مقاله‌ی یک صهیونیست درباره‌ی دولت یهود

مقاله‌ی یک صهیونیست درباره‌ی دولت یهود

یهودیان به‌دنبال تشکیل دولت یهود

تاریخ سند: ۹ شهریور ۱۳۲۸
از: سرکنسولگری شاهنشاهی ایران در فلسطین و شرق اردن
به: وزارت امور خارجه
موضوع: مطامع یهود

در روزنامه‌ی «حیروت» که به زبان عبری در خاک اسرائیل [!] چاپ می‌شود، مقاله‌ای به قلم جاپوتنسکی (*) فرزند یکی از لیدرهای معروف صهیونی [ژابوتینسکی] تحت عنوان «مطالب صریحی که باید به گوش اعراب برود» در باب مطامع یهود درج و منتشر شده که از نقطه اهمیتی که دارد و باید مورد توجه اولیای محترم دولت شاهنشاهی قرار بگیرد، ترجمه‌ی آن را تلواً ملاحظه می‌فرمایند.

عباس صیقل

مطامع یهود برای دولت یهود

ترجمه از روزنامه «حیروت»

حقایقی که باید به گوش اعراب برود

لیدرهای صهیونی همیشه اظهار می‌داشتند که صهیونیست‌ها نمی‌خواهند دولتی تشکیل دهند. این اظهارات چه در جراید و چه در مجامع و در کنفرانس‌های بین‌المللی و غیره همیشه تکرار می‌شد، ولی آنها دروغ گفتند و می‌خواستند اعراب را گمراه کنند.

حقیقت مطلب این است که ما طالب تشکیل دولتی هستیم که حدود تاریخی ما را در بر داشته باشد یعنی حدود آن از رود فرات تا درّه نیل باشد و بدین جهت من با کمال صراحت به اعراب می‌گویم که باید هدف و منظور ما را بدانند.

ما در مرحله‌ی دوم می‌خواهیم دولتی در دو سمت رودخانه اردن تشکیل داده و یهودی‌های پراکنده جهان را از سرگردانی نجات داده همه را نزد خود بیاوریم.

و در مرحله‌ی سوم قصد داریم دولت اسرائیل را قوی‌ترین دُول عالم قرار دهیم.

لذا به اعراب آواره از فلسطین می‌گوییم که ما با بازگشت شما به داخله کشور خود [!] موافقت نداریم زیرا جایی برای نگاهداری و اقامت شما در کشور ما [!] پیدا نمی‌شود و اگر جایی برای این کار باشد ترجیح می‌دهیم که برادران یهودی خود را از خارج به آنجا بیاوریم. بدین جهت به هیچ وجه راضی نخواهیم شد که پناهندگان عرب به خاک ما [!] آمده و جایگزین برادر یهودی مهاجر ما بشود. من به اعراب فلسطین می‌گویم: به اینجا نیایند، و خودتان و ما را بی‌جهت به زحمت نیندازید.

مقاله ژابوتینسکی در مورد دولت یهود از نیل تا فرات

پی‌نوشت:

(*) توضیح اندیشکده مطالعات یهود: منظور از این ژابوتینسکی، «اری ژابوتینسکی» (Eri Jabotinsky) است که تنها فرزند «زیو ژابوتینسکی» (Ze’ev Jabotinsky) از رهبران افراطی صهیونیسم بین‌الملل و بنیان‌گذار قدرت نظامی صهیونیسم است که درباره‌ی اقدامات وی قبلاً در «این مقاله» توضیحات کافی داده شده.

آلبوم عکس ژابوتینسکی

ژابوتینسکی و دولت یهود

ژابوتینسکی و بنیان دولت یهود

ژابوتینسکی به دنبال دولت یهود

اری ژابوتینسکی سرباز دولت یهود

ژابوتینسکی بدنبال دولت یهود

…..

اندیشکده مطالعات یهود در پیام‌رسان‌ها:

پیام رسان ایتاپیام رسان بلهپیام رسان سروشپیام رسان روبیکا

همچنین ببینید

طرح برپایی اسرائیل از عصر رنسانس

طرح برپایی اسرائیل از عصر رنسانس

اندیشمندان وابسته به لژهای فراماسونی به‌خصوص کالج نامرئی و یا سازمان مخوف ایلومیناتی در آثار و نوشته‌های خود از تحقق آرزوی برپایی اسرائیل سخن می‌گفتند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.