اسلام هراسی در غرب

پشت پرده اسلام هراسی در غرب

سال‌هاست که صحنه‌گردانان اسلام هراسی به انحاء مختلف سعی در تخریب وجهه دین اسلام و معتقدین به آن در دنیای غرب دارند. در حالی‌که مسلمانان آمریکا کمتر از ۱ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند؛ دستگاه عریض و طویل اسلام هراسی همیشه از گسترش این دین و به طبع آن آنچه که حرکت‌های بنیادگرایانه در آمریکا می‌خواند؛ ابراز نگرانی کرده و به ظاهر در تلاش است جلوی گسترش و نفوذ اسلام در آمریکا را بگیرد. اما واقعا هدف چنین چیزی است؟! بدبینی مردم آمریکا و دنیای غرب به اسلام و مومنین به آن به نفع کیست؟ آیا با نفرت پراکنی علیه مسلمانان امنیت ملی آمریکا تامین می شود؟!

طبق نظرسنجی‌های انجام شده نزدیک به ۴۰ درصد مردم آمریکا دیدگاه خوبی نسبت به اسلام و مسلمین ندارند و اذیت مسلمین در ایالت‌های مختلف این کشور روز به روز بیشتر می‌شود و جالب توجه است که دستگاه اسلام هراسی به هیچ وجه اجازه به ثمر نشستن تلاش‌های انجام گرفته برای زدودن خصومت‌ها و کج‌فهمی‌های احتمالی را نیز نمی‌دهد و هرگاه تب اسلام ستیزی کاهش می گیرد با طرح و نقشه و برنامه جدیدی وارد میدان شده و از سرد شدن کوره سیاسی اسلام ستیزی جلوگیری می‌نماید. گروه‌های اسلامی و مسیحی فراوانی در آمریکا وجود دارند که به مقابله با اسلام هراسی می‌پردازند اما با تمام تلاش خود در برابر هجم حمایت مالی یهود نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. کوره اسلام ستیزی سال‌هاست که با دم مسموم صهیونیزم گرم نگه داشته شده و پس از عملیات‌های تروریستی کاملا مشکوک و  خود ساخته، ابعاد جدیدی یافته است.

بعد از اجرای موفقیت آمیز نمایش یازده سپتامبر به کارگردانی مشترک یهود و مسیحیان صهیونیست، اسلام ستیزی در جامعه آمریکا به اوج خود رسید. بر اساس آمارهای  FBI در سال ۲۰۰۱  حدود ۵۰۰ حمله به مسلمانان گزارش شده بود که این تعداد در سال ۲۰۰۹ به ۱۰۷ حمله کاهش یافت، اما در سال ۲۰۱۰ این حمله‌ها به ۱۶۰ مورد افزایش یافت که همزمان با شدت گرفتن فعالیت‌های اسلام هراسی بود. هم اکنون نیز صدها پرونده در مورد اذیت مسلمانان در آمریکا در شورای روابط اسلامی آمریکا مفتوح است. در بین مردم دیگر شنیدن و دیدن اعمال خشونت علیه مسلمانان برای آمریکایی‌ها عادی شده و اتفاقی قابل انتظار است که کسی در مورد آن حساسیتی نشان نمی‌دهد.

آمریکایی‌ها در ایجاد جوّ هراس از یک ملت یا عقیده تجربیات تاریخی فراوانی دارند. در طی جگ جهانی دوم دولت آمریکا محدودیت بزرگی را علیه ژاپنی ها و ژاپنی تبارهای ساکن آمریکا به کار بست. تا جایی که ۱۰۰ هزار نفر از آن‌ها را به زندگی در کمپ‌هایی مجبور کرد که تحت کنترل شدید نیروهای امنیتی بود. هرچند به ظاهر تبعیض نژادی علیه ژاپنی تبارها پس از جنگ به اتمام رسید؛ اما آن‌ها با مشکلات فراوانی روبه‌رو بودند که ناشی از تصویر ذهنی باقی مانده از دوران جنگ در مورد ژاپنی‌ها بود. در عصر حاضر نظام آمریکا در حال تکرار این تجربه در مورد مسلمانان است با این تفاوت که خشونت علیه مسلمانان در طول بیش از یک دهه به طور سیستماتیک ادامه پیدا کرده است و نقطه پایانی نیز برای آن متصور نیست. اسلام هراسی و مسلمان ستیزی در آمریکا تا جایی پیش رفته است که حتی جان کسانی که دارای لباس و ظاهری شبیه به اعراب مسلمان هستند نیز در امان نیست. در طی سال‌های گذشته ده‌ها نفر از سیک‌های هندی ساکن آمریکا به دلیل داشتن ریش و چیزی شبیه به عمامه که بر سر می‌گذارند از طرف افراد تحریک شده از سوی اسلام ستیزان، مسلمان فرض شده و در نتیجه کشته شده‌اند.

اضلاع پنتاگون اسلام هراسی

صهیونیست‌ها از هر فرصتی برای تشدید جوّ اسلام هراسی در آمریکا بهره می‌برند. برای مثال در طی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ نومحافظه‌کاران با به راه انداختن شایعه‌ای در مورد مسلمان بودن اوباما توانستند حاشیه‌های فراوانی ایجاد کنند. این پروژه تبلیغاتی در حدی با قدرت اجرا شد که کولین پاول در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد: «اوباما مسلمان نیست. مسیحی است و همیشه هم یک مسیحی بوده است». برای اسلام ستیزان مسلمان بودن یا مسیحی بودن اوباما مهم نبود. مهم این بود که از رویداد گسترده‌ای همچون انتخابات ریاست جمهوری که در سطح ملی مطرح بوده و توجه اکثر مردم را به رسانه‌ها جلب کرده است؛ برای پراکندن بذرهای اسلام هراسی در افکار عمومی استفاده شود و مسلمان بودن یا نبودن کسی در یک سطح ملی مورد بحث قرار گیرد. در واقع پروژه اسلام هراسی در تلاش برای افزودن یک بار معنایی منفی به مسلمان بودن افراد در افکار عمومی آمریکا بوده است.

پنتاگون اسلام هراسی

ریشه‌های اسلام هراسی در آمریکا را می‌توان تا گروه کوچک اما بسیار قدرتمند از نظر مالی و ارتباط با ارکان سیاست و سرمایه پیگیری کرد. عده‌ای از کارشناسان خبره‌ی یاوه بافی و شایعه سازی، این گروه را تشکیل می‌دهند که در خدمت لابی اسرائیل در آمریکا بوده و با ایجاد ذهنیت ضد اسلامی در مردم آمریکا اذهان عمومی این کشور را به نفع اسرائیل مدیریت می‌کنند. بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۱۱ از طرف مرکز پیشرفت آمریکایی (Center for American Progress) منتشر شد؛ شبکه‌ای از خادمان اسرائیل در آمریکا تامین کننده و تشکیل دهنده اصلی دستگاه غلط انداز و شعبده پرداز اسلام هراسی در دنیای غرب هستند.

فرنک گافنی (Frank Gaffney) عضو مرکز سیاست امینتی؛ دیوید اورشلیمی (David Yerushalmi) عضو اجتماع آمریکائیان برای موجودیت ملی؛ دنیل پایپس (Daniel Pipes) از فوروم خاورمیانه؛ رابرت اسپنسر (Robert Spencer) که مدیر سایت دیدبان جهاد و توقف اسلامی سازی آمریکا است؛ و استیون امرسون (Steven Emerson) که از اعضای سازمان پروژه بازجویی تروریسم است؛ ۵ نفری هستند که اضلاع پنتاگون اسلام هراسی را در آمریکا به وجود آورده‌اند. این پنتاگون مورد حمایت ویژه صهیونیست‌ها و سرمایه‌داران یهودی و نیز پادوهای رسانه‌ای ایشان است. میلیاردر آمریکایی شلدون گری ادلسون (Sheldon Gary Adelson)، کارشناس تروریسم اوان کلمن (Evan Kohlmannجنیفر رابین (Jennifer Rubin) روزنامه نگار و راشل آبرامز (Rachel Abrams) از بنیان‌گذاران کمیته اضطرار اسرائیل و دیوید هورویتز (David Horowitz)  حلقه حمایتی پیرامون پنتاگون اسلام هراسی مذکور را می‌سازند. در ادامه به معرفی عده‌ای از این افراد می‌پردازیم.

رابرت اسپنسر

دیوید هورویتز که یک یهودی محافظه کار شناخته شده است منابع مالی لازم برای رابرت اسپنسر را فراهم می کند تا سایت دیدبان جهاد به کار خود ادامه دهد. دیدبان جهاد یک پایگاه نفرت پراکنی علیه مسلمانان است که در کنار مجله ضد اسلامی فرونت پیج (FrontPage) مورد حمایت مالی هورویتز است. هورویتز با جمهوری خواهان رابطه نزدیکی دارد و از برنامه های آنها نیز حمایت مالی می کند. سایت های تحت مدیریت اسپنسر نقش فراوانی در پیشبرد اسلام هراسی در دنیای غرب داشته است.

برای مثال آندرس برویک که طی یک عملیات تروریستی در نروژ ۷۷ نفر را کشت در نوشته های شخصی خود به کرات از نام سایت های مربوط به اسپنسر و نوشته های او تعریف و تمجید کرده است. تلاش های اسپنسر و همکارانش که با حمایت مالی یهود انجام می گیرد موجب تغییر نگاه مردم و سیاست مداران آمریکا به مسلمانان شده و اسلام هراسی را به یک ذهنیت غالب در جامعه آمریکا تبدیل کرده است. سیاست مداران آمریکا نوشته ها و عقاید اسپنسر را طوطی وارانه در غالب صحبت از امنیت ملی تکرار می کنند.

فرنک گافنی

بنیان گذار مرکز سیاست امنیتی است و به خاطر عقایدش در مورد توطئه گری مسلمانان علیه آمریکا معروف است. او مسلمانان را در آمریکا عامل چیزی که آن را «جهاد مخفی» نامیده می داند. گافنی معتقد است اسلام و شریعت برنامه ای مخفی برای نفوذ در نظام و جامعه آمریکا دارد تا ساختار، ارزش ها و آزادی های موجود در آمریکا را منهدم سازد.

گافنی هم مانند دیگر اضلاع پنتاگون اسلام ستیزی به گونه ای نگران موجودیت اسرائیل است و به شدت از احزاب تند روی صهیونیستی همچون حزب لیکود طرفداری می کند. او بارها علیه خوش رفتاری (؟!) و نزدیکی اوباما با مسلمانان سخن گفته است و این که اوباما اجداد مسلمان داشته مورد بهره برداری تبلیغاتی گافنی قرار گرفته است. برای مثال گافنی می گوید اوباما در قبال اسرائیل سیاستی همچون نیاکان خود [اشاره به اجداد مسلمان اوباما] در پیش گرفته است و بعید نیست که حتی یک حمله نظامی احتمالی به اسرائیل را نیز نادیده بگیرد!

او در برنامه های رادیویی و تلویزیونی فراوانی شرکت کرده و به نفرت پراکنی علیه مسلمین می پردازد. گافنی کتابی با نام «شریعت: تهدیدی برای آمریکا» نوشته است که آکنده از یاوه سرایی ها و اسرائیلیات است. مرکز سیاست امنیتی که تحت رهبری او کار می کند بخشی از لابی یهود در آمریکاست که سیاست های تقویت اسرائیل را پیگیری می کند.

نوشتن در مورد سیاست های امنیت ملی در واشنگتن پست فرصت دیگری برای گافنی فراهم کرده است تا پیش نیازهای اسلام هراسی را در ذهن مخاطب های خود بکارد. گافنی نیز همچون اسپنسر از حمایت مالی فراوان یهود و سازمان های وابسته به آن برخوردار بوده است. استیون امرسون یکی از پشتوانه های مالی گافنی است که فقط در سال ۲۰۰۹ مبلغ ۴ میلیون دلار در اختیار او قرار داده بود تا برای تبلیغ و سیاه نمایی علیه مسلمانان هزینه کند.
بنیاد اسکایف طی ده سال ۳ میلیون دلار به گافنی کمک کرده است و بنیاد فایربوک نیز از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ مبلغ ۲۰ میلیون دلار به گافنی پرداخته است. گافنی یک میلیون دلار دیگر از بنیاد برادلی و ۴۰۰ هزار دلار نیز از بنیاد بکر برای پروژه های اسلام ستیزی دریافت کرده است.

راشل آبرامز

همسر الیوت ابرامز است. یکی از سه بنیان گذار اصلی کمیته اضطرار اسرائیل است. برنامه های او بر معرفی و تبلیغ سیاست مداران طرفدار اسرائیل در آمریکا به عموم متمرکز است. او در وبلاگش طرفداری فراوان و مقدس مابانه ای از اسرائیل انجام می دهد و به سیاست مداران میانه رو حمله می کند. با تلویزیون ها و روزنامه های مختلف ارتباط نزدیکی دارد و از طریق عوامل و همفکران خود در این رسانه ها علیه هر کسی که از نظر او حمایت کافی از اسرائیل نمی کند؛ اقدام می نماید.

Emergency Committee for Israel

برای مثال جنیفر روبین از عوامل آبرامز در واشنگتن پست است که نوشته های فراوانی علیه سیاست مداران آمریکایی دارد. روبین در نوشته هایش از گروه های مسیحیان صهیونیست حمایت کرده و همگان را به مبارزه با تروریست های مسلمان دعوت می کند. راشل آبرامز روابط نزدیکی با حزب لیکود اسرائیل دارد و با لابی های خود منابع مالی فراوانی برای هسته مرکزی اسلام هراسی فراهم می کند.

دنیل پایپس

پایپس علی رغم دیگر پادوهای پروژه اسلام هراسی در آمریکا باسواد است. او مطالعات دانشگاهی فراوانی در مورد اسلام و جهان عرب دارد. او بنیان گذار فوروم خاورمیانه است. مرکز پیشرفت آمریکایی در گزارش خود پایپس را شخصیت آکادمیکی معرفی می کند که به خدمت پروپاگاندای اسلام ستیزی در آمده است. او تحصیلات خود را در دانشگاه هاروارد به اتمام رسانده و در طی دوران تحقیقش سه سال در مصر بوده است. او زبان عربی و قرآن را در مصر آموخته و خودش اعتراف می کند که قرآن تحسین او را برای دین اسلام برانگیخته است.

روزنامه واشنگتن پست در سال ۱۹۸۳ طی مقاله ای که به معرفی یکی از کتاب های پایپس می پرداخت نوشت؛ هرچند او اسلام را تحسین می کند اما رفتار مغرورانه و اهانت آمیزی با اسلام دارد. او در آثارش از اسلام رادیکالی سخن به میان می آورد که در تلاش برای نفوذ در آمریکاست و باید برای مهار و خفه کردن‌ آن کوشید. او در مورد مسلمانان کنونی بسیار مجادله آمیز برخورد می کند و در مناقشات خاورمیانه همیشه طرفدار اسرائیل است. برخی از همکاران دانشگاهی او معتقدند که پایپس و دیگر یهودیان رادیکال طرفدار صهیونیزم در مسیری شئونیستی گام بر می دارند که حتی از آنچه که ایشان خطر مسلمانان رادیکال می نامند نیز برای آمریکا خطرناک تر و مدهش تر است.

پایپس فوروم خاورمیانه را در ۱۹۹۰ بنا نهاد اما این سازمان بعد از حملات یازده سپتامبر بود که شروع به فعالیت های اسلام ستیزی کرد و هزاران کار تبلیغاتی را بر مبنای چیزی که خطر اسلام و مسلمانان برای آمریکا می خواند انتشار داد. پایپس نگرانی شدیدی از نفوذ قوانین شریعت اسلام در آمریکا ابراز می دارد و معتقد است این بخش از خطر اسلام حتی از عملیات های تروریستی هم گسترده تر و عمیق تر است.

منابع و مآخذ:

http://thinkprogress.org/politics/2011/08/26/304306/islamophobia-network/?mobile=nc
http://www.islamophobia-watch.com
http://www.redstate.com/jeff_emanuel/2011/08/26/exacerbating-the-perception-problem-center-for-american-progress-chronicles-the-american-rights-decade-of-baseless-aggression-against-islam
http://www.globalresearch.ca/us-funds-groups-to-peddle-islamophobia/26274
http://www.islamophobiatoday.com/tag/usa
http://www.councilforthenationalinterest.org/israellobby/promoting-islamophobia
http://thinkprogress.org/politics/2011/08/26/304306/islamophobia-network/?mobile=nc
http://pulsemedia.org/2011/08/27/center-for-american-progress-exposes-u-s-islamophobia-network
http://www.americanprogress.org/issues/security/news/2012/09/14/38044/anti-islam-zealots-undermine-american-values
http://www.eurasiareview.com/13082012-institutionalized-islamophobia-in-us-oped
http://www.islamophobia-watch.com
http://www.americanprogress.org/issues/religion/report/2011/08/26/10165/fear-inc
http://www.americanprogress.org/issues/2011/08/pdf/islamophobia.pdf

…..

واریز كمک نقدی برای حمایت از اندیشكده

…..

اندیشکده مطالعات یهود در پیام‌رسان‌ها:

پیام رسان ایتاپیام رسان بلهپیام رسان سروشپیام رسان روبیکا

یک نظر

  1. مگه میشه یه نژاد ااااین همه قدرت داشته باشه…از علم تا مد تا سینا تا تغذیه…تا جنگ …اووووف…مغز ادم نمیکشه این همه نیت خبیصانه پشت تمام چیزهایی که یه انسان نسل امروز باهاش سر و کار داره یهودیا نشستن با نیت خبیصانه و بخاطر پول و ثروت ..ینی هر چیزی تو دنیا پیشرفت کرده پشتش یهودیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + چهارده =