مورد این‌که چگونه مشاور بازارهای مالی، شرکت بلک راک، می‌تواند به دولت اوکراین مشاوره‌ی رایگان برای ایجاد یک صندوق بازسازی برای حمایت از بهبود اقتصاد اوکراین ارائه دهد، گفت‌وگو کنند.

لری فینک یهودی رئیس شرکت بلک راک

لری فینک یهودی

ولودیمیر زلنسکی به فینک گفت:

ما نشان داده ایم که می‌دانیم چگونه در میدان جنگ پیروز شویم. وظیفه مهم دیگر ما این است که در اقتصاد نیز به پیروزی برسیم و کشوری جذاب برای سرمایه گذاران باشیم.

رئیس‌جمهور اوکراین تأکید کرد که اوکراین علاقه‌مند به جذب سرمایه جهانی است که باعث ایجاد مشاغل جدید و تسهیل رشد اقتصاد می‌شود:

جذابیّت سرمایه‌گذاری کشور ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای من مهم است که ساختاری مانند این برای همه‌ی طرف‌های درگیر موفق باشد.

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد:

ما توانایی داریم و می‌خواهیم فضای سرمایه‌گذاری عادی را بازگردانیم. [۱]

برای درک اهمیت بسیار زیاد این دیدار، لازم است خبری را که سه روز پیش از این دیدار، یعنی در ۱۶ سپتامبر توسط رویترز منتشر شد، مرور کنیم. رویترز گزارش داد کمیته‌ی تعیین مشتقات اعتباری در وب‌سایت خود اعلام کرد، «حراجی» برای تسویه‌ی «مبادله نکول اعتبار» (Credit Default Swap) یا CDS در ۲۸ سپتامبر برگزار خواهد شد. [۲]

مبادله نکول اعتبار Credit Default Swap

اما مبادلۀ نُکول اعتبار چیست؟

نوعی مبادله‌ی موافقت‌نامه‌های مالی است که فروشنده‌ی تبادل، در صورت زیان در وام یا هر اتفاق اعتباری دیگر، زیان خریدار را جبران نماید. خریدار CDS یک سری از پرداخت‌ها را (به‌عنوان مبلغ CDS یا توسعه‌ی آن) به فروشنده انجام می‌دهد، در برابر اگر در وام ضرر کند ما به التفاوت را دریافت می‌کند.

اما به زبان ساده، زمانی که یک کشور توان بازپرداخت بدهی‌های خارجی خود را ندارد، برای احتراز از ورشکستگی، حراجی تحت عنوان Credit Default Swap یا CDS برای آن برگزار می‌شود.

در واقع، به دلیل ناتوانی اوکراین از پرداخت بدهی‌ها و وام‌های خارجی (که البته بخش عمده‌ی آن به جیب مافیای فاسد حاکم بر این کشور رفته است)، طلبکاران خارجی، منابع ملی اوکراین را به‌عنوان طلب خود تقسیم می‌کنند. البته، گردن‌کلفت‌ترین نام در میان این طلبکاران، همین ابرهلدینگ اقتصادی فراملیتی، یعنی «بلک راک» است.

بلک راک یک بلوک عظیم سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی است که بیشترین میزان دارایی و سهام را در بین همه‌ی شرکت‌های دنیا در اختیار دارد.

بلک راک شرکتی پنهانکار که مالک جهان است

بلک راک: شرکتی پنهان‌کار که مالک جهان است!

چگونه بلک راک جهان را اداره میکند

بلک راک چگونه جهان را اداره می‌کند؟

در واقع، موتور محرکه‌ی ابرپروژه‌ای به‌نام «نظم نوین جهانی»، همین شرکت بلک راک است که در همه‌ی لشکرکشی‌های آمریکا و متحدان آن در قرن جدید میلادی، نقش خط‌دهنده، هادی و حامی اصلی را ایفا کرده است.

بلک راک ابرشرکت یهودی

این شرکت عظیم سرمایه‌گذاری با مدیریت دارایی معادل ۵.۷ تریلیون دلار، بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات مالی در جهان است. این در حالی است که برخی منابع خبری، این سرمایه را ۱۲ تریلیون دلار می‌دانند. این رقم نجومی موجب گشته تا از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک در سایه جهان یاد شود. سرمایه در گردش این شرکت از بزرگ‌ترین بانک‌های جهان نیز بیشتر است.

لری فینک یهودی رئیس بلک راک

لری فینک یهودی

قدرت تأثیرگذاری این شرکت در بازار اقتصادی جهان آن‌قدر زیاد است که حتی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بحران ۲۰۰۸ مالی، از نظرات این شرکت برای بهبود وضعیت اقتصادی استفاده کرد. اقتصاد برخی نقاط جهان مانند سنگاپور و ابوظبی به این شرکت وابسته است. شرکت مزبور در ۳۰ کشور جهان دفتر رسمی دارد و مشتریانش در ۱۰۰ کشور دنیا پراکنده هستند.

لری فینک یهودی رئیس بلک راک و امانوئل مکرون

لری فینک و امانوئل مکرون

مدیریت این شرکت در اختیار یک یهودی با نام لری فینک است که بر اریکه‌ی قدرت بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری جهان تکیه دارد. در حالی‌که غالب مردم آمریکا او را نمی‌شناسند، صاحب‌نظران او را مرد اول اقتصاد جهان می‌دانند. وی هم‌چنین در هیأت امنای دانشگاه نیویورک، مرکز پزشکی «NYU Langone»، باشگاه دختران و پسران نیویورک و بنیاد رابین هود عضویت دارد. این یهودی سرمایه‌دار در سال ۲۰۰۹ شرکت «UCLA Anderson» را تأسیس کرد و خود رئیس هیأت مدیره آن شرکت شد. لری فینک از این‌که نامش در جهان مطرح شود، اجتناب می‌کند. [۳]

لری فینک یهودی سرمایه‌دار

رابرت کاپیتو (Robert S. Kapito) مدیر اجرایی و از بنیانگذاران بلک‌راک نیز یهودی است. همین‌طور، سوزان واگنر (Susan Wagner) بنیان‌گذار دیگر بلک‌راک و از اعضای هیأت مدیره، که او هم یهودی است.

رابرت کاپیتو یهودی و سوزان واگنر یهودی از بنیانگذاران بلک راک

رابرت کاپیتو و سوزان واگنر

شرکت سرمایه‌گذاری بلک راک در بیش از ۴۸۰۰ شرکت سهام دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از: اپل، مایکروسافت، آمازون، فیسبوک، جانسون اَند جانسون، بانک مورگان و چیس، اگزون موبایل، آلفابت، برکشیر هت وی، بانک آمِر و اینتل.

بلک راک همه چیز را کنترل میکند

حراج سی دی اس اوکراین در نهایت در ۲۸ سپتامبر (۶ مهر) در لندن برگزار شد. نگاهی به فهرست ۹ درخواست‌دهنده‌ی اصلی، نشان می‌دهد که بخش عمده‌ی آن‌ها گروه‌های اقتصادی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستند که سهامدار اصلی یا یکی از سهامداران بزرگ آن‌ها، هلدینگ بلک راک است که در رأس آن‌ها گروه سرمایه‌گذاری جی پی مورگان و گروه اقتصادی بارکلیز و دویچه بانک هستند. [۴]

بلک راک در حراج سی دی اس اوکراین

جالب این‌جاست که اخبار برگزاری این حراج، تقریباً در رسانه‌های بزرگ دنیا نادیده گرفته شد و جز معدود سایت‌های تخصصی، رسانه‌ای به آن نپرداخت، در حالی‌که عملاً سرنوشت سیاسی اوکراین در این حراج رقم خورده است.

در حالی‌که مافیای اقتصادی-سیاسی حاکم بر اوکراین، با هدایت زرسالاران یهودی در یک دهه‌ی گذشته با سیاست تحریک مخاصمه و در پیش گرفتن سیاست‌های افراطی ضد روس‌تباران این کشور و فدراسیون روسیه، در نهایت در چاه جنگ افتاد و اکنون حدود ۱۰۰هزار کیلومتر از خاک خود را از دست داده است (که احتمالاً دیگر هم به خاک اوکراین برنخواهد گشت) و هزاران میلیارد دلار دارایی بالقوه این سرزمین‌ها هم از کف مردم اوکراین رفته، ناتو و به‌طور خاص آمریکا، چراغ سبزی به درخواست عضویت اوکراین در ناتو نشان نداده‌اند.

زلنسکی یهودی اوکراین بلک راک

از سوی دیگر، می‌توان گفت، در روندی خزنده و چراغ‌خاموش، اوکراین از نظر اقتصادی عملاً در تیول کمپانی‌های بزرگ غربی درآمده است و بلاتردید، دولت این کشور، از این پس، چیزی جز عنصری دست‌نشانده‌ی یقه‌ سفیدهای بورس نیویورک و لندن نخواهند بود.

منابع:

[۱] https://president.gov.ua/en/news/volodimir-zelenskij-i-golova-blackrock-obgovorili-zaluchenny-77861
[۲] https://finance.yahoo.com/news/ukraine-credit-default-swaps-auction-171810235.html
[۳] https://is.gd/yQytsN
[۴] https://www.creditfixings.com/CreditEventAuctions/results.jsp?ticker=.UKRAIN

««« پایان »»»

آشنایی با رنگ‌های به‌کار رفته در مقاله‌ی فوق:

رنگ آبی برای تأکید بر کلمات کلیدی است.
رنگ قهوه‌ای برای نقل‌قول استفاده می‌شود.
رنگ قرمز برای لینک‌دادن استفاده شده.

اندیشکده مطالعات یهود در پیام‌رسان‌ها:

پیام رسان ایتاپیام رسان بلهپیام رسان سروشپیام رسان روبیکا

یک نظر

  1. سلام
    نکات جالبی فرمودین
    به نظر میاد زلنسکی میخواد با این تدبیر برای همیشه منطقه اوکراین رو در دست یهودیان و غرب نگه داره
    با این تدبیر، دو اتفاق ممکنه بیفته
    ۱. یا غرب برای منافع خودش از نظر نظامی به کمک اوکراین میاد که فبها المراد
    ۲، یا نمیاد و اوکراین در برابر روسیه شکست میخوره. در این صورت هم چون اوکراین قبلا پیش فروش شده، منابعش به دست روس نخواهند افتاد و نفوذ یهود و غرب هرگز از اونجا برچیده نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 19 =