پشت پرده شیطانی والت دیزنی

پشت پرده شیطانی والت دیزنی

کمپانی والت دیزنی یکی از غول‌های اصلی دنیا در عرصه‌ی سرگرمی (به‌ویژه برای کودکان)، یکی از بازوهای اصلی جریان گلوبالیست است که به‌دنبال برقراری «نظم نوین جهانی» هستند.

دیزنی در پروژه‌های اصلی این جریان، از قبیل ترنس هیومانیسم (Transhumanism ترکیب ارگانیسم با ربات و سلطه‌ی هوش مصنوعی بر زندگی بشر)، سیستم‌های واقعیت مجازی (از جمله متاورس)، جنسیت‌زدایی از بشر و ترویج و گسترش هویت‌های جنسی جدید، اجرای سند توسعه پایدار (معروف به ۲۰۳۰)، حاکم کردن هویت دیجیتال و سیستم اعتبارسنجی اجتماعی، حذف پول نقد و کسب و کارهای سنّتی و تبدیل هرچه بیشتر هویت اجتماعی به کدهای دیچیتال، عادی‌سازی آمیزش گونه‌ی انسان با گونه‌های غیرانسانی و… همواره عضو مهمی از جریان ادراک‌سازی و القاء بوده و هست.

اما حمله به دنیای معصومانه‌ی کودکان و ترویج اخلاقیات انحرافی، نابودی بنیان خانواده و عادی‌سازی و حتی «دوستانه» نشان‌دادن موجودات شریر و اهریمنی، بلاتردید نشان از ریشه‌های شیطانی و سیاه این شرکت دارد.

والت دیزنی

نام والت دیزنی، از ابتدای فعالیت و شهرت‌یافتنش با داستان‌هایی درباره‌ی علاقه‌ی او به علوم غریبه، جادو و محافل سرّی و تاریک پیوند خورده است. اما این‌ها فقط شایعات و گمانه‌زنی نیست.

گزارش‌هایی درباره‌ی عضویت او در رده‌ی بالای فرقه‌ی ماسونی «روزیکروسیانیسم» (Rosicrucianism صلیب گلگون) و عضویتش در لژ ماسونی «دوموله» وجود دارد. به‌علاوه، قرائن و اماراتی روشن در محصولات خود دیزنی وجود دارد که نشان‌گر یک وجه پنهان و سیاه در پس پرده‌ی این نام معروف است.

والت دیزنی فراماسون

عضویت والت دیزنی در لژ ماسونی دوموله

والت دیزنی در لباس فرم لژ ماسونی دوموله

والت دیزنی در لباس فرم لژ ماسونی دوموله

بی‌جهت نیست که کارتون‌ها و انیمیشن‌های این کمپانی به‌طرزی عجیب و وسواس‌گون با تصاویری زیرپوستی و اصطلاحاً سابلیمینال (Subliminal محرک‌های زیرآستانه‌ای) از نمادهای مشهوری چون «هرم»، «تک‌چشم»، «جغد» و امثال این‌ها نشان‌گذاری شده است.

جغد در انیمیشن والت دیزنی

هرم در انیمیشن والت دیزنی

تک چشم یا چشم جهان بین در کارتون والت دیزنی

تک چشم در انیمیشن دانشگاه هیولاها از والت دیزنی

در مستندی به‌نام «زندگی مخفی والت دیزنی» (secret lives of walt disney 1995)، قطعه‌ای (مربوط به ۱۹۴۰) از خود والت را می‌بینیم که برای طراحی میکی ماوس، ابتدا یک «پنتاگرام» رسم می‌کند! پنتاگرام یا ستاره پنج‌پر از معروف‌ترین نمادهای شیطان‌پرستی و از مشخصات بافومت است.

مستند زندگی مخفی والت دیزنی

ترسیم ستاره پنتاگرام توسط والت دیزنی

ترسیم پنتاگرام در طراحی میکی ماوس توسط والت دیزنی

ترسیم میکی ماوس با کمک ستاره پنتاگرام توسط والت دیزنی

ترسیم میکی ماوس با پنتاگرام توسط والت دیزنی

والت دیزنی در سال ۱۹۴۰، برای معروف و محبوب کردن شخصیت اصلی این کمپانی، یعنی «میکی ماوس»، یک انیمیشن در هفت بخش با عنوان «فانتازیا» (Fantasia) تولید کرد که شاید معروف‌ترین بخش آن «شاگرد جادوگر» (The Sorcerer’s Apprentice) است.

بخش هفتم این انیمیشن که از قضاء، بسیار فضای سنگین، پر از نماد و با موسیقی کلاسیک به‌شدت نخبه‌گرا دارد، «شبی بر فراز کوه سنگی/آوه ماریا» (Night on bald mountain/Ave Maria) نام دارد، که برگرفته از دو اپرای ساخته‌شده توسط آهنگساز مشهور روس، «مودست موسورگسکی» و «فرانتس شوبرت» آخرین آهنگساز اتریشیِ برجسته‌ی مکتب موسیقی کلاسیک-رمانتیک است.

انیمیشن فانتازیا والت دیزنی 1

انیمیشن فانتازیا والت دیزنی 2

انیمیشن فانتازیا والت دیزنی 3

انیمیشن فانتازیا والت دیزنی 1940

تم داستانی این اپرا، مراسمی به‌نام «سبت/شبات جادوگران» (بزم جادُوان) [۱] است که در کلیسای مسیحی (هم شاخه کاتولیک و هم ارتدوکس شرقی) با ربط دادن آن به یحیای قدیس، آن را به‌عنوان «عید یحیای قدیس» (Saint John’s Eve) بازنام‌گذاری کردند که در ماه ژوئن و در زمان انقلاب تابستانی (کوتاه‌ترین شب سال) صورت می‌گیرد.

طبق اساطیر نژاد اسلاو، این شب، مخصوص ظهور اهریمنی به‌نام «چورت» (chort) است که همه‌ی هیولاها، دیوها و موجودات شریر تحت فرمان خود را برای انجام مناسک شیطانی به بالای کوه «طاس» (بی آب و علف) فرامی‌خواند.

ابلیس چورت chort

شیطان چورت tchort

اهریمن چورت

اهریمن چورت

اما بسیار قابل‌تأمل است که فردی به‌نام «انتان لاوی» (Anton LaVey)، مؤسس آیین شیطان‌پرستی مدرن و کلیسای شیطان در آمریکا، کتابی به‌نام «مناسک شیطانی» (The Satanic Rituals) دارد که در واقع دستورالعمل انجام مناسک و نیایش‌های شیطانی برای پیروان اوست.

آنتوان لاوی کلیسای شیطان

انتان لاوی

کتاب مناسک شیطانی The Satanic Rituals

فصلی از این کتاب، «شبی در کوه بی‌ آب و علف – ادای احترام به چورت» (Night on Bald Mountain – Homage to Tchort) نام دارد. چورت در اسطوره‌های شرق اروپا و نژاد اسلاو، یک اهریمن بسیار معروف است و بسیاری از محققان، او را تجسّم دیگری از ابلیس در فرهنگ مسیحی می‌دانند.

کتاب مناسک شیطانی انتان لاوی

شبی در کوه بی‌ آب و علف - ادای احترام به چورت

آنتوان لاوی در این بخش، ضمن تشریح جزییات آیین فراخوانی و استمداد از اهریمنِ «چورت»، والت دیزنی را راهنمای خوبی برای تنظیم صحنه‌ی انجام این آیین شیطانی معرفی می‌کند!

کتاب مناسک شیطانی - ادای احترام به چورت

والت دیزنی راهنمایی خوب برای آیین شیطانی ادای احترام به چورت

ظاهراً از کمپانی‌ای که مدیرعامل سابق آن، مایکل لنی (michael laney)، به جرم پدوفیلی و ارتباط جنسی با افراد کم‌سن به زندان افتاده، مدیر سابق بخش موسیقی آن، جون هیلی (Jon Heely)، گرداننده‌ی یک شبکه‌ی‌ سوءاستفاده جنسی از کودکان بوده و مدیرعامل کنونی آن، سوزان آرنولد (Susan Arnold)، یک سوپرفمینیست و همجنس‌باز علنی است، انتظار دیگری جز تلاش برای پیوندزدن دنیای معصومانه‌ی کودکان با دنیای سیاه شرّ نمی‌توان داشت!!

محکومیت مایکل لنی مدیرعامل سابق والت دیزنی

محکومیت مایکل لَنی، مدیرعامل سابق والت دیزنی

بازداشت جون هیلی مدیر سابق بخش موسیقی والت دیزنی

بازداشت جون هیلی، مدیر سابق بخش موسیقی والت دیزنی

سوزان آرنولد منحرف جنسی و مدیرعامل جدید والت دیزنی

سوزان آرنولد، منحرف جنسی و مدیرعامل جدید والت دیزنی

نویسنده: سهیل صفاری با ویرایش مجدد: اندیشکده مطالعات یهود

پی‌نوشت:

[۱] بَزم جادُوان (Witches’ Sabbath) نام گردهمایی فرضی جادوگران است که به باور مسیحیان سده‌های میانه در شب‌های ویژه‌ای برگزار می‌شد. از حدود سال ۱۴۰۰ میلادی به این‌سو، در بسیاری از مناطق اروپا، گروه‌های مسیحی می‌پنداشتند که جادوگران در مواقع ویژه‌ای گرد هم می‌آیند تا شیطان را پرستیده و جشنی گناه‌آلود بر پا کنند و طرح کردارهای شیطانی بعدی خود را بریزند. به‌دلیل رواج پرستش شیطان در میان برخی از یهودیان، این‌گونه بزم‌های جادوگرانه را کنیسه و سَبَت (شنبه، روز تعطیلی یهودی) می‌نامیدند. در روایات انگلیسی باور بر این بود که خود شیطان نیز در این بزم‌ها حضور می‌یافت و جادوگران را می‌لیسید و با این کار داغ سیاهی بر آن‌ها به‌جا می‌گذاشت.

««« پایان »»»

آشنایی با رنگ‌های به‌کار رفته در مقاله‌ی فوق:

رنگ آبی برای تأکید بر کلمات کلیدی است.
رنگ قرمز برای لینک‌دادن استفاده شده.

اندیشکده مطالعات یهود در پیام‌رسان‌ها:

پیام رسان ایتاپیام رسان بلهپیام رسان سروشپیام رسان روبیکا

همچنین ببینید

هالووین» تا «کار خودشونه

از «هالووین» تا «کار خودشونه»!

مسأله هالووین به انقیاد و مسخ توسط نظام سرمایه‌داری مربوط است؛ وگرنه دهن درست‌کردن برای کدو و پخ‌کردن برای این و آن که بترساندشان، ضرر خاصی هم ندارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =