نقدی بر مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴
بازیهای مختلفی به صورت مسابقه در یونان باستان برگزار میشد، که المپیک واقع در شهر المپیا، از همه معروفتر بود. مسابقات المپیک هر چهار سال یک بار بین ۶ آگوست تا ۱۹ سپتامبر برگزار میشد.
بر اساس دایرةالمعارف بریتانیکا، المپیک بخشی از یک مراسم مذهبی و دینی بود. این مراسم برای بزرگداشت زئوس در المپ برگزار میشد. بر اساس بعضی اساطیر، المپیک را هراکلس پسر زئوس بنیانگذاری کرد.
المپیک در ابتدا فقط مسابقهی دو بود و تدریجاً کُشتی و مسابقات دیگر بدان اضافه شد. این مسابقات ابتدا در یک روز بود و سپس در چهار روز و بیشتر انجام میشد. در غالب مسابقات، ورزشکاران بهصورت برهنه شرکت میکردند که برداشتهای مختلفی راجع به علت آن موجود است. از جمله اینکه برهنگی آنان نوعی مراسم آیینی، نوعی سپر جادویی محافظ یا از رسوم طبقهی اِلیت جامعه بوده است.
شرکت در مسابقات المپیک برای آزادزادگان ممنوع بوده و ورزشکاران از مستعمرههای یونان در این مسابقات شرکت میکردند. جایزهی این مسابقات نیز تاج گُل بود. شرکت در مسابقات بیشتر بهخاطر شهرت و تحسین توسط مردم بوده و جایزهی معنوی المپیک که همان شهرت است، جذابیت داشت.
زنان در المپیک شرکت نمیکردند یا رقابت آنان مختص به منطقهای محدود بوده است. [۱] زنان در رقابت دیگری که به خدای مونث، هِرا (Hera)، تقدیم میشد شرکت داشتند که با المپیک متفاوت است. [۲]
رقابتهای المپیک با رقابت گلادیاتورهای روم متفاوت بود و المپیک جنبهی رقابتی پُر رنگی داشت، برخلاف رقابت گلادیاتورها که بیشتر جنبهی بازی و سرگرمی داشت.
حدود قرن پنجم میلادی، تئودوزیوس اول یا پسرش، به دلیل ارتباط المپیک با مراسمات پاگانی و مشرکانه، المپیک را منسوخ کرد.
احیاء المپیک در دوران مدرن
احیاء المپیک در دوران مدرن توسط «پیر دو کوبرتن» (Pierre de Coubertin) انجام گرفت. وی از کسانی بود که دههها پیگیر احیاء المپیک بود و با همکاری دیگران توانست به هدفش برسد. [۳]
آرتور راسل (Arthur Oliver Villiers Russell) که از اعضای اصلی کمیتهی بینالمللی المپیک بود، ماسون بود. [۴]و[۵] برخی مدعی ماسون بودن کوبرتن نیز هستند که نگارنده سند قطعی مبنی بر ماسون بودن وی، نیافت. [۶] در واقع المپیک در اصل مراسمی مذهبی تقدیم به خدایان مشرکانهی یونان باستان بوده است که در دورهی مدرن به همان شکل احیاء شد.
تصویری از اولین مشعل المپیک که توسط نازیها احیاء شد. نازیها و ارتباط ایشان با علوم غریبه و اسطورهگرایی، میتواند ریشهی احیاء این رسم مشرکانه باشد.
از نمادهای معروف المپیک، پنج حلقهی رنگین است. حلقههایی که نماد المپیک هستند، یا نماد پرچمهای کشورهایی بوده است که در ۱۹۱۲ در المپیک شرکت داشتهاند [۷]، یا نماد پنج قارهی آسیا، آفریقا، آمریکا، استرالیا و اروپا است. [۸] این نماد فقط در المپیک مدرن وجود داشته و در نوع سنتی آن ریشه ندارد.
اما مهمتر از حلقههای پنجگانه، مشعل المپیک است. در المپیکهای یونان باستان، آتش بزرگی ایجاد میکردند که تا پایان رقابتها، خاموش نمیشد و نمادی از تداوم مسابقات بود. این آتش نمایانگر ربودن آتش از خدایان توسّط پرومتئوس، خالق انسانها در یونان باستان، بوده و هدف وی از هدیهدادن آتش به انسان، رهنمون ساختن وی به سمت ایجاد تمدن بوده است.
پس یونانیان، تمدن انسانی را از پرومتئوس، سارق آتش خدایان، میدانستند و در المپیک به وی ادای دین میکردند! امروزه نیز در المپیک بر اساس همین اسطوره، مشعلهایی از المپیا روشن شده و تا محل برگزاری مسابقات توسط حاملان مشعل حمل میشود، که با هدف ارج نهادن المپیک قدیم و اساطیر و سنن آن است. [۹]و[۱۰]
بر اساس سایت رسمی المپیک، انتقال مشعلها از المپیا تا پاریس (یا هر منطقهای که المپیک در آنجا برگزار شود) نشاندهندهی پیوند بین بازیهای المپیک قدیم و جدید است. [۱۱]
در المپیک مدرن با تأسّی به سنن مشرکانهی باستان، مشعل توسط یک بازیگر که نقش کاهن مؤنث را بازی میکند، روشن میشود. مشعل در محضر هِرا (Hera) و معبد وی، از همسران زئوس روشن میشود که خود نشان از آیینی بودنِ این مراسم و ربط آن به خدایان باستانی دارد. [۱۲]و[۱۳]
مراسم امروزین برافروختن مشعل المپیک توسط کاهنهها در معبد هِرا، همسر زئوس
دیدیم که در یونان باستان، المپیک تقدیم به زئوس میشد؛ قابل توجه است که معبد هِرا بهصورت اشتراکی با زئوس در نظر گرفته شده و ابتدا برای هرا و زئوس، هر دو بوده است. اما بعداً معبدی مستقل برای زئوس ساخته میشود. لذا روشن کردن مشعل در معبد خدایان یونانی، زئوس و هرا هر دو صورت میگیرد. [۱۴]
آتش اولیه نیز مثل المپیک باستانی، توسط آینهای مشبک که رو به خورشید قرار میگیرد، روشن میشود. این عمل نشاندهندهی قدرت خدای خورشید، آپولو است. [۱۵]
درواقع، المپیک از همان ابتدا تا به امروز، فلسفهای مشرکانه دارد و حتی مشعل المپیک باید با دقتهای آیینی، از یونان به محل برگزاری المپیک منتقل شود تا همان آتشی که در محضر خدایان روشن شده، آتش مسابقات را برافروزاند.
خدایان مشرکانهی باستان، عدهای از جنّیان بودند که با فریب مردم و تسلّط بر زندگی آنها، از چیرهشدن بر موجودی بالاتر از خودشان و خضوع انسانها در مقابلشان، لذت میبردند.
این مسأله که خدایان اسطورهای واقعاً وجود داشته، از جنیان بوده و مثل باقی شیاطین مردم را فریب میدادند، متکی بر پذیرش این سه مقدمه است:
۱. موجوداتی که خود را خدا معرفی میکردند، واقعاً وجود داشتند و صرف توهّم نبودند.
۲. در نگاه اسلامی، شیاطین جنّی مورد پرستش قرار گرفتند که در آیاتی مثل آیهی ۶ سورهی مبارکهی جنّ به آن تصریح شده است:
وَ أَنَّهُ کانَ رِجالٌ مِنَ الْإِنْسِ یعُوذُونَ بِرِجالٍ مِنَ الْجِنِّ فَزادُوهُمْ رَهَقاً
۳. با بررسی دقیق کتابهای اسطورهشناسی و اعتقادات مردمان همان زمان راجع به خدایان، ارتباط با آنها در معابدی مثل معبد دلفی و وحیهای شیطانی که بر کاهنان صورت گرفته و بعضاً روایت شده است، قابل اثبات است. وحی شیطانی مورد قبول قرآن کریم است. در آیهی ۱۲۱ سورهی مبارکه انعام آمده است:
وَلاَ تَأْکلُواْ مِمَّا لَمْ یذْکرِ اسْمُ اللّهِ عَلَیهِ وَإِنَّهُ لَفِسْقٌ وَإِنَّ الشَّیاطِینَ لَیوحُونَ إِلَى أَوْلِیآئِهِمْ لِیجَادِلُوکمْ وَإِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّکمْ لَمُشْرِکونَ
البته وحی در اینجا به معنای دریافت پیام از عوالم غیبی است که مترادف با الهام بوده و لذا شیطانی و الهی دارد.
با پذیرش این مقدمات، اقوام چندگانهپرستی که با خدایانشان مرتبط بودند، درواقع جنپرست بوده و مورد فریب شیاطین جنّی قرار داشتهاند.
امروزه نیز شیطانپرستان و مشرکین جدید (Neo Pagans) ادعای ارتباط مستقیم با خدایان داشته و در دستورالعملها به صحبت و انس با خدایان مردم را ترغیب میکنند. مثلا در کتاب عرفان نورس، دستورات مختلفی برای احضار خدایانی همچون اودین، تور و… وجود دارد. [۱۶] (تفصیل این مسأله باید در مقالهی دیگری مورد بحث قرار گیرد و در اینجا به عنوان پیشفرض پذیرفته شده است.)
مدرنیته پس از قرنها تعطیلی این مراسم مشرکانه، با بازگشت به اسطورهپرستی، دوباره به المپیک ضریب داد و مهمترین گردهمایی ورزشی جهان را در قالب پرستش خدایان، اجرا میکند. حال با توجه به پیشینهی فلسفی و اسطورهای المپیک، به سراغ نقد افتتاحیهی امسال میرویم.
نقد مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴
از چند جهت پرداختن به تمام چهار ساعت و رمزیابی از تمام نمادهای مراسم گشایش المپیک، ضروری نیست.
اول اینکه بخش زیادی از این چهار ساعت، معطوف به معرفی تیمهای کشورهای مختلف بر روی رود سن است.
دوم اینکه بسیاری از مخاطبین تمام مراسم را ندیدهاند و به دلیل حذف ویدئوهای مراسم از یوتوب انگلیسی، بعید است از حیث رسانهای تمام جلسه ارزش نقد داشته باشد.
سوم اینکه در بخشهای مختلف مراسم، با نمادهایی طرف هستیم که میتواند معانی مختلفی داشته باشد و لذا تفسیر دقیق آنها تقریباً غیرممکن است.
در نتیجه، بسیاری از نمادها در برنامه اصلاً قابل تشخیص نیست و لذا در این یادداشت فقط به عناصر واضح که دارای پیام قطعی است پرداخته میشود و به موسیقیها و رقصهای مراسم که همگی در زمرهی موسیقیهای شیطانی و حرام قرار میگیرد نیز اشاره نمیشود.
افتتاحیهی المپیک ۲۰۲۴، از تاریکی مسیحیت به نور ماسونی
مراسم افتتاحیه با نشان دادن سه نوجوان در زیر زمین شروع میشود. مشعل المپیک به دست این سه نفر است و در تاریکی به دنبال نور هستند. ناگهان شخصی با صورت ماسکزده و پوشیده، به کمک اینان آمده و آنان را به نور و خروج از تاریکی، راهنمایی میکند.
خروج از تاریکی به نور کودکان توسط شخصی که صورت پوشیده دارد. بعضی وی را نماد «آرسن لوپن» دانستند، بعضی هم لباس او را برگرفته از بازی «اساسینز کرید: یونیتی» که توسط شرکت فرانسوی یوبیسافت تولید شده میدانند.
دوران قرون وسطی و حاکمیّت کلیسا، به قرون تاریک معروف است که با نور دوران روشنگری، قدرت کلیسا از بین رفت و دوران مدرن متولّد شد. استاد عبدالله شهبازی و استاد شهریار زرشناس، در آثار و دروس خود بارها به رنگ و بوی کابالیستی، اومانیستی و شیطانی غرب مدرن اشاره کردهاند. بدون شک انقلاب فرانسه، انگلستان و امریکا با دخالت جدّی لژهای ماسونی شکل گرفت، تا جایی که بسیاری از رئیس جمهوران امریکا، در کنار بنیانگذاران آن، فراماسون بودهاند. [۱۷]
فردی که با صورت پوشیده، نسل جدید را از تاریکی به روشنایی میآورد، نماد همین گروههای مخفی و رازورز است که غرب را به خیال خود، از تاریکی مسیحیت نجات داده و میخواستند با نور تاریک کابالیسم، غرب را به اوج تمدن برسانند.
در ادامه شاهد پارکوربازی این شخص صورتپوشیده هستیم، تا جایی که به مراسمی نمادین از انقلاب فرانسه میرسد. ماریآنتوانتهای سربریده، سرشان را در دست گرفته و شروع به خواندن آهنگهای انقلابی میکنند. پس از اتمام موسیقی، رنگهای قرمزی به شکل خون از پنجرهها خارج شده که نمادی از انقلابهای خونین فرانسه و کشتار بیرحمانهی مردم، از جمله ماری آنتوانت، آخرین ملکهی فرانسه است. این بخش از مراسم به خوبی نشان میدهد که فرانسهی امروز به جنایات خود در جریان انقلاب افتخار میکند!
«ماری آنتوانت»های سر بریده و خونپاشی که نمادی از خشونتهای «انقلاب فرانسه» است.
نظارتِ حاملِ مشعل بر «انقلاب فرانسه»؛ نمادی از نظارت فرقههای رازورز و مخفی بر این انقلاب.
در افتتاحیه، بافت فرهنگی و تاریخی پاریس به خوبی به تصویر کشیده میشود تا اینکه این فرد صورتپوشیده که حامل مشعل است، به کلیسای نوتردام میرسد. کلیسای نوتردام در سال ۲۰۱۹ به آتش کشیده شد و قرار است امسال بازگشایی شود. در این بخش از مراسم هم هیچ خبری از نمادهای دینی نیست و با اینکه نوتردام به تصویر درمیآید، جز رقاصی کارگران مرمّتکنندهی کلیسا، چیزی نمیبینیم.
گویا پس از انقلاب فرانسه، دیگر کلیسا هم کاربرد دینی خود را از دست داده و در مراسم افتتاحیه، مثل باقی مکانهای تاریخی، تنها محلی برای رقاصی بهشمار میرود.
مفسدین جنسی، نتیجهی تربیت مدرن
سپس، یک پسر، یک دختر و یک مرد زننما (احتمالا ترنسسکشوال) با مطالعهی کتابهای شهوانی مثل «شیطان مجسّم» که در مورد رابطهی جنسی زنی میانسال با پسری نوجوان است، به همدیگر متمایل شده و سه نفری با حالتی شهوانی به اتاقی وارد شده و درب را میبندند. [۱۸]
سه کودک که در جوانی پس از تربیت در نظام جدید و بیخدا تمایلات انحرافی جنسی پیدا کردهاند.
از اینجا عناصر جنسی افتتاحیّه پر رنگ شده و در نبود قدرت کلیسا، دختران و پسران بدون هیچ ضابطهای با هم وارد رابطهی جنسی میشوند. بهطوری که اولین سکانس بعد از این سه جوان، نشان دادن عشقبازی دو مرد همجنسباز در خیابان است!
همزمان با رقاصی مردان و زنان منحرف، آیا ناکامورا (Aya Nakamura) به خوانندگی و رقاصی میپردازد. ناکامورا معروف است به موسیقیهای ترکیبی از عربی، فرانسوی و افریقایی غربی که میخواهد ملل مختلف جهان را به هم نزدیک کند. [۱۹]
پس از انواع و اقسام رقصهای جنسی و نشاندادن انحرافات مختلف، شاهد مراسمی شبیه به شام آخر مسیح هستیم؛ جایی که مردان و زنان همجنسباز در کنار مردان زننما و زنان مردنما، شبیه به مراسم شام آخر مسیح، پشت میز ایستادهاند.
شام آخر، مسیح یا دیونیزوس؟
این قطعه از مراسم برای مسیحیان بسیار توهینآمیز بود و باعث موضعگیری آنان شد. توماس جُلی کارگردان افتتاحیّه اقتباس از شام آخر را رد کرده و مدعی است:
قصد توهین نداشتهام و میخواستم با توجه به المپیک، مراسمی مشرکانه از خدایان باستان را به تصویر بکشم و این مراسم به شام آخر مسیحیان ربطی ندارد. [۲۰]و[۲۱]
وی مدّعی است این میز را با اقتباس از نقاشی جشن خدایان (The Feast Of The Gods, by jan hermansz van bijlert) چیده و افرادی که حضور دارند همان خدایان باستانی هستند. [۲۲]
تصویر جشن خدایان که به گفتۀ بعضی در مقابل شام آخر داوینچی کشیده شده است.
آپولو (Apollo) با حلقهی نور، پوسایدن (Poseidon) با نیزهی سهسر، آرتمیس (Artemis) با ماه و خلاصه خدایان باستانی با المانهای مخصوص به خود، توسط عدهای همجنسباز و فاسد، پشت میز ایستادهاند.
بر اساس گزارش نیویورک پست، برگزارکنندگان مراسم، ابتدا توماس جُلی را تحت تأثیر شام آخر داوینچی دانستند، اما بعداً انکار کردند. به نظر میرسد هدف جلی از همان ابتدا ترسیم خدایان و توهین به مسیحیت، توأمان بوده است که بعداً به دلیل نظرات منفی مردم، از موضع خود در وهن مسیح، کوتاه آمده است. [۲۳]
شام آخر در افتتاحیۀ المپیک ۲۰۲۴ که به وضوح مشخص است از رویِ «شام آخر» داوینچی و نه «جشن خدایان» اقتباس شده است.
پس از نشان دادن منحرفین پشت میز، ناگهان موجودی آبیرنگ جلوی جایگاهی که مسیح باید آنجا میبود قرار میگیرد. این مرد برهنه که به انگورهایش معروف است، به اعتراف توماس جلی، دیونیزوس (Dionysus) است. اینکه چرا دیونیزوس یونانی باید جای مسیح قرار گیرد، ریشه در عقائد شیطانگرایان دارد.
در فرقههای قدیمی دیونیزوسی، مشرکینِ این فرقهها عقیده داشتند مسیح واقعی، دیونیزوس است. در رنسانس، افرادی مثل پیکو دلا میراندولا و آگریپا (از کابالیستهای مشهور و بسیار موثّر) دیونیزوس را شخصیّتی مقدّس میدانستند. [۲۴]
«دیونیزوس» با «رنگ آبی» که نشاندهندۀ فرامادّی بودن اوست. در پشت وی خدایان مشغول فساد هستند و متأسفانه یک کودک نیز در این مراسم حضور داشت. یکی از حضّار بخشی از اندام جنسی خود را بیرون انداخته بود که باعث عصبانیت مخاطبان زیادی شد. او در کنار همان کودک ایستاده بود.
آلیستر کراولی، از احیاگران شیطانپرستی نوین، دیونیزوس را مسیح واقعی دانسته و طبق عقائد خرافی خود، مسیح را تحریفشدهی دیونیزوس میداند! [۲۵] کراولی حتی شعری راجع به دیونیزوس گفته و از وی با لحنی التماسی و دعاگونه، درخواست رقاصی و خوانندگی در مراسمی رازآمیز و معنوی کرده است. [۲۶]
در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴، این آرزوی کراولی برآورده شده و دیونیزوس با ظاهر شدن بهجای مسیح، شروع به رقاصی و شعر خواندن میکند! توماس جلی با تکیه بر عقائد شیطانی کراولی و دیگر کابالیستها، دیونیزوس را جای مسیح مینشاند تا عقائد مشرکانهی خود را به رخ عالمیان بکشد؛ در حالیکه المپیک بیطرف بوده و نباید عکس مسیح بر روی اسکی یک برزیلی قرار گیرد!
این برای چندمین بار است که در چند سال اخیر، به مسیح علیهالسلام با تحریف نقاشی شام آخر، توهین میشود.
مَدونا (Madonna) رقاصهی معروف و کابالیست، پارسال در تصویری خود را به جای مسیح در قابی شبیه به شام آخر، قرار داده بود. [۲۷]
تصویر مدونا، خوانندۀ کابالیست آمریکایی که به جای مریم مقدس ایستاده است. کلمهی Madonna نیز به معنای «خانوم» با لحن محترمانه است و در مورد حضرت مریم بهکار میرود. این خوانندۀ ضدمریم، لقب خود را از روی لقب حضرت مریم برداشته است. قلب مسیح نیز که در مراسم افتتاحیه، با انگشتان حلقه شدۀ باربارا بوچ (زنی که در مرکز دید است) به شکل قلب وجود داشت، اشارۀ دیگری به ضدمسیحی بودن مراسم است.
استوری اینستاگرامی باربارا بوچ (Barbara Butch)، کسی که در جای مسیح قرار گرفت. جدای از این زنانهپرستی که در غلبۀ رنگ صورتی مراسم هم دیده میشد، اینکه بازیگر مراسم، عهد جدید را به تمسخر گرفته و از تعبیر «عهد همجنسبازان جدید» یاد میکند، یعنی تخریب مسیحیت از اهداف مراسم بوده است.
آریانا گرانده (Ariana Grande) خواننده کابالیست هم در ویدئوکلیپش به نام «خدا یک زن است»، خود را به جای مسیح قرار داده، به تمسخر و توهین به شام آخر مسیحی با اجرای مراسم جنسی بر روی میز شام، میپردازد!
«آریانا گرانده»، خوانندۀ مشهور و کابالیست امریکایی که در میزانسنی اسطورهای، خود را جای مسیح قرار داده و در موسیقی «خدا یک زن است»، به تقدیس الههی بزرگ میپردازد. الههگرایی و پرستش شیطان مؤنث در برخی فرقههای جدید کابالیست دیده میشود.
بیانسه (Beyonce) هم عکسی با همین مضمون در اینستاگرام منتشر کرد که البته به دلیل اعتراض کاربران، مجبور به حذف آن شد.
این هجمهی زنجیرهای به مقدسات مسیحیان، که بخشی از آن مقدسات، مورد قبول مسلمانان نیز هست، نشاندهندهی هماهنگی صاحبان رسانه برای تخریب مقدسات است. بنابراین گفتههای توماس جلی مبنی بر اتفاقی بودن شباهت شام آخر و مراسم افتتاحیه، صحت ندارد.
در ادامهی مراسم شاهد حرکت حامل مشعل، با اسبی نقرهای بر روی آبهای رود سن هستیم که با رسیدن به خشکی، تبدیل به اسب سفید بالدار میشود. این اسب شبیه به پگاسوس یونانی است. اسب سفید با توجه به بافت فرهنگی فرانسه، نماد رقابت، اشرافیت و اقبال است. [۲۸]
بعضی اسب سفید را به اسب سفید قحطی در مکاشفات یوحنا تفسیر کردهاند، که به دلیل بالدار بودن اسب، نمیتواند صحیح باشد. بعضی هم اسب نقرهای را هممعنا با اسب رنگپریدهی آخرالزمانی گرفتهاند که نماد مرگ است. به نظر میرسد این مطلب را نیز نمیتوان اثبات کرد.
ملل جهان پشت سوارکار راه میافتند تا مراسم مشرکانهی رساندن مشعل را تکمیل کنند!
لباس سوارکار هم شبیه به همان شخص صورتپوشیده است که اینبار با صورت باز بر روی اسب نشسته و شاید نمادی از پردهبرداری فرقههای مخفی از تعالیم شیطانی خود بین عموم مردم باشد.
حامل مشعل المپیک، سوار بر اسب سفید بالدار خود جلو میافتد و تمام ملل جهان پشت سر او حرکت میکنند تا آتش پرومتئوس را به مقصد خود برسانند.
پس از تحویل مشعل المپیک، مراسم افتتاحیّه به پایان میرسد.
«پرومتئوس» سارق آتش خدایان و خالق انسانها در نگاه مشرکانۀ یونان
تصویری شبیه به «مولوخ» (Moloch) یکی از شیاطین مورد توجه فرقهها که در پایان مراسم دیده شده و هیچ توجیهی جز نمادگراییهای فرقهای ندارد.
جمعبندی و نتیجهگیری
از کازیمودوی گوژپشت نوتردام، بیچارگان ویکتور هوگو، موزهی لوور و کاتاکومب تا مونالیزا، موسیقیهای انقلاب فرانسه، ماری آنتوانتهای آوازهخوان و شاخصهای فرهنگی دیگر، که معرّف پاریس و تاریخ فرانسه است، در مراسم گشایش المپیک دیده میشود. [۲۹]
المپیک با پیشینهی مشرکانهاش، امروز نیز در مراسمی مشرکانه، به ادیان الهی توهین میکند و همصدا با مشرکین جدید، تعالیم شیطانی خود را چه در عقائد (شرک و چندگانهپرستی) و چه در سبک زندگی (همجنسبازی و فساد جنسی) ابراز میدارد.
قبلا در ریشهیابی فساد جنسی در غرب گفتیم که گفتمان الجیبیتی و مفسدین جنسی، ریشه در تعالیم شیطانگرایان دارد و فمینیستهای رادیکال نیز در همان پازل قرار دارند. [۳۰]
امروزه در جهان، چند صد هزار مشرک جدید در فرقههای بسیار متنوعی حضور دارند و به پرستش خدایان، میپردازند. [۳۱] این افراد به زئوس، اودین، دیونیزوس و خدایان دیگر واقعاً باور دارند، تا جایی که کریستیانا موراییتی (Christina Moraiti) یکی از حاملان مشعل و مؤسس انجمنی بهنام The Sanctuary of Hekate Trioditis که با هدف «تمرکز بر هِکاتی، خدای مونّث سحر، جادو و تاریکی، شناخت بهتر وی در تاریخ و پرستش وی»، تأسیس شده است [۳۲] نسبت به افتتاحیهی مراسم المپیک ۲۰۲۴ اعتراض داشته و گفته است:
«بهعنوان یک مشرک و چندگانهپرست، از دیدن خدای یونانی، دیونیزوس، به شکل یک کاریکاتور اسمورفی [از شخصیتهای کارتونی که پوست آبی دارد] احساس خجالت میکنم.» [۳۳]
مشرکین جدید که به آیین یونانی معتقدند از توهین صورت گرفته به خدایشان ناراضی بوده و با تأکید بر اینکه خدایانشان را واقعی میدانند، خواستار ترسیم چهرهی واقعی خدایان در اینگونه مراسمات شدهاند! [۳۴]
پس المپیک صرفاً به خرافات باستانی بها نمیدهد و مبلّغ ادیان زندهی جهان، البته از نوع شیطانی آن است. مراسماتِ اینگونه در المپیکهای گذشته، مسابقات کامِنوِلث انگلستان، سوپربول امریکا و… نیز تکرار شده است. هرکدام از این مراسمات، ضربهای مهلک به دینداری مردم جهان است و جز عادیسازی عقائد و سبک زندگی شیطانی، هدفی ندارد.
در این فضای آلودهی جهانی، پرداختن به نقد عمیق این مراسمات ضروری بوده و در این یادداشت هم با همهی کاستیهایش، سعی شد فلسفهی وجودی المپیک و به تبع، افتتاحیهی امسال، باز شود. به امید آنکه با نگاه نقادانه و عالمانه به غرب، نگاه فکری و عقیدتی غرب امروز را، نه فقط در فلاسفهی چند قرن پیش، که در مراسمات رسمی و آثار هنری جدید آن، جستوجو کنیم.
اندیشکده مطالعات یهود
منابع:
[۱] https://www.britannica.com/sports/Olympic-Games
[۲] https://www.britannica.com/topic/Herean-festival
[۳] https://www.britannica.com/sports/Olympic-Games/Programs-and-participation
[۴] SPORTSMEN IN ENGLISH LODGES, 3rd EDITION JANUARY 2014
[۵] Set and Lodge: Freemasons and Sport held at the Library and Museum of Freemasonry in London from July – December 2012
[۶] https://www.masoneria-argentina.org.ar/las-olimpiadas-como-un-simbolo-de-union/#:~:text=mas%C3%B3n%20franc%C3%A9s%20Pierre%20de%20Coubertin
[۷] https://www.britannica.com/story/what-do-the-olympic-rings-and-flame-represent
[۸] https://en.wikipedia.org/wiki/Olympic_symbols
[۹] https://olympics.com/en/paris-2024/olympic-torch-relay/selection-process
[۱۰] https://www.britannica.com/story/what-do-the-olympic-rings-and-flame-represent
[۱۱] https://olympics.com/ioc/faq/olympic-symbol-and-identity/what-is-the-olympic-flame-and-torch-relay
[۱۲] http://www.foxnews.com/sports/olympic-torch-lighting-ceremony-explained-what-know-ahead-paris-games
[۱۳] https://www.washingtonpost.com/wp-srv/sports/olympics/longterm/torches/history.htm
[۱۴] https://en.wikipedia.org/wiki/Temple_of_Hera,_Olympia#:~:text=It%20was%20originally%20a%20joint,its%20ruins%20to%20this%20day.
[۱۵] http://cnn.com/cnn/style/article/olympic-torch-relay-history
[۱۶] Norse Mysticism: An Exploration of Viking Traditions and Magical Practices (Mystic Traditions), disa forvitin, p29
[۱۷] https://jscenter.ir/jewish-and-sects/freemasonry/4985
[۱۸] https://en.wikipedia.org/wiki/Devil_in_the_Flesh_(1986_film)
[۱۹] https://vigilantcitizen.com/vigilantreport/an-in-depth-look-at-the-depravity-of-the-2024-paris-olympics-opening-ceremony
[۲۰] https://www.city-journal.org/article/yes-the-olympic-opening-ceremony-parodied-the-last-supper
[۲۱] https://www.hindustantimes.com/world-news/us-news/historian-debunks-paris-olympics-act-not-last-supper-but-greek-gods-celebrating-olympics-see-similarities-101722240785363.html
[۲۲] https://www.nga.gov/features/slideshows/the-feast-of-the-gods.html#slide_4
[۲۳] https://nypost.com/2024/07/30/sports/paris-olympics-admitted-opening-ceremony-drag-show-was-based-on-last-supper
[۲۴] http://www.thelemapedia.org/index.php/Bacchus
[۲۵] Liber CCCXXXIII. The Book of Lies. Which is also falsely called Breaks, the Wanderings or Falsifications of the One Thought of Frater Perdurabo, Which Thought is Itself Untrue
London, Wieland and Co., 1913, p111, notes.
[۲۶] Classic Poetry Series. Aleister Crowley – poems -. Publication Date:2004. Publisher: PoemHunter.Com – The World’s Poetry Archive, p19.
[۲۷] https://www.theguardian.com/artanddesign/2023/oct/18/madonna-riotous-decadent-feast-luigi-iango-best-photograph
[۲۸] https://socialdiary.pk/the-symbolism-behind-white-horse-at-the-paris-olympics-2024
[۲۹] https://secretsofparis.com/french-culture/opening-ceremony-cultural-references-1
[۳۰] https://jscenter.ir/jewish-and-corruption/prostitution/20193
[۳۱] https://jscenter.ir/jewish-studies/kabbalah/19513
[۳۲] https://sanctuaryofhekatetrioditis.wordpress.com/about-us
[۳۳] https://wildhunt.org/2024/07/hellenic-pagans-polytheists-react-to-the-olympics-opening-ceremony-controversy.html
[۳۴] https://wildhunt.org/2024/07/hellenic-pagans-polytheists-react-to-the-olympics-opening-ceremony-controversy.html
««« پایان »»»
رنگهای بهکار رفته در متن:
رنگ آبی ⇐ کلمات کلیدی.
رنگ بنفش ⇐ تیترهای اصلی.
رنگ سبز ⇐ آیات قرآن.
رنگ قرمز ⇐ لینک به خارج.
رنگ قهوهای ⇐ نقلقول.
…
اندیشکده مطالعات یهود در پیامرسانها: