شهادت بی بی دو عالم فاطمه زهرا سلاماللهعلیها همچون شهادت پدرشان در غربت و مظلومیت نقل میشود و این حقیقت تلخی است که بر مظلومیت حضرت صدیقه طاهره سلاماللهعلیها افزوده است. شهادت حضرت فاطمه
از آنجا که برخی تصورات ما نسبت به شهادت آن بانوی بزرگوار از نظر عقلانی غیر قابل باور است موجب گردیده است که وهابیت کثیف قاتلهماللهتعالی سعی در کتمان شهادت آن بانوی بزرگ اسلام کرده و از اساس این مصیبت بزرگ را زیر سؤال ببرند و با تأسف باید گفت که برخی از شیعیان کم اطلاع نیز با گرفتن ژست روشنفکری شهادت آن حضرت را مورد تردید قرار داده و بعضاً از واژههایی مانند رحلت، ارتحال، وفات و… استفاده میکنند که در عرفِ عام فارسیزبانان از این واژهها مردن به مرگ طبیعی برداشت میشود!
اما واقعیت چیست؟
بعد از شهادت پیامبر اکرم صلواتاللهعلیهوآله تمام تلاش مزدوران یهودی که در لباس اسلام در میان مسلمین نفوذ کرده بودند، بر این هدف معطوف شده بود که با ایجاد جنگ داخلی و کاهش توان نظامی امت اسلام زمینه را برای هجوم سراسری متحد بزرگ قوم بنیاسرائیل (امپراطوری روم) فراهم کنند.
در این میان همگان تلاش میکردند تا امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه را به هر عنوانی که شده وادار به کشیدن شمشیر کنند. به همین دلیل با انجام اقدامات کثیفی همچون تعیین خلیفه بهصورت خودسرانه، غصب فدک و… سعی بر برانگیختن خشم امیرالمؤمنین علیهالسلام به ایجاد جنگ داخلی داشتند.
اما آن زمان که متانت و وقار امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه را دیدند بر آن شدند تا از طریق تحریک غیرت ایشان و جسارت به همسر بزرگوارشان فتنه داخلی را ایجاد نموده و جنگ مسلحانه به راه بیندازند. بر همین اساس اتفاقات هولناکی همچون کوبیدن درب خانه امیرالمؤمنین به پهلوی مبارک حضرت زهرا سلاماللهعلیها، زدن سیلی به صورت بانوی دو عالم و مضروب نمودن ایشان با غلاف شمشیر رخ داد.
تصور نادرستی که در ذهن بسیاری نقش بسته این است که اینگونه اتفاقات به آن دلیل رخ داده است که حضرت زهرا سلاماللهعلیها در این جریانات مداخله نمودند و هرکس دیگری بهجای ایشان میبود هم همین اتفاق برایش میافتاد.
بهعنوان مثال آن هنگام که برای گرفتنِ بیعت اجباری از امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه هجوم آوردند حضرت زهرا سلاماللهعلیها برای دفاع از ولایت در اثر ضربهی در مضروب شدند. [اگر دقت نكنیم] ظاهر این قضیه نشان میدهد که اگر کس دیگری مانند کنیز حضرت زهرا نیز پشت در میبود مصدوم میشد! [در حالیکه حقیقت چنین نیست.]
شاید خیلی از ما تصور میکنیم اینگونه اتفاقات بهصورت تصادفی بوده و دشمن به هدف گرفتن بیعت و یا غصب فدک حضرت زهرا سلاماللهعلیها را مضروب نموده و ایشان به شهادت رسیدهاند!
در حالیکه اگر حضرت زهرا سلاماللهعلیها به شهادت نمیرسیدند، تمام سناریوی یهودی سقیفه نقش بر آب میشد و لذا دشمن تصمیمی جدّی برای از میان بردن بی بی دو عالم داشت و در حقیقت ترور حضرت زهرا سلاماللهعلیها خود یک هدف مهم برای دشمن بود.
خطر حضور حضرت زهرا سلاماللهعلیها در مدینه برای حکومت آنقدر جدّی بود که زنان مدینه با شنیدن گریههای فاطمه زهرا سلاماللهعلیها به تصور اینکه ایشان هنوز داغدارِ پدر هستند برای عرض تسلیت خدمت حضرت میرسیدند و حضرت اقدام به روشنگری علیه خلیفه اول مینمود.
خلیفه اول فردی بسیار خوش ظاهر، خوش بیان و از نظر سِنّی جا افتاده بود و هیچکس این اجازه را به خود نمیداد که در مورد خلیفه اول تصور منفی داشته باشد. برای افشای چهرهی واقعی ابوبکر آنهم در شرایطی که امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه برای جلوگیری از جنگ داخلی ناچار به سکوت هستند، هیچکس جز حضرت زهرا سلاماللهعلیها نمیتوانست اقدامی کند.
حضور آن بانوی بزرگوار در میان مردم مدینه آنقدر خطرناک بود که به بهانههای واهی امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه را تحت فشار قرار دادند تا حضرت زهرا سلاماللهعلیها را به بیرون از مدینه منتقل کنند تا صدای گریهی مظلومهی تاریخ را هیچکس نشنیده و راه روشنگری بر ایشان بسته شود. اما همهی این ترفندها به نتیجه نرسید و حضرت زهرا سلاماللهعلیها اقدامات روشنگرانه خود را از سنگر بیت الاحزان نیز ادامه دادند.
سؤال این است که آیا میتوان باور کرد که دشمن در مقابل روشنگریهای حضرت بیکار نشسته باشد؟!
آیا قاتلین رسول اکرم صلیاللهعلیهوآله در کمین حضرت زهرا سلاماللهعلیها نبودهاند؟ در حالیکه این افراد مزدور قطعاً وجههای ظاهرالصلاح داشته و رفت و آمدشان به خانه پیامبر کاملاً عادی جلوه مینموده است؟
آیا میتوان باور کرد که حضرت زهرا سلاماللهعلیها در اثر حوادث یک هفته اول پس از شهادت پدرشان به شهادت رسیده باشند؟!
آیا دشمن پس از آن حوادث دیگر اقدامی برای ترور حضرت نکرده است؟!
آیا میتوان قبول کرد که یک خانم جوان آنهم از خاندان بنیهاشم تنها با ضرب یک سیلی به صورتش به شهادت برسد؟!
آیا میتوان باور کرد که ضربهی در به پهلوی آن حضرت و یا غلاف شمشیر به بازوی مبارکشان ایشان را به شهادت رسانده باشد؟!
آیا ضربه به بازو، پهلو و صورت یک انسان، حتی اگر انسان ضعیفی هم باشد، میتواند کشنده باشد؟!
تنها در صورتی میتوان پذیرفت که اتفاقات مذکور -که در وقوع آن تردیدی هم نداریم- منجر به شهادت حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها شده است که حضرت در تمام مدت حیات مبارکشان پس از شهادت پدر بزرگوارشان در بستر بیماری و وضعیت کما به سر برده باشند و یا حداقل هوشیاری کامل نداشته و توان حرف زدن، گام برداشتن و ابتدایی امور را هم نداشته باشند و این در حالیاست که آن بانوی بزرگوار حداقل به مدت ۴۵ یا ۷۵ و یا ۹۵ روز آنهم بهصورت مداوم مشغول افشاگری سخنرانی و دفاع از حریم ولایت بودهاند.
آیا میتوان قبول کرد که فردی امروز سیلی بخورد و تا ۷۵ روز سخنرانیهای آتشینی همچون خطبه فدک داشته باشد و بعد از ۷۵ روز آن هم در اثر یک سیلی به شهادت برسد؟! این مطلب قطعاً از نظر علم پزشکی مردود است و اگر ضربه به پهلو، صورت و بازو منجر به کشته شدن کسی بشود مستلزم آن است که فرد در طول این مدت در شرایط ویژهای مانند ICU بستری باشد.
حتماً تا به حال این حدیث را شنیدهاید که پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله فرمودهاند: ما مِنّا إلا مقتولٌ أو مسمومٌ. (*)
بر اساس این حدیث شریف، شهادت حضرت رسول بهوسیله سم قطعی است و همچنین شهادت حضرت فاطمه سلاماللهعلیها بهوسیله سم نتیجهگیری میشود.
نتیجهگیری:
۱. بر اساس حدیث فوق در شهادت حضرت فاطمه سلاماللهعلیها تردیدی نیست.
2. با توجه به فاصله زمانی بین ضربه خوردن حضرت زهرا سلاماللهعلیها تا شهادت ایشان و فعالیتهای روشنگرایانه آن حضرت در طول این مدت احتمال شهادت آن حضرت از طریق ضربات مذکور منتفی است.
3. بر اساس حدیث مذکور با توجه به منتفی بودن احتمال شهادت آن حضرت از طریق ضربه، مسموم شدن حضرت زهرا صلواتاللهعلیها تنها گزینهی ممکن است و این یعنی اینکه بانوی بزرگوار اسلام با سم به شهادت رسیدهاند.
4. درک ما نسبت به شهادت اهل بیت علیهمالسلام بسیار سطحی است و حتی ما شیعیان نیز به تمام زوایای مظلومیت اهل بیت نپرداختهایم و سطحینگری ماست که موجب شبههافکنی برخی از خائنین شده است.
آخرین سؤال:
آیا میدانید سرزمین فدک زمانی از آنِ یهودیان بوده است و بدون وقوع درگیری نظامی این سرزمین بهدست مسلمانان افتاد و پیامبر آن را به حضرت زهرا سلاماللهعلیها بخشیدند؟ و یهودیان صهیونیست بر این باورند که اموال خود را در دست غیریهودی که بیابند باید او را بکشند؟!!
نویسنده: محمد ابراهیمنیا
(*) برای نگاهی گذرا به سند این حدیث و احادیث مشابه اینجا کلیک کنید.
تذكر۱: در نحوهی شهادت حضرت فاطمه (س) بهدست یهود قول دیگری هم هست كه برای دیدنش میتوانید اینجا کلیک كنید.
تذكر۲: حتماً توضیحات ضروری ادمین را در اولین كامنت ذیل همین صفحه مطالعه كنید.
شهادت حضرت فاطمه ، شهادت حضرت فاطمه
اندیشکده مطالعات یهود در پیامرسانها:
شهادت حضرت فاطمه ، شهادت حضرت فاطمه
? تذکر ضروری درباره مطالب مقاله
۱. کما اینکه مکرر در هر یک از ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری (س) نوشتهایم قویاً معتقدیم که آمرین و عاملین این جنایت هولناک یهودیان بودهاند. چه یهودیان آشکار و چه یهودیان مخفی که به درون سازمان حكومتی پیامبر نفوذ کرده بودند. (به مقالات «نفوذ در سازمان حکومت پیامبر» در سایت اندیشکده مراجعه کنید) اما در این راستا دو نکته قابل توجه است:
۲. نکته اول: بر خلاف توهم برخی دوستان سایت (که البته تعدادشان تا کنون کمتر از انگشتان یک دست بوده) منظور ما از نسبت دادن شهادت پیامبر اسلام، ائمه علیهمالسلام و حضرت زهرا (س) به یهود، این نیست که خلفای جور را تطهیر كنیم! این دوستان توهم کردهاند که قاتلین معصومان يا خلفا هستند يا یهود! و هرکس یهود را مقصر بداند، ناخواسته خلفا را تطهیر کرده است!! در حالیکه هرکس کمی مطالب ما را مطالعه کرده باشد این مطلب بدیهی را میداند که از نظر ما خلفا یا خود یهودی بودهاند یا همپیمان و نوکر یهود. بنابراین قصد ما مخفی کردن یا انکار نقش خلفای جور و غاصبین حق امامت نیست، بلکه هدف آشکار کردن پشت پردهی این جنایات است.
۳. نکته دوم: در مورد نحوهی شهادت حضرت فاطمه (س) به دست یهود دو نقل وجود دارد. یک نقل که مشهور است و لابد شما شنیدهاید و در همین سایت خواندهاید، این است که بر اثر حوادث هولناک بعد از شهادت پیامبر و ضربات متعدد سیلی و غلاف شمشیر و جراحات ناشی از برخورد درب خانه به پهلوی آن بانوی دو عالم و… ? مدتی بعد آن حضرت به شهادت رسیدهاند. این نقل را در همین سایت و در آدرس زیر خواندید:
https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/437
۴. اما نقل دیگری نیز هست. این نقل دوم ضمن اینکه وقوع تمام این جنایات را در حق حضرت فاطمه (س) قبول دارد، اما علت نهاییِ شهادت ایشان را (مانند شهادت پدر بزرگوارشان و بسیاری از ائمه) از طریق سم یهودیان نفوذی به بیت وحی میداند.
۵. این مطلب را نوشتیم تا پیشاپیش جلوی ایجاد توهمی در خوانندگان را بگیریم. این نظریه نه جنایات هجوم به خانهی وحی را انکار میكند و نه قاتلین آن حضرت را کسانِ دیگری معرفی میکند، بلکه تنها معتقد است همان جانیان قبلی در ادامهی آن جنایتها، چون وجود حضرت (س) را مانع جدی بر سر راه خود میدیدند تصمیم به مسموم کردن و شهادت ایشان گرفتند.
۶. اندیشکده مطالعات یهود بدون داوری بین دو نظریهی فوق، و تنها جهت اطلاع شما از این نظریه، این مقاله را در كنار مقالات قبلی منتشر كرده است.
با تشكر/ اندیشکده مطالعات یهود
مگر نمیگویند که حضرت زهرا پس از آن واقعه دیگر کسی را به خانه راه ندادند پس چطور یک کسی نفوذ در خانه وحی کند ایشان را مسموم کند…؟؟
خیر! فقط در مورد دو خلیفه چنین نقلی داریم كه آنها هم نهایتاً با وساطت امیرالمومنین علیهالسلام به عیادت حضرت آمدند.
باتوجه به مطالبی که تاکنون درموردیهودوصهیون و وابستگان به انهامطالعه کرده ام نظرشماراامری کاملامحتمل وبلکه قریب به یقین میدانم.اگرخدمتی ازعهده بنده حقیر درباب اطلاع رسانی بربیایدحاضرم انچه که تاکنون دانسته ام رابامخاطبین محترم به اشتراک بگذارم.باسپاس.
پس روایت کتاب دلائل الامامه که امام صادق ع سبب شهادت رو بیماری حضرت به دلیل ضربه قنفذ و سقط جنین ایشان می دانند چه میشود؟!با توجه به این که علما سند این روایت رو معتبر دانسته اند
با سلام.
پاسخ این سؤال شما در متن داده شده.
ضمناً مباحث سندی پیرامون روایات و تعبد به مضامین خبر واحد مربوط به احكام فقهی است نه حوادث تاریخی.
موفق باشید
با سلام.
دلیل دیگری هم که میشه به آن استناد کرد، اینه که : حفظ جان و سلامتی جسم در شرایط عادی از واجبات هست. و حضرت زهرا س اگر به واسطه ضربه مصدوم و وضعیت جسمی ایشان وخیم بوده ، چه دلیلی داشته که مصدومیتشان را از امام علی ع کتمان میکردند. آیا امام علی قادر به آوردن طبیب برای حضرت زهرا نبودند.
البته من هم تاکید دارم ، که تمام اتفاقات از قبیل آتش زدن درب.ضربه به پهلو ، سیلی و ضربات غلاف شمشیر واقعیت داره ولی طبق معمول خط اصلی ماجرا توسط یهود کتمان شده
بنام خدا
کاش اسناد اینکه حضرت از طریق سم و یهود شهید شده اند را می آوردید، البته نسبت به متن مقاله نیز باید دقت داشت که حضرت صرفا در اثر سلی شهید نشده اند بلکه شخصی در بین درو دیوار بماند و مسمار سینه اورا سوراخ نماید که بالتبع موجب خونریزی هم خواهد شد می تواند عامل شهادت آن بانوی بزرگوار باشد. در عین حال زنده ماندن آنحضرت بیشتر برای خلفاء غاصب خطر داشت. مگر اینکه اثبات کنید که عمر و ابوبکر یهودی بوده اند که مطلب دیگری است.
پس هم این که محدود به دیدار خلفاء نبود
هم حضور حضرت این که بخواهند در حضور کسی که قصد ترور ایشان را داشته باشد محدود به خانه نبود در مسجد و قبرستان بقیع و بیت الاحزان و دیدارهای شبانه ایشان و امیرالمومنین بر در خانه مسلمانان و… دال بر این است که حضرت به طور بسیار زبادی در معرض سوء قصد بودند.
ضمن این که یقینا اگر سوء قصدی بوده است در سیر تاریخ تا کنون حتما سعی بر حذف آن گرفته و احتمالا موفق شدند. الله اعلم
ما مِنّا إلا مقتولٌ أو مسمومٌ .
این حدیث هیچ گونه دلیلی برای مسموم شدن حضرت زهرای صدیقه شهیده نیست … چون زهرای مرضیه مقتول هست نه مسموم . و در هیچ حدیثی اشاره ای به مسموم شدن حضرت نشده بلکه ایشان مقتول خوانده شده است .
الأمالي – الشيخ الصدوق، ط موسسه الائمی للمطبوعات، ص۹۰-۹۱
2- حدثنا علي بن أحمد بن موسى الدقاق (ره)، قال: حدثنا محمد ابن أبي عبد الله الكوفي، قال: حدثنا موسى بن عمران النخعي، عن عمه الحسين بن يزيد النوفلي، عن الحسن بن علي بن أبي حمزة، عن أبيه، عن سعيد بن جبير، عن ابن عباس، قال: إن رسول الله (ص) كان جالسا ذات يوم إذ أقبل الحسن (ع).. الى ان قال: وأما ابتني فاطمة فإنها سيدة نساء العالمين، من الاولين والاخرين وهي بضعة مني، وهي نور عيني، وهي ثمرة فؤداي وهي روحي التي بين جنبي وهي الحوراء الانسية،… «كَأَنِّي بِهَا وَ قَدْ دَخَلَ الذُّلُّ بَيْتَهَا وَ انْتُهِكَتْ حُرْمَتُهَا وَ غُصِبَ حَقُّهَا وَ مُنِعَتْ إِرْثَهَا وَ أُسْقِطَ جَنِينُهَا وَ هِيَ تُنَادِي يَا مُحَمَّدُ فَلَا تُجَابُ وَ تَسْتَغِيثُ فَلَا تُغَاث … فَتَكُونُ أَوَّلَ مَنْ تَلْحَقُنِي مِنْ أَهْلِ بَيْتِي فَتَقْدَمُ عَلَيَّ مَحْزُونَةً مَكْرُوبَةً مَغْمُومَةً مَغْصُوبَةً مَقْتُولَةً فَأَقُولُ عِنْدَ ذَلِكَ اللَّهُمَّ الْعَنْ مَنْ ظَلَمَهَا وَ عَاقِبْ مَنْ غَصَبَهَا وَ أَذِلَّ مَنْ أَذَلَّهَا وَ خَلِّدْ فِي نَارِكَ مَنْ ضَرَبَ جَنْبَيْهَا حَتَّى أَلْقَتْ وَلَدَهَا فَتَقُولُ الْمَلَائِكَةُ عِنْدَ ذَلِكَ آمِين»
(بشارة المصطفی ص لشیعة المرتضی ع، صص ۱۹۸-۱۹۹، المکتبة الحیدریة، نرم افزار نور)
بر اثر ضربات به پهلو و بدن و رفتن به آی سی یو قوی تر است چرا که حالت کما در تاریخ نقل شده و خونریزی داخلی کاملا محتمل تر است البته این با سم نیز قابل جمع است یعنی مقتول بودن قطعی است مسموم بودن هم آیا بوده یا نه این میتواند محتمل باشد