رد پای صهیونیسم در ترور کندی

رد پای صهیونیسم در ترور کندی

اخیراً برخی اسناد مربوط به ترور «جان اف کندی»، سی و پنجمین رئیس جمهور آمریکا که در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ به ضرب گلوله به قتل رسید منتشر شده است اما این اسناد نیز نتوانسته پاسخگوی شبهات اصلی در مورد ترور کندی باشد.

«لی هاروی اسوالد» دو روز پس از ترور کندی در حالی که دستگیر شده و در حلقه‌ی محافظتی مأموران پلیس ‌بود، در برابر دیدگان حاضرین و میلیون‌ها بیننده تلویزیون به دست یک یهودی به نام «جک روبی» با شلیک گلوله کشته شد. راز بزرگی که در اذهان عمومی آمریکا و جهان شکل گرفت و همچنان نیز مطرح است این‌که چگونه یک فرد معمولی توانسته از حلقه‌های پلیس و دستگاه‌های امنیتی عبور کرده و اسوالد را به قتل برساند؟

لحظه شلیک جک روبی به لی هاروی اسوالد

لحظه شلیک جک روبی به لی هاروی اسوالد

پس از انتخاب لیندون جانسون به جانشینی جان اف کندی، وی کمیته‌ای را به سرپرستی «ارل وارن» رئیس دیوان‌عالی آمریکا برای تحقیق در مورد ترور کندی تشکیل داد. این کمیته به «کمیسیون وارن» معروف شد.

کمیسیون وارن در سال ۱۹۶۴ گزارشی در حدود ۹۰۰ صفحه به رئیس‌جمهور لیندون جانسون ارائه داد که به‌عنوان روایت رسمی ترور کندی چند روز بعد منتشر شد. در این گزارش اعلام شد که جک روبی قاتل اسوالد بدون هیچ وابستگی و طرح و توطئه‌ای، شخصاً تصمیم به کشتن اسوالد گرفته است.

اعلام نتایج این گزارش جنجال‌های بسیاری را برانگیخت و بسیاری صحت آن را زیر سوال بردند؛ به‌ویژه آن‌که از بین ۲۲تن از وکلای حاضر در کمیسیون وارن، ۹ نفر آن‌ها یهودی بوده و یکی دیگر از آن‌ها همسری یهودی داشت. در یادداشت حاضر سعی می‌شود تا به این شبهه بزرگ در ماجرای ترور کندی پرداخته شود.

شلیک جک روبی به لی هاروی اسوالد

لحظه شلیک جک روبی به لی هاروی اسوالد

جک روبی کیست؟

جک لئون روبی با نام یهودی «یعقوب لئون رابنشتین» (جیکوب لئون رابنستون) از پدر و مادری یهودی-لهستانی متولد شد. وی مالک یک کلوپ شبانه (شغل متداول یهودیان از گذشته های دور) در شهر دالاس واقع در ایالت تگزاس آمریکا بود. روبی در ۲۴ نوامبر ۱۹۶۳ لی هاروی اسوالد، مردی که طبق گزارش ایالات متحده آمریکا، رئیس‌جمهور جان اف. کندی را ترور کرده ‌بود، به ضرب گلوله کشت. دادگاهی در دالاس او را به اتهام قتل هاروی محکوم به مرگ کرد. بعداً، به‌دلیل فرجام‌خواهی، قرار شد دوباره محاکمه شود. زمانی که تاریخ دادگاهش مشخص شد، روبی بیمار شد و به‌علت انسداد ریوی ناشی از سرطان ریه در ۳ ژانویه ۱۹۶۷ درگذشت.

خبرگزاری آژانس تلگرافیک یهود در سپتامبر ۱۹۶۴ روبی را یک یهودی متعصب و طرفدار سرسخت جان اف کندی معرفی کرد. همچنین مجله فوروارد آمریکا که ویژه یهودیان آمریکاست در یکی از شماره‌های خود در سال ۲۰۱۳ ضمن بازخوانی زندگی روبی، وی را یک یهودی تمام‌عیار دانست.

جک روبی قاتل لی هاروی اسوالد

«جک روبی» یهودی، قاتل «لی هاروی اسوالد»

شبهات موجود

انگیزه جک روبی از کشتن لی هاروی اسوالد چه بود؟

«علاقه‌ی وافر به جان اف کندی» و «مصرف داروی فن مترازین» (از دسته داروهای روان‌گردان) از عمده دلایل قتل اسوالد از سوی جک روبی عنوان شد. روبی در یکی از جلسات دادگاه اظهار داشت:

«نمی‌توانم بفهمم که چرا یک مرد بزرگ همچون کندی اکنون نباید در بین ما باشد»

اینها تنها ادعاهای قابل ذکر در خصوص انگیزه‌های فردیِ جک روبی بوده و مسلماً اطلاعات بیشتری از وی در اسناد انتشارنیافته از سوی سرویس‌های امنیتی آمریکا وجود دارد.

چگونه جک روبی با عبور از حلقه پلیس، خود را تا نزدیکترین نقطه به لی هاروی اسوالد رساند و به ضرب گلوله وی را کشت؟!

«کمیته برگزیده مجلس نمایندگان در امور ترور» که مسئول رسیدگی به پرونده ترور مارتین لوتر کینگ و جان اف کندی است در گزارش نهایی خود در ۱۹۷۹ در خصوص جک روبی اعلام کرد:

«قتل اسوالد توسط روبی یک اقدام انفرادی نبوده و نتیجه‌ی تحقیقات ما نشان می‌دهد که ورود روبی به قرارگاه پلیس احتمالاً با مساعدت افرادی همراه بوده است. البته ممکن است مساعدت‌کنندگان از انگیزه‌ی وی خبر نداشتند.»

در ادامه‌ی این گزارش آمده است که پلیس دالاس از ارائه‌ی اطللاعات به کمیسیون تحقیق نهاد ریاست جمهوری در ترور کندی (موسوم به کمیسیون وارن) در مورد چگونگی ورود روبی به محل انتقال اسوالد طفره رفته است.

کتاب خط آتش توطئه‌ای که کندی را کشت نوشته جیم مارس

کتاب «خط آتش – توطئه‌ای که کندی را کشت» نوشته‌ی «جیم مارس»

جیم مارس یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان آمریکایی در پرونده جان اف کندی و ۱۱سپتامبر در سال ۱۹۸۹در کتاب «خط آتش ـ توطئه‌ای که کندی را کشت» از یک مسئله پرده برداشته و می‌نویسد:

«پلیسی که ورود جک روبی را به زیرزمین زندان شهربانی نادیده گرفت، یک شخص یهودی بود.»

کتاب خط آتش از جمله منابع استفاده شده در فیلم جِی‌اِف‌کِی به کارگردانی الیور استون بود.

چه ارتباطی بین جک روبی و صهیونیسم وجود داشت؟

مایکل کالینز پایپر نویسنده کتاب «قضاوت نهایی» با محوریت نقش اسرائیل در ترور جان اف کندی (چاپ سال ۲۰۰۰) می‌نویسد:

«اسناد منتشر شده از سوی سازمان اف بی آی نشان می‌دهد که روبی در سال ۱۹۵۵ سفری به اسرائیل داشته است.»

کتاب قضاوت نهایی نوشته مایکل کالینز پایپر

کتاب «قضاوت نهایی» نوشته «مایکل کالینز پایپر»

گفتنی است سفر روبی به اراضی اشغالی در اسناد منتشر شده در ماه‌های اخیر نیز مجدداً مورد اشاره قرار گرفته است. پایپر در کتاب خود به دیدار روبی با یکی از دوستان قدیمی وی به نام لوورنس میرز، درست در شب قبل از ترور جان اف کندی اشاره می‌کند. میرز از جمله قاچاقچیان سلاح به اسرائیل است. پایپر همچنین در ادامه می‌نویسد:

«اکنون همه‌ی ما می‌دانیم که جک روبی حقوق‌بگیر سندیکای جنایت لنسکی بوده است.»

سندیکای لنسکی به یک گروه چندملیتی مافیایی متشکل از یهودیان ایتالیایی-امریکایی اطلاق می‌شود که بین سال‌های ۱۹۲۹–۱۹۶۰در آمریکا فعال بود. (ر.ک: این مقاله) این گروه ارتباط نزدیکی با خاندان برونفمن داشت. در حال حاضر، ادگار برونفمن یکی از اعضای خاندان برونفمن رئیس سازمان «کنگره جهانی یهودیان» است.

معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی در یکی از سخنرانی‌هایش در ژوئن ۲۰۰۸ و پیش از انتخابات ریاست جمهوری، دلیل حمایت اوباما (کاندیدای وقت حزب دموکرات) از اسرائیل را این‌گونه بیان کرد:

«اوباما می‌ترسد که همچون جان اف کندی توسط موساد ترور شود و به همین خاطر از اظهار نظر پیرامون تسلیحات هسته‌ای اسرائیل خودداری می‌کند.»

وی در سال ۲۰۰۹ و در شصت و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل طی سخنانی این سؤال را مطرح کرد که ما باید بدانیم چرا جان اف کندی به‌دست فردی بنام اسوالد کشته شد و اسوالد به‌دست یک فرد یهودی-اسرائیلی به نام جک روبی کشته شد. وی در ادامه اظهار داشت که دلیل ترور کندی این بود که وی در پی بازرسی از تأسیسات هسته‌ای دیمونا در اسرائیل بود تا ببیند که آیا اسرائیل دارای بمب هسته‌ای هست یا خیر.

سناریوهای احتمالی

زمانی‌که کندی از طرف حزب دمکرات برای ریاست جمهوری انتخاب شد، روزنامه هروت وابسته به حزب راست و ملی‌گرای هروت به ریاست مناخیم بگین نوشت:

«پدر کندی، هرگز یهودیان را دوست نمی‌داشت و ضد یهود بود و میانه‌ای با صهیونیست‌ها نداشت.»

این روزنامه در ادامه می‌پرسد:

«آیا پدر، قطره‌ای از آن سم را به فرزندش جان اف. کندی تزریق نکرده است؟»

تلاش‌های کندی برای متعادل کردن شرایط فلسطینیان همچون حق بازگشت و مخالفت کندی با قدرت هسته‌ای شدن اسرائیل از جمله مواردی است که فرضیه‌ی دست داشتن صهیونیسم در ترور کندی را تقویت می‌کند. در این خصوص سه سناریو را می‌توان محتمل دانست:

۱- بسیاری تا به امروز بر این باورند که این قتل خود یک اقدام مناسب برای جلوگیری از بررسی کامل ماجرای ترور کندی بوده و این‌که به احتمال فراوان، روبی در ترور کندی دست داشته و در واقع این کار برای پوشش دادن واقعیت ماجرا انجام شده است.

۲- کشته شدن قاتل رئیس‌جمهور محبوب آمریکا به‌دست یک یهودی می‌توانست یهود را در اذهان عمومی این کشور مثبت جلوه داده و شائبه‌ی دست داشتن صهیونیسم را به نوعی رد کند.

۳- نقش صهیونیسم در ترور جان اف کندی با از بین بردن قاتل وی می‌توانست بر ابهامات قضیه بیافزاید که این مسأله تا به امروز نیز مبهم باقی مانده است.

نتیجه‌گیری

پس از نقش‌آفرینی لی هاروی اسوالد در سناریوی ترور جان اف کندی (بنابر ادعاهای صورت گرفته)، می‌بایست به اهمیت نقش دوم این ماجرا با بازی یک فرد یهودی همچون جک لئون روبی نیز پرداخته می‌شد. یکی از فرضی‌ هایی که در مورد ترور کندی مطرح است این‌که وی شخصیت دلخواه صهیونیسم در آن مقطع نبود و به همین خاطر در یک طراحی صهیونیستی ترور شده است. ابهامات مطرح شده در خصوص جک لئون نشان می‌دهد که در هر صورت یهود و صهیونیسم از جمله بازیگران اصلی در ترور کندی بوده‌اند و نباید این مسأله در حافظه تاریخی اذهان عمومی آمریکا به فراموشی سپرده شود.

…..

بیشتر بدانیم:

می‌خواست برنامه هسته‌ای اسرائیل را کنترل کند!

فرماندهی مافیا بر عهده کیست؟

…..

اندیشکده مطالعات یهود در پیام‌رسان‌ها:

پیام رسان ایتاپیام رسان بلهپیام رسان سروشپیام رسان روبیکا

همچنین ببینید

مقاله‌ی یک صهیونیست درباره‌ی دولت یهود

مقاله‌ی یک صهیونیست درباره‌ی دولت یهود

لیدرهای صهیونی همیشه اظهار می‌داشتند که صهیونیست‌ها نمی‌خواهند دولت یهود را تشکیل دهند، ولی آنها دروغ می‌گفتند و می‌خواستند اعراب را گمراه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 1 =