هالیوود یهودی صهیونیستی

هالیوود یهودی صهیونیستی

شاید بتوان گفت به دلیل اهمیت فراوان سینما و تلویزیون در دوره‌ی معاصر بود که صهیونیست‌ها، اصلی‌ترین شرکت‌های فیلم‌سازی را در «آمریکا» پدید آوردند؛ سپس هالیوود را به عنوان پایتخت سینمای جهان معرفی کردند و با سرمایه‌گذاری گسترده‌ای، یهودیان سینماگر فعال را از سراسر جهان به هالیوود آوردند و اسطوره‌ها را وارد دنیای سینما کردند. با بررسی اسطوره‌های قدیم و جدید صهیونیستی می‌توان اسطوره‌های سینمایی هالیوود و سینمای غرب را شناخت، زیرا به گفته‌ی کارشناسان، حدود نود درصد هالیوود، یهودی – صهیونیستی است. (۱)

در اینجا لازم می‌دانم تمایزات و اشتراکات ظریف بین یهود، بنی‌اسرائیل و صهیونیسم را یادآور شوم.
همان‌گونه که تاریخ بیان می‌کند سازمان صهیونیسم اواخر قرن نوزدهم میلادی تشکیل شد و در سال ۱۸۹۷ میلادی بود که نخستین کنفرانس جهانی صهیونیستی در شهر «بال [بازل] سوئیس» تشکیل شد و تئودور هرتزل (هرتزل) به عنوان رهبر صهیونیسم برگزیده شد؛ امّا تفکّرات صهیونیستی قبل از تشکیل رسمی صهیونیسم به وفور در مراحل مختلف تاریخی یافت می‌شود. خصوصاً تأکید بر لزوم مهاجرت یهودیان به «فلسطین» (ارض موعود) و تأسیس دولت یهودی پیش از ظهور موعود یهود، مسیح بن داوود (ع) (که مهم‌ترین وجه تمایز یهودیت صهیونیستی و یهودیت ضدصهیونیستی به شمار می‌رود) از حدود قرن پانزدهم میلادی در جوامع یهودی و کابالیستی و حتی مسیحی اروپا رایج بود. (۲)

اندیشه‌ی نژادپرستی و برتری قومی یهود نیز از صدر مسیحیت و حتی پیش از آن و سپس در زمان ظهور اسلام در بین یهودیان رایج بوده است. «قرآن کریم» در آیات مختلفی به این روحیه‌ی یهودیان اشاره می‌کند. یهودیان می‌گفتند:
ما تنها به آنچه بر خودمان نازل شده است، ایمان می‌آوریم و به غیر از آن کافریم. (۳)
یهودیان با این بیان از ایمان به رسول اسلام سرباز می‌زدند. آنان خود را اولیاءالله (۴) و بهشت را تنها از آنِ اهل کتاب (۵) و خود را مصون از آتش جهنم (مگر ایام کمی) می‌دانستند. (۶)
همچنین «قرآن»، یهودیان را سرسخت‌ترین دشمنان مؤمنان (۷) معرّفی می‌کند و آنها را حریص‌ترین مردم جهان نسبت به مال دنیا، (۸) و لجوج و بهانه‌گیر و قسی‌القلب همچون سنگ (۹) می‌داند که محور نبردهای مختلفی با آخرین پیام‌آور حق بودند. سه قبیله‌ی یهودی «یثرب» یعنی «بنی قینقاع» و «بنی‌نضیر» و «بنی‌قریظه»، عهد خود را با رسول مکرم اسلام (ص) نقض کردند و پیامبر اسلام هم طی نبردهایی آنان را شکست داد. (۱۰)

این روحیات ناپسند را امروزه به صورت تشکیلاتی و منسجم‌تر در بین صهیونیست‌ها شاهد هستیم و در طول تاریخ قبل از تشکیل صهیونیسم رسمی، آن را صهیونیسم تاریخی یا یهودیت مادّه‌گرا نام نهاده‌‌اند. بی‌شک، این منش، مورد پسند یهودیت موسوی یا همان بنی‌اسرائیل تابع پیامبران خدا نیست، ولی همان‌گونه که گفته شد، پس از حضرت سلیمان (ع) فرقه‌گرایی و قوم‌محوری و سنّت‌های باطل در بین یهودیان رواج یافت و با غالب شدن سبط «یهودا» بر سایر اسباط، این رفتارها تبدیل به خصوصیات اصلی یهود شد.

تفارق اصلی یهودیان ضدصهیونیست با صهیونیست‌ها مباحث مربوط به آخرالزمان است که یهودیان ضدصهیونیست، صهیونیست‌ها را سنّت‌شکن معرفی می‌کنند و معتقدند نباید برای ظهور موعود یهود، دولت یهودی در «فلسطین» تشکیل شود، بلکه پس از آمدن موعود است که در سرزمین مقدس، حاکمیت جهانی داوودی یهود تشکیل می‌شود و الّا در بسیاری از اسطوره‌ها و اعتقادات و آیین‌ها، اشتراک نظر دارند، اما صهیونیست‌ها به دلیل نفوذ بسیار گسترده در رسانه‌های جهانی و دولت‌های مقتدر، توده‌های یهودیان را با خود هماهنگ و با تشکل دولت غاصب اسرائیل با فرهنگ‌سازی و تبلیغات، ذهن بسیاری از مسیحیان را هم با خود همراه نموده‌اند تا به جایی که امروز اکثریت یهودیان دنیا تابع سیاست‌های صهیونیسم هستند؛ خصوصاً اکثریت قریب به اتّفاق یهودیان زرسالار دنیا همچون «روچیلدها» که از حامیان اصلی صهیونیسم محسوب می‌شوند.

چون در مقالات و کتب دیگران به تفصیل، بررسی‌هایی صورت گرفته است، تنها به چند منبع در پاورقی اشاره می‌کنیم که نفوذ اختاپوس صهیونیسم بر رسانه‌ها و هالیوود را به تصویر می‌کشند؛ (۱۱) برای نمونه، نام برخی از مهم‌ترین کارگردانان و تولید کنندگان قدیم و جدید یهودی – صهیونیستی هالیوود را می‌آوریم تا بیشتر با این افراد آشنا شوید:

استیون اسپیلبرگ، رومن پولانسکی، استنلی کوبریک، تیم برتون، وودی آلن (با نام یهودی: آلن کونیگسبرگ) (۱۲) مل بروکس (با نام یهودی: ملوین کامینسکای)، بیلی وایلدر، سیدنی پولاک، ژوزف فون اشترنبرگ، جوئل سیلور، برانکو لاستینگ، آدولف زوکر، ساموئل زلتسر، رابرت مردوخ، میشل ایزنر، سام گلدوین، جفری کاتزنبرگ، کارل لامل، مارکوس لوی، لوئیس بی‌مایر، جک وارنر، لی وازِرمن، دارلی زانوک، سامنر رداستون (با نام یهودی: موری راث استاین)، میشل شلموف، چارلی چاپلین (با نام یهودی: چارلز اسپنسر چاپلین)، جری لوئیس، پل نیومن، سام ریمی، اُلیور استون، اریک فون اشتروهایم، دیوید زوکر، جری زوکر، جری بروکهایمر، لئونارد گلدبرگ، دیوید کوهن، برایان سینگر، هارون اسپلینگ و… (۱۳)

مصطفی عقاد

مصطفی عقاد کارگردان فیلم «الرّسالة» یا محمّد رسول‌الله (ص)

با توجه به سیاست‌های حاکم بر هالیوود که توسط این کارگردانان و تهیه کنندگان و بازیگران اجرا می‌شوند، هیچ شکی نمی‌ماند که تقریباً هیچ خبری از مخالفان صهیونیسم در بین این عوامل سینمایی نیست. صهیونیست‌ها در سینمای «آمریکا» آن‌چنان نفوذ دارند که مصطفی عقاد کارگردان فیلم الرّساله / محمّد رسول‌الله (ص) از معدود سینماگران مسلمانی که توانست سال‌ها محیط هالیوود و آمریکا را تجربه کند و در آنجا چندین فیلم بسازد، این راز را این چنین برملا کرده است:

در هالیوود همه چیز کنترل می‌شود، حتی سوژه‌ی فیلم‌ها. در آنجا همه‌کاره، تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان مالی صهیونیست هستند که هرگز حتی اجازه‌ی مطرح کردن سوژه‌ی کاری خلاف نظرشان را به کارگردانان [مستقل] نمی‌دهند. (۱۴)

برای تبیین مطلب فوق، لازم است نگاه مختصری به تسلط زیاد صهیونیست‌ها در ارکان حکومت و فرهنگ «آمریکا» که هالیوود در آنجا قرار دارد، داشته باشیم:

از سال ۱۸۹۸م. که اتحاد صهیونیست‌های آمریکا در «نیویورک» شکل گرفت، تا زمان روی کار آمدن فرانکلین روزولت (۱۹۴۵ – ۱۹۳۹م.) در ریاست جمهوری «آمریکا» و حمایت از تشکیل اسرائیل در «فلسطین» (در ژوئن ۱۹۳۹م. توسط نماینده‌ی دولت آمریکا) و اقدامات رئیس‌جمهور بعدی آمریکا، ترومن در فشار به دولت «انگلستان» در جهت مهاجرت یک صد هزار نفر یهودی به فلسطین در سال ۱۹۴۶م، قدرت صهیونیست‌های یهودی در آمریکا بیشتر می‌شد تا حدی که در سال ۱۹۴۸م. بعد از اعلان سازمان ملل مبنی بر اتحاد کشور اسرائیل در فلسطین، دولت آمریکا یازده دقیقه بعد، اسرائیل را به رسمیت شناخت! (۱۵)

لابی بسیار قدرتمند رسمی صهیونیسم در آمریکا با نام بنیاد امور عمومی آمریکا و اسرائیل (American Israel public Affairs committee) که به اختصار ایپاک AIPAC نامیده می‌شود، امروزه آن‌چنان در سیاست و هالیوود تأثیرگذار است که برخی آن را سلطان واشنگتن (۱۶) نامیده‌اند و پل فیندلی نویسنده‌ی جنجالی مغضوبِ صهیونیست‌ها در کتاب معروفش، «آنها بی‌پرده سخن می‌گویند»، می‌نویسد:

تمامی نمایندگان در مجلس آمریکا، بدون استثنا می‌کوشند از دستورهای این بنیاد فرمان برند؛ زیرا بیشترشان ایپاک را نماینده‌ی سیستم «کاپیستون هیل» (کاخ کنگره) و دارای چنان قدرت سیاسی می‌دانند که آنها را در مقابل موقعیت‌های پیروزی یا شکست در انتخابات قرار می‌دهد. (۱۷)

نصیر صاحب خلق در کتاب «تاریخ ناگفته و پنهان آمریکا» فصلی به مغضوبان ایپاک اختصاص داده و عاقبت سیاست‌مدارانی چون چارلز پرسی (۱۸)، آدلای استیونسن (۱۹)، جورج بال (۲۰)، جی. ویلیام فول برایت (۲۱)، پاول مک کلوسکی و پل فیندلی را بررسی کرده است که پس از مخالفت با سیاست‌های رسانه‌‌ای – سیاسی ایپاک، مورد هجوم گسترده‌ی رسانه‌های صهیونیستی، مؤسسات مالی، سیاسی و یهودی صهیونیست قرار گرفته‌اند.

از دیگر سازمان‌های قدرتمند صهیونیستی آمریکا فقط، به نام ADL شاخه‌ای از سازمان یهودی بنای بریث و JDL یا همان ائتلاف دفاع از یهود (۲۲) و سازمان‌های مختلف فراماسونری اشاره می‌کنیم، گرچه سازمان‌های یهودی «آمریکا» که اکثریت قریب به اتفاق آنها صهیونیستی هستند، بیش از دویست سازمان مهم (همراه با شعبات مختلف) هستند. (۲۳) یهودیان هالیوود، خصوصاً تهیه‌کنندگان و پشتیبانان مالی اصلی، کاملاً به لابی‌های مختلف صهیونیستی و اسرائیلی وابسته هستند. نمونه‌ی کاملاً واضح آن رابرت مردوخ (روپرت مرداک) یهودی استرالیایی الاصل است که در «انگلیس» و «آمریکا» و «استرالیا» نفوذ بسیار گسترده‌ای دارد. وی صاحب چندین کمپانی معظم رسانه‌ای، انتشاراتی و فیلم‌سازی است. مهم‌ترین دارایی رسانه‌ای مرداک، شرکت عظیم نیوز کرپوریشن (۲۴) است. این اَبَر شرکت فقط در سال ۱۹۹۶م. حدود ۱۰ میلیارد دلار سود کرد. (۲۵) در حال حاضر، این شرکت بیش از ۱۳۰ روزنامه را در جهان تحت سلطه دارد و با مراجعه به دایرةالمعارف‌های اینترنتی مانند «ویکی پدیا»، نام چندین شرکت و رسانه‌ی تابع آن خودنمایی می‌کند: (۲۶)

شرکت فیلم‌سازی فاکس قرن بیستم (۲۷) که تسلط او بر هالیوود را هموار می‌کند، شبکه‌ی تلویزیونی – ماهواره‌ای فاکس و فاکس نیوز (۲۸) که نزدیک به سیاست‌های نومحافظه‌کاران صهیونیست آمریکایی است؛ همچنین نیوزکروپ در «انگلستان»، شبکه‌ی تلویزیونی «اسکای» (۲۹) و سه روزنامه‌ی کثیرالانتشار «تایمز»، «ساندی تایمز» و «سان» (۳۰) را در اختیار دارد و رقیب بسیار قدرتمند تلویزیون «B.B.C» محسوب می‌شود. به طور کلی، «نیوزکروپ» به تنهایی حدود یک چهارم کل رسانه‌های شنیداری و دیداری و چاپی جهان را تحت تملّک خود دارد. (۳۱)

بسیاری از مجلات زرد و نشریات مبتذل را نیز او تحت سلطه‌ی خود دارد و اهداف صهیونیستی خود را با این حجم انبوه از رسانه‌ها به مخاطبانش در «آمریکا»، «استرالیا»، «چین»، «هند»، «هنگ‌کنگ»، «ژاپن»، «آمریکای لاتین» و… منتقل می‌کند.
یکی دیگر از معروف‌ترین صهیونیست‌های پرنفوذ هالیوود، استیون اسپیلبرگ است که پس از ساخت فیلم‌هایی با حمایت دولت نژاد‌پرست صهیونیست مانند فهرست شیندلر و تصاحب جوایز فراوانی که صهیونیست‌ها به دلیل مظلوم‌نمایی فراوان اسپیلبرگ از یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم، در این فیلم سه ساعته، به او دادند، (۳۲) توانست شرکت بزرگ «دریم ورکز» (۳۳) را تأسیس کند. این شرکت تا سال ۲۰۰۶م. حدود ۸۰ فیلم و انیمیشن تولید کرده است. انیمیشن شاهزاده‌ی مصر (۳۴) و فرار جوجه‌ای (۳۵) دو نمونه از آنها هستند که با قرائت‌های صهیونیستی داستان زندگی حضرت موسی (ع)، داستان خروج بنی‌اسرائیل از ستم فرعونیان، مظلومیت یهود، جنگ جهانی دوم و زندان‌های مخوف آلمان‌ها را به تصویر کشیده‌اند. اسپیلبرگ روابط بسیار گرمی هم با سران اسرائیل دارد. (۳۶) اینها تنها دو تن از قدرتمندان یهودی هالیوود هستند که در تفکرات صهیونیستی غوطه‌ور بوده و عوامل و افراد زیادی را به دنبال خود می‌کشند.

پی‌نوشت‌ها: هالیوود یهودی صهیونیستی
۱. برای مطالعه‌ی بیشتر نک: دکتر مجید صفاتاج، «سلطه‌ی پنهانی، سیطره‌ی نامرئی صهیونیسم بر سیاست، فرهنگ و افکار ملّت‌ها»، تهران، نشرآرون، ۱۳۸۳، ج۱، صص ۱۰۸ و ۱۲۵؛ زیاد ابوغنیمه. «یهود در فرهنگ تبلیغات و رسانه‌های غرب»، ترجمه: عبدالفتّاح احمدی، تهران، نشر مؤسسّه‌ی فرهنگی – پژوهشی ضیاء اندیشه، ۱۳۸۰، ص۱۰۸.
۲. برای مطالعه‌ی بیشتر نک: هارون یحیی، تاریخ ناگفته و پنهان آمریکا، ترجمه و تدوین: نصیر صاحب خلق، تهران، نشر هلال، ۱۳۸۵، ج۲، ص۲۷؛ شهبازی، عبدالله، «زرسالاران یهودی و پارسی، استعمار بریتانیا و ایران»، نشر مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، تهران، ۱۳۷۷، ج۱، ص۲۴۳ به بعد؛ احمد کریمیان، «یهود و صهیونیسم» (تحلیل عناصر قومی، تاریخی و دینی یک فاجعه)، مؤسسه بوستان کتاب قم، ۱۳۸۴، ج۱، ص۲۸۸ به بعد، خصوصاً فصل «بررسی زمینه‌های تاریخی اشغال فلسطین.»
۳. نک، بقره: ۹۱.
۴. نک: جمعه : ۶.
۵. نک: بقره: ۱۱۱.
۶. نک: بقره: ۸۰.
۷. نک: مائده: ۸۲.
۸. نک: بقره: ۹۶.
۹. اشاره به داستان گاو بنی‌اسرائیل که در آیات ۶۷ – ۴۷ سوره‌ی بقره آمده است و نام این سوره «هم» یادآور لجاجت‌های آنان در قبال فرمان الهی حضرت موسی (ع) است. اوج قساوت قلب یهود در نپذیرفتن حق آنجاست که خدای متعال در آیه‌ی ۷۴ سوره‌ی بقره تعبیر «کالحجارة أو أشدّ قسوة» یعنی «مانند سنگ یا سخت‌تر از سنگ» را برای آنها به کار می‌برد.
۱۰. برای مطالعه‌ی بیشتر نک: حسین فعّال عراقی، «یهود در المیزان»، تهران، نشر سبحان، ۱۳۸۳، چ۲، صص ۳۷۰ – ۴۳۰ و همچنین تبار انحراف (پژوهشی در دشمن‌شناسی تاریخی)، تدوین و نشر مؤسسه اطلاع‌رسانی و مطالعات فرهنگی لوح و قلم، قم، ۱۳۸۵، ج۲.
۱۱. دکتر مجید صفاتاج، «سلطه‌ی پنهانی، سیطره‌ی نامرئی صهیونیسم بر سیاست، فرهنگ و افکار ملت‌ها»، نشرآوران، چ۱، ۱۳۸۳، تهران: زیاد ابوغنیمه، «یهود در فرهنگ، تبلیغات و رسانه‌های غرب»، ترجمه: عبدالفتّاح احمدی، مؤسسه فرهنگی پژوهشی ضیاء اندیشه، ۱۳۸۰، تهران: «بیداری من»، مؤسسه لوح و قلم، پیشین؛ «نفوذ صهیونیسم بر رسانه‌های خبری و سازمان‌های بین‌المللی»، فؤاد ‌بن سید عبدالرحمان الرفاعی، ترجمه: حسین سرو قامت، کیهان، ۱۳۷۷؛ «نفوذ صهیونیسم در مطبوعات»، میرابوالفتح دعوتی، نشر ایام، ۱۳۷۹، قم؛ «آمریکا بدون نقاب»، سیدهاشم میرلوحی، کیهان، ج۱، ۱۳۸۰، تهران؛ «جهان زیر سلطه‌ی صهیونیسم»، شمس‌الدین رحمانی، نشر سپاه پاسداران، ۱۳۶۱، تهران؛ «الشخصیة العربیة فی السینما»، احمد رأفت بهجت، قاهره، بی‌تا؛ «نگاهی به لابی صهیونیستی در آمریکا»، مارک وبر مدیر مؤسسه بازنگری تاریخی، روزنامه رسالت، ش۵۳۰۲، خرداد ۱۳۸۳، ص۸، به نقل از: سایت IHR.org؛ صلاح حافظ، «چالش با تبلیغات صهیونیسم از کانون آن در آمریکا»، (مصری)، روزنامه «سیاست روز»، ش۶۹۶، ۱۳۸۲/۷/۸، ص۶ و ش۷۰۰، ۱۳۸۲/۷/۱۳، ص۶؛ «اهریمن صهیونیسم در بازار مکاره‌ی کن»، روزنامه «کیهان»، ۱۳۸۰/۲/۲۲، ص۱۲؛ «ستاره‌ی اسکار، صنعت یهودی»، روزنامه کیهان، ۱۳۸۰/۵/۱۳، ص۱۲؛ «سینما و صهیونیسم»، سایت علمی پژوهشی یهود www.yahood.net؛ دکتر مجید شاه حسینی، متن فیلم مستند «سینما سرزمین موعود صهیونیسم» کانون فرهنگی بشری، متن کامل این جزوه در سی‌دی کتاب‌خانه دیجیتالی صهیونیسم، نشر مؤسسه اطلاع‌رسانی و مطالعات فرهنگی لوح و قلم هم به همراه متن کامل ۷۹ کتاب دیگر موجود است. پشت پرده هالیوود، فیلنداد، ترجمه: مهران شباهنگ، روزنامه «رسالت»، ش ۵۳۲۶، ۱۳۸۳/۴/۹، ص۱۴؛ شمس‌الدین العجلانی، «سینمای صهیونیستی و تحریف تاریخ»، «نشریه‌ی ندای قدس»، سال پنجم، ش۷۸، ص۴۷؛ متن فیلم مستند «هالیوودیسم سینما و رؤیای آمریکایی»، نویسنده و کارگردان: سینکلر جاکوبویچ، محصول ۱۹۹۷ آمریکا، براساس کتاب «امپراتوری» خودشان، نیل گوبلر، «چگونه یهودیان هالیوود را اختراع کردند»، نشر جهاد دانشگاهی واحد الزهراء، رامین شریف‌زاده، «هالیوود و فرهنگ‌سازان شیطانی»، فصل‌نامه «کتاب نقد»، ش۳۲، پاییز ۱۳۸۳، ویژه‌نامه صهیونیسم.
۱۲. تغییر نام به نام‌های مأنوس در جامعه‌های در حال استعمار و تغییر چهره با جراحی پلاستیک و حتی تغییر تاکتیکی و موقتی دین، از روش‌های قدیمی صهیونیست‌ها برای تأثیرگذاری بیشتر است.
۱۳. برای دست‌یابی به نام بازیگران، تهیه‌کنندگان، کارگردانان و دیگر عوامل یهودی سینما می‌توانید در دایرةالمعارف اینترنتی www.Thefreedictionary.com یا «Wikipedia» عبارت «list of noted jewish» را جست‌وجو کنید تا به فهرست کاملی (بیش از هزار نفر) از یهودیان دست یابید یا به این نشانی‌ها مراجعه کنید:
www.yahood.com/Famous (famous jews interactive)
www.Answers.com/Topic/list-of-jewish-american-entertainers.
www.Jewwatch.com / Jew-entertainment-folder.html.
همچنین کتاب «سلطه‌ی پنهان، سیطره‌ی نامرئی صهیونیسم بر سیاست، فرهنگ و افکار ملت‌ها»، مجید صفاتاج، (نشرآوران، ج۱، ۱۳۸۳، تهران) در فصلی مستقل (صص ۱۰۳ – ۱۸۳) به بررسی نفوذ صهیونیسم یهودی در صنعت سینما و تلویزیون پرداخته است.
۱۴. مجله «سوره»، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، ش۳.
۱۵. محسن اسلامی، لابی صهیونیسم در ایالات متحده آمریکا»، قم، نشر فقاهت، ۱۳۸۴، چ۱، ص۱۰۸ به بعد، فصل پیدایش و و نحوه ظهور لابی صهیونیسم در آمریکا.
۱۶. هارون یحیی (عدنان اکتار)؛ «تاریخ ناگفته و پنهان آمریکا»، ترجمه و تدوین: نصیر صاحب خلق، تهران، نشر هلال، ۱۳۸۵، چ۲، ص۱۰۴.
۱۷. پل فیندلی، «آنها بی‌پرده سخن می‌گویند»، ترجمه: حیدر سهیلی اصفهانی، تهران، نشر قدر ۱۳۷۲، ص۳۳.
۱۸. Charles percy.
۱۹. Adlai stevensen.
۲۰. George ball.
۲۱. William Full bright.
۲۲. Leagve JDL. Jewish Defence.
۲۳. «سالنامه یهودیان آمریکایی». نک: سازمان‌های یهودیان آمریکا (بنای بریث، لابی‌ها، کنگره‌ی یهودیان)، لی اویرین، ترجمه: ع. ناصری، نشر مؤسسه تحقیقاتی – انتشاراتی نور، ۱۳۷۵، چ۲.
۲۴. News corporation یا newscrop.
۲۵. نک. ویلیام شاوکراس، امپراتوری رسانه‌ای روبرت مردوخ، ترجمه: امیرحسین بابایی، تهران، نشر ساقی.
۲۶. به این آدرس مراجعه کنید: www.wiki pedia.org/wiki/news corporation
۲۷. Fox 20 contery
۲۸. Fox news.
۲۹. Sky هالیوود یهودی صهیونیستی
۳۰. Sun هالیوود یهودی صهیونیستی
۳۱. نک: مقاله «مرزهای ناپیدای امپریالیسم رسانه‌ای (۶ خواهران امپریالیستی)»، اثر مهدی علیخانی از سایت روزنامه جام‌جم: www.jamjamonline.ir و هم‌چنین علی‌رضا سلطان‌شاهی، مقاله «امپراتوری تباهی و فساد صهیون، از رابرت مورداک چه می‌دانید؟» روزنامه‌ی «کیهان»، ۱۳۸۵/۵/۸.
۳۲. از جمله بانک معروف صهیونیستی «چیس مانهاتان»، سه میلیارد دلار برای حمایت از اسپیلبرگ اختصاص داد و AIPAC (بزرگ‌ترین و قوی‌ترین لابی صهیونیسم در آمریکا) در اوایل سال ۱۹۹۵ م. طی بیانیه‌ای از تمام شرکت‌های عظیم یهودی خواست که اسپیلبرگ را مورد حمایت مادی و معنوی خود قرار دهند. نک: دکتر مجید صفاتاج، «سلطه‌ی پنهانی» ص۱۴۳.
۳۳. Dreamwoks S.K.J.
۳۴. Prince of egyp.
۳۵. Chicken Run.
۳۶. نک: سلطه‌ی پنهانی، ص۱۳۳.

منبع: محمدحسین فرج‌نژاد ، اسطوره‌های صهیونیستی در سینما ، تهران: هلال، چاپ اول.

هالیوود یهودی صهیونیستی

هالیوود یهودی صهیونیستی

اندیشکده مطالعات یهود در پیام‌رسان‌ها:

پیام رسان ایتاپیام رسان بلهپیام رسان سروشپیام رسان روبیکا

همچنین ببینید

آرمان‌های آخرالزمانی نورمن جویسون برای اسرائیل بزرگ

آرمان‌های آخرالزمانی نورمن جویسون برای اسرائیل بزرگ

نورمن جویسون برای آرمان‌های آخرالزمانی پیوریتنی‌اش در جهت برپایی اسرائیل بزرگ، فیلم «ویولن زن روی بام» را تولید کرد و تا آخرین فیلمش نیز به آن آرمان‌ها پایبند بود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 6 =

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.