کمپانی صهیونیستی تراپین

کمپانی صهیونیستی «تراپین» در ایران به دنبال چیست؟

چندین ماه است که شرکت انگلیسی تراپین مقدمات برگزاری همایش پرداخت ایران را در برج میلاد فراهم می‌کند. بر اساس مستندات موجود، این شرکت بدون داشتن دفاتر قانونی در کشور و هم‌چنین بدون اخذ مجوز از وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی دست به چنین اقدام نگران‌کننده‌ای زده است. پیگیری‌ها از وزارت امور اقتصادی و دارایی نشان می‌دهد تاکنون هیچ‌گونه مجوز و حتی هماهنگی با این وزارتخانه جهت برگزاری این همایش و برنامه‌های پیرامون آن صورت نگرفته است و تراپین در روزهای اخیر که به تاریخ برگزاری همایش نزدیک می‌شویم، تحرکات تبلیغاتی و تسهیلات شرکت در نمایشگاه و همایش را افزایش داده است.
تراپین

همان‌طور که گفته شد، تراپین برگزارکننده این همایش است (و در بدو امر به نظر می‌رسد تنها کارویژه آن برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های تخصصی باشد). اما بررسی دقیق‌تر ساختار شرکت‌های فراملی از جمله تراپین نشان می‌دهد یک حلقه متشکل از چند شرکت همسود با تقسیم کار در حوزه‌های مختلف، در یک زمان یک پروژه را که در اینجا همایش پرداخت ایران است دنبال می‌کنند. در این‌جا قصد داریم تا کمی در سوابق شرکت تراپین (متخصص در امور نمایشگاهی) دقیق شویم و لایه‌های ارتباطی آن با جریان نظام سرمایه‌داری، صهیونیسم جهانی و سازمان‌های اطلاعاتی-امنیتی غرب را ارزیابی کنیم.

هلدینگ تراپین

کمپانی‌های فراملی

در سال‌های اخیر شرکت‌ها و آژانس‌های فراملی که به تبادل اطلاعات، جاسوسی و شبکه‌سازی می‌پردازند گسترش یافته‌اند. تغییر گفتمان امنیتی کشورهای غربی، باعث گسترش محدوده فعالیتی این شرکت‌ها و آژانس‌ها گردیده است. در کنار آژانس‌هایی مانند اینترپل، یوروپل (EuropolMI5، MI6 و CIA، تعداد زیادی از نهادهای بین‌المللی و شرکت‌های فراملی وجود دارند که در گستره بین‌المللی در جهت تأمین منافع کشورهای خود فعالیت می‌کنند. بسیاری از این شرکت‌ها و آژانس‌ها، نیروهایش در چندین کشور مختلف فعال هستند. این کمپانی‌ها و آژانس‌ها، شبکه‌های غیررسمی تبادل اطلاعات ایجاد کرده‌اند که در کنار نهادهای رسمی مانندMI6  و CIA به جمع‌آوری و انتقال اطلاعات می‌پردازند. این شبکه‌های غیررسمی جاسوسی کارایی زیادی دارند و می‌توانند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار نهادهای رسمی اطلاعاتی کشورهای خود قرار دهند.

کمپانی انگلیسی-صهیونیستی «تراپین» در ایران به دنبال چیست؟

در کنار سازمان‌های رسمی مانندMI6  و CIA کمپانی‌ها ابزارهای خوبی برای جاسوسی و شبکه‌سازی هستند.

با پایان جنگ سرد و فروپاشی شوروی، نیروهای نظامی و امنیتی غربی، بر موضوع مقابله با جرائم بین‌المللی تمرکز کردند. به‌ویژه پس از ۱۱ سپتامبر، سازمان‌های اطلاعاتی غربی برای مقابله با تهدیدات احتمالی و ناشناخته به «مدیریت تهدیدات» در آن‌سوی مرزهای خود روی آورند. آن‌ها به بهانه «جنگ علیه تروریسم»، «مبارزه با پول‌شویی» و «مقابله با جرائم سازمان‌یافته» اقدام به ایجاد شبکه‌های درهم‌تنیده و فراملی‌ای کردند که وظیفه اصلی آن‌ها جمع‌آوری اطلاعات، شناسایی تهدیدات، آگاهی از روندها و درنهایت ارتباط با نخبگان، سیاستمداران و مدیران کشورهای هدف بود. طی سال‌های اخیر، شبکه‌های خصوصی امنیتی نقش مهمی در تأمین تجهیزات امنیتی، تأمین پرسنل امنیتی و ایجاد شبکه‌های ارتباطی ایفا کرده‌اند.

در این میان برگزاری کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و سمینارها با هدف برقراری ارتباط با مدیران ارشد و تصمیم‌گیران کشورهای مختلف و نخبگان جوامع هدف و در گام بعد برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه راه‌حل‌ها و دادن مشاوره به‌منظور تداوم تماس و حفظ روابط روش‌های مناسبی جهت نفوذ در کشورهای هدف هستند.

از این طریق کمپانی‌های بزرگ غربی که ظاهراً پوشش خصوصی و تجاری دارند اما درواقع برای سرویس‌های اطلاعاتی کار می‌کنند می‌توانند از جمع‌آوری اطلاعات فراتر رفته و به برقراری ارتباط با چهره‌های مهم و تأثیرگذار و نخبگان کشورهای مدنظر در حیطه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، سیاسی و تجاری بپردازند.

تراپین؛ کمپانی انگلیسی

هلدینگ تراپین (Terrapinn Holdings) یکی از همین کمپانی‌هاست که رویدادهای تجاری مهم در سطح جهان را سازماندهی می‌کند و روی راهبرد، نوآوری و خلاقیت تمرکز دارد. این کمپانی در سال ۲۰۰۴ به‌عنوان یک کمپانی فراملی در انگلیس پایه‌گذاری شد و به‌سرعت دفاتر خود را در نیویورک، سنگاپور، سیدنی، دبی و ژوهانسبورگ برپا کرد. جدول زیر اطلاعات کمپانی تراپین و ۱۰ شرکت تابعه آن و میزان درآمدهای آن‌ها در کشورهای دیگر را نشان می‌دهد.

کمپانی انگلیسی-صهیونیستی «تراپین» در ایران به دنبال چیست؟

شبکه عنکبوتی کمپانی تراپین که در نقاط مختلف جهان فعالیت دارد

کمپانی انگلیسی-صهیونیستی «تراپین» در ایران به دنبال چیست؟

دفتر کمپانی تراپین در خیابان اسپرینگ ۱۰۲، نیویورک

این کمپانی مجموعه‌ای از کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های تجاری را در موضوعات مختلف از جمله انرژی و منابع، فناوری‌های مبتکرانه، تجارت و سرمایه‌گذاری، علوم حیاتی، مدیریت، بازاریابی، املاک، خرده‌فروشی، سرگرمی، تلکام‌ها، رسانه، حمل‌ونقل و پشتیبانی برگزار می‌کند. حیطه گسترده فعالیت این کمپانی نشان از علاقه وافر آن به حضور دائم در حوزه‌های گوناگون و مهم و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای احتمالی و آگاهی از روندهای آتی و کسب اطلاع از آخرین پیشرفت‌های صورت گرفته در عرصه‌های علمی و صنعتی مختلف است. آتنا اونگ مدیر کنفرانس و رئیس پیشین دفتر کمپانی تراپین در اندونزی می‌گوید: «به‌عنوان مدیر کنفرانس، شغل من برگزاری کنفرانس‌ها و رویدادها بود و من از این طریق ‌توانستم روندها را پیش‌بینی کنم و حدس بزنم که مسائل کلان به چه سمت و سویی درحرکت است. این کار من را با بخش‌های مختلفی آشنا کرد» [۱]

کمپانی انگلیسی-صهیونیستی «تراپین» در ایران به دنبال چیست؟

تراپین در حوزه‌های متنوع و متفاوتی در سرتاسر جهان فعالیت می‌کند

این کمپانی درواقع حلقه وصل شرکت‌ها و کمپانی‌های تجاری غربی، دولت‌های غربی (و به‌طور خاص انگلیس و آمریکا) و سیستم‌های اطلاعاتی غربی با تصمیم‌گیران کلیدی کشورهای هدف در بخش‌های مختلف اقتصادی، تجاری و سیاسی است. این شرکت در پوشش برگزاری کنفرانس‌ها و ارائه راه‌حل‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف توانسته در بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی با سیاستمداران، تجار، تصمیم‌گیران اقتصادی این کشورها پیوندهایی را برقرار کرده، از این طریق ضمن کسب منافع مالی فراوان به‌عنوان پلی مطمئن و امن به جذب نخبگان و مدیران ارشد کشورهای هدف بپردازد. تراپین برای نیل به این هدف سه‌گام طراحی کرده است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

گام نخست؛ برگزاری کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ها

کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و سمینارها در دنیای کنونی اهمیت زیادی دارند؛ آخرین پیشرفت‌های علمی و نوآوری‌ها و دیدگاه‌های جدید در کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و سمینارها ردوبدل می‌شود؛ بسیاری از روابط تجاری و قراردادهای کلان در کنفرانس‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌ها رقم می‌خورد. نطفه بسیاری از روابط فراملی و ارتباطات در چنین محافلی منعقد می‌گردد. ازاین‌رو، کمپانی تراپین با درک این واقعیت مهم، سرمایه‌گذاری کلانی برای برگزاری و مدیریت کنفرانس‌های مهم جهانی انجام داده و توانسته در حوزه‌های مهم و جدید حضور چشمگیری داشته باشد.

تراپین با تأسیس ۵ دفتر به‌علاوه دفتر مرکزی خود در لندن حضور خود در تمامی قاره‌های جهان را تثبیت بخشیده است. بین این دفاتر نوعی رقابت هست و هر یک سعی می‌کنند فعالیت‌های خود را در رقابت با دفاتر دیگر توسعه بخشند. تراپین یک برگزارکننده معمولی کنفرانس نیست که برخی از طرف‌ها به آن مراجعه کرده و از آن بخواهند کنفرانسی را برگزار کند بلکه خود مبتکر و مبدع بسیاری از کنفرانس‌هاست؛ به‌گونه‌ای که برای برگزاری کنفرانس‌ها، از سرمایه‌گذاران، مدیران و مشتریان دعوت به عمل می‌آورد، شرکای گسترده‌ای نیز از فعالیت‌های تراپین حمایت می‌کنند.

تراپین خود را به یک حوزه خاص محدود نکرده بلکه در صنایع مختلف ازجمله انرژی و منابع، سرمایه‌گذاری و فایننس، حمل‌ونقل و پشتیبانی، تلکام و رسانه، سرگرمی و خرده‌فروشی، بیمارستان، املاک، بازاریابی، بهداشت، علوم زندگی، مدیریت و فناوری‌های جدید به ایفای نقش می‌پردازد.

کمپانی انگلیسی-صهیونیستی «تراپین» در ایران به دنبال چیست؟

تراپین برگزاری کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های مهمی را در کارنامه خود دارد: کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز (ابوظبی- ۲۰۱۲)، کنفرانس کمپانی‌های بین‌المللی نفت ( لندن- ۲۰۱۳)، کنفرانس و نمایشگاه گاز شل (آفریقا- ۲۰۱۴)، جشنواره هواپیمایی آسیا (سنگاپور- ۲۰۱۶)، کنفرانس خطوط راه‌آهن آسیا – پاسیفیک (هنگ‌کنگ -۲۰۱۶)، نمایشگاه و کنفرانس برق آفریقا (ژوهانسبورگ -۲۰۱۷)، کنفرانس و نمایشگاه پرداخت ایران (تهران- ۲۰۱۶)، کنفرانس تلکام خاورمیانه (ابوظبی- ۲۰۱۷)، نمایشگاه شهر هوشمند و اینترنت اشیاء (سنگاپور – ۲۰۱۶)، کنفرانس پهپادهای تجاری (سنگاپور-۲۰۱۶)، کنگره خطوط مترو (لندن- ۲۰۱۷)، کنگره امنیت دارویی (مونیخ، ۲۰۱۶) جشنواره خطوط هواپیمایی آمریکا (میامی – ۲۰۱۷)، کنگره داروهای بیوسمیلار در آمریکا (۲۰۱۷)، کنگره سرمایه‌گذاری خاورمیانه (ابوظبی، ۲۰۱۷)، جشنواره مصرف‌کنندگان (مکزیک، ۲۰۱۷)، نمایشگاه و کنفرانس مدارس آینده (استرالیا، ۲۰۱۷)، نمایشگاه تجارت دیجیتال (فیلیپین، ۲۰۱۶)، نمایشگاه شرکت‌های نوآور و مبتکر (سنگاپور-۲۰۱۷)، نمایشگاه امنیت سایبری (سنگاپور، ۲۰۱۵)، کنگره جهانی واکسن (بارسلونا، ۲۰۱۶)، نمایشگاه تجارت الکترونیک (اندونزی، ۲۰۱۶) و ده‌ها نمایشگاه دیگر در مناطق مختلف جهان در موضوعات متنوع و جدید. این حضور گسترده و فعالانه نشان می‌دهد که تراپین فراتر از یک شرکت معمولی تجاری بلکه یک کمپانی با ارتباطات گسترده بین‌المللی است که می‌خواهد عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی را رصد کرده و از آخرین تحولات رخ داده در عرصه‌های مختلف تجاری، صنعتی و علمی آگاهی یابد.

کمپانی انگلیسی-صهیونیستی «تراپین» در ایران به دنبال چیست؟

شعار تراپین: ما شما را به مسئولان ارشد و تصمیم‌گیران مرتبط می‌کنیم

گام دوم؛ برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران و تصمیم‌گیران

پس از برگزاری کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ها، مدیران، نخبگان و فعالان صنعتی و تجاری شناسایی شده و برای حضور در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت دعوت می‌شوند. این دوره‌ها را به صورت آنلاین هم می‌توان پیگیری کرد. تراپین دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی دو، سه و پنج‌روزه در موضوعات مدیریت سرمایه، بانکداری خصوصی، معدن، نفت و گاز، انرژی‌های تجدیدپذیر، برق، امنیت سایبری، بیگ دیتا، اطلاعات تجاری، کنترل قطار و ده‌ها دوره دیگر در حوزه‌های مختلف برگزار می‌کند.

کمپانی انگلیسی-صهیونیستی «تراپین» در ایران به دنبال چیست؟

دوره سه‌روزه مدیریت دارایی و بانکداری خصوصی، مکان لندن، زمان: ۸-۱۰ نوامبر ۲۰۱۶

تراپین برنامه‌های متنوع آموزشی در حوزه مدیریت نیز ارائه می‌دهد. ازجمله این برنامه‌ها می‌تواند به دوره‌های MBI در موضوعات مربوط به فرودگاه‌ها، داروها، رهبری، بیوتکنولوژی، خرده‌فروشی، مدیریت خطوط هوایی، کنترل هوایی اشاره کرد.[۲]

کمپانی انگلیسی-صهیونیستی «تراپین» در ایران به دنبال چیست؟

دوره سه‌روزه رهبری متفکرانه تراپین

گام سوم؛ شبکه‌سازی و ایجاد کانال‌های ارتباطی

در گام بعد شبکه‌سازی و ایجاد و حفظ پیوندها با مدیران و نخبگانی هست که یا در نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها حضور یافته‌اند و یا در دوره‌های آموزشی تراپین شرکت کرده‌اند. برای این منظور سایت‌ها و وبلاگ‌های اینترنتی تخصصی در موضوعات نفت و گاز، آموزش، پهپادها، پرداخت، خطوط ریلی، داروها، واکسن، تلکام، معدن، املاک، دارایی‌ها، آموزش، تجارت و… ایجادشده و محتواهای مفید و مرتبط را به افراد و مخاطبان خود ارائه می‌دهد. همچنین به بازتاب‌ها و حواشی مرتبط با کنفرانس‌ها و دوره‌های آموزشی پرداخته و نسبت به برگزاری دوره‌های آتی اطلاع‌رسانی می‌کند. تمامی افراد و شرکت‌ها برای این‌که بتوانند با سرمایه‌گذاران غربی ارتباط داشته باشند باید اطلاعات کامل خود را در سایت این شرکت وارد کنند. طبق ایمیل‌های فاش شده ویکیلیس، تراپین به سرمایه گذاران خود نوید «دستیابی به فرصت‌های اقتصادی و مشتریان جدید و حفظ ارتباط دائمی با آنان را می‌دهد» [۳]. در این قسمت از پروژه، تراپین به همان مرحله «تربیت رهبران آینده» پیوند می‌خورد.

کمپانی انگلیسی-صهیونیستی «تراپین» در ایران به دنبال چیست؟

طبق ایمیل های ویکیلیکس تراپین برخی از تصمیم‌گیران را شناسایی و هدف قرار می‌دهد

تراپین بانک اطلاعاتی خوبی از مدیران ارشد، سخنرانان، چهره‌های علمی و اجرایی، مسئولان و تصمیم‌گیران کشورهای مختلف دارد و برای بسیاری از آن‌ها بولتن‌های هفتگی و دعوت‌نامه برای حضور در نشست‌های مختلف ارسال می‌کند و درواقع پلی است برای ایجاد ارتباط بین کمپانی‌ها و سرمایه‌گذاران غربی با مسئولان و تصمیم گیران در کشورهای هدف. از این‌رو شبکه‌سازی در کشورهای مختلف یکی از اهداف این شرکت است.

کمپانی انگلیسی-صهیونیستی «تراپین» در ایران به دنبال چیست؟

تراپین فرصت‌های شبکه‌سازی و آخرین اطلاعات درباره تحولات صورت گرفته در صنعتی خاص را فراهم می‌کند

تراپین همچنین به شناسایی چهره‌های تأثیرگذار علمی و اجرایی در حوزه‌های کاری خود مبادرت می‌ورزد. به‌عنوان نمونه بروشور زیر یکی از ده‌ها بروشوری است که تراپین برای معرفی ۵۰ چهره شاخص آسیا در صنعت معدن‌کاوی آماده کرده است. تراپین چنین اقدامی را برای صنایع دیگر نیز انجام می‌دهد.

کمپانی انگلیسی-صهیونیستی «تراپین» در ایران به دنبال چیست؟

میلیارد یهودی؛ مغز هدایت‌گر تراپین

ساموئل منخوف (Samuel M. Mencoff) ۵۵ ساله معروف به «سام» مدیر اجرایی و بنیان‌گذار مشترک کمپانی «مادیسون دیربورن پارتنرز Madison Dearborn Partners » (یکی از شرکت‌های مالی مطرح در آمریکا با دارایی بالغ بر ۱۸ میلیارد دلار) میلیاردر یهودی است که هم‌زمان شبکه جهانی شرکت‌های تراپین را مدیریت می‌کند.

ساموئل منخوف

ساموئل منخوف

منخوف از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۳ به‌عنوان معاون رئیسFirst Chicago  و بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ معاون شرکت بسته‌بندی آمریکا (Packaging Corp of America) بوده است. وی در کمپانی‌ها و بنیادهای مالی مختلفی فعالیت کرده است. او به‌عنوان مدیر شرکت سرمایه‌گذاری Nuveen، هلدینگ JSG و شرکت JSL، شرکتBoise Cascade ،World Business Chicago  و از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۵ به‌عنوان مدیر غیر اجرایی بنیاد Smurfit Kappa فعالیت کرده است. او مدتی عضو هیئت ‌امنا و مشاوران دانشگاه براون و مدتی نیز عضو ناظر مؤسسه مطالعات بین‌الملل واتسون بوده است. منخوف از سال ۲۰۰۳ به‌عنوان مدیر غیر اجرایی شرکت لایروبی دریاچه‌های بزرگ (Gldd) فعالیت کرده است. او همچنین در هلدینگ بسته‌بندی گرافیکی، هلدینگ RIC و کمپانی بین‌المللی Riverwood از سال ۱۹۹۶ حضور داشته است. وی همچنین به‌عنوان مدیر شرکت معادن طلا و بلوط (Golden Oak Mining Company LP) فعالیت کرده است. او بیش از ۳۲ سال تجربه در بخش‌های خصوصی دارد و عمده تمرکز وی سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی پایه است. وی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه هاروارد در سال ۱۹۸۱ و لیسانس هنر از دانشگاه براون در ۱۹۷۸ دارد [۴].

به نظر می‌رسد منخوف الگوی کاری خود را به شرکت تراپین تسری داده باشد. همان‌گونه که منخوف در حوزه‌های گوناگون اعم از مالی، بهداشتی و پزشکی، هنر، معادن، صنایع پایه، تولید چوب و بانکداری و دانشگاهی حضورداشته شرکت تراپین نیز دقیقاً در حال پیاده کردن همین الگو در ابعاد جهانی است. سرمایه این چهره یهودی که کمک به سازمان‌های صهیونیستی را نیز در پرونده خود دارد [۵]، بالغ بر ۱۸ میلیارد دلار است.

جمع‌بندی

تراپین به‌عنوان یک کمپانی خصوصی با فعالیت گسترده در حوزه‌های متنوع و در پوشش برگزاری کنفرانس‌ها، سمینارها عملاً به جاسوسی علمی و شبکه‌سازی و ارتباط‌گیری با نخبگان، مدیران صنعتی و مسئولان اجرایی می‌پردازد. این شرکت با تعریف سه‌گام «برگزاری کنفرانس‌ها و سمینارها»، «برگزاری دوره‌های آموزشی»، «شبکه‌سازی» پروژه نفوذ در جوامع و رهبران را عملیاتی می‌کند. تراپین ارتباطات بین‌المللی گسترده‌ای با نهادها، انجمن‌ها، کمپانی‌های چندملیتی، سرمایه‌گذاران و چهره‌های علمی، سیاسی، اقتصادی و صنعتی در کشورهای غربی دارد و به‌مثابه پلی بین کشورهای هدف و محافل و کانون‌های غربی (اعم از سرویس‌های جاسوسی و دولت‌های غربی) عمل می‌کند؛ چیزی که آن را از یک شرکت معمولی فراتر برده و در زمره کمپانی‌های بزرگ دارای ارتباطات وسیع بین‌المللی با مراکز قدرت جهانی قرار می‌دهد. مغز متفکر این شرکت میلیارد یهودی ساموئل منخوف نزدیک به محافل صهیونیستی است که استراتژی حضور مؤثر و فعالانه در حوزه‌های مهم و تأثیرگذار جهانی را در این شرکت به اجرا گذاشته است به‌گونه‌ای که ردپای تراپین را می‌توان در عمده کنفرانس‌هایی که در حوزه‌های حیاتی علمی، صنعتی و اقتصادی برگزار می‌شود، مشاهده کرد.

درنهایت باید گفت در دوره پسا برجام شبکه جهانی صهیونیستی و کانون‌های پرقدرت غربی به دنبال رخنه گام‌به‌گام درون بخش‌های کلیدی و حیاتی و نفوذ در مسئولان اجرایی و مدیران ارشد کشور و جذب نخبگان جوان در پوشش شرکت‌های خصوصی هستند. شرکت تراپین به همین منظور، با هزینه صدها میلیون تومان در تهران، پای شرکت‌های فراملیتی و انگلیسی را به واسطه برخی ذی‌نفعان داخلی فراهم کرده است؛ خروجی این همایش اگر ورود شرکت‌های انگلیسی به زیرساخت‌های نظام بانکی باشد، قطعاً نتیجه آن احاطه و اشراف اطلاعاتی دستگاه‌های جاسوسی غربی بر حساس‌ترین گلوگاه‌های اقتصادی کشور خواهد بود. ترکیب این اشراف اطلاعاتی و نفوذ ساختاری با انحصار سخت‌افزاری در اتاق فرمان بانک مرکزی (و دیگر بانک‌ها) می‌تواند در مواقع حساس پیش رو، زمینه‌های بروز اخلال ساختگی و خرابکاری در شبکه‌ای به وسعت شتاب یا شاپرک را میسر کند؛ نمونه چنین اقدامی که البته ناکام ماند، چندین سال قبل درباره سامانه هوشمند سوخت رخ داده بود که دفع شد.

به گزارش منابع آگاه، جوزف ریدلی برنامه‌ریز اصلی تراپین هم اکنون به تهران سفر کرده است تا در دیدار با برخی رابطین و چهره‌های شناخته شده اقتصادی و مدیران بانکی کشور، آخرین هماهنگی‌ها را برای برگزاری این رویداد انجام دهد؛ هماهنگی‌هایی که البته نه با نهادهای ذیربط رسمی، بلکه با لابی‌های غیررسمی در حال انجام است.

همچنین ببینید

پشت پرده راز بمب اتم چه کسی ایستاده است؟

پشت پرده راز بمب اتم چه کسی ایستاده است؟

برنارد باروخ معتقد بود راز بمب اتم به‌عنوان سرمایه‌ی قومی و ملی، وسیله‌ای است که باید به‌واسطه‌ی آن قدرت فراملیتی قوم یهود را در سرتاسر عالم برقرار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یک =