فیسبوک و یهود

فیسبوک و جهت‌دهی یهود به ارتباطات بشری

بررسی نفوذ یهود در فضای مجازی (قسمت دوم) فیسبوک

فیسبوک پر مخاطب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی اینترنتی است. این سایت در فوریه‌ی ۲۰۰۴ تأسیس شده است. براساس آمار اعلام شده از سوی سایت آمارهای جهانی اینترنت در سال ۲۰۱۲ کاربران فعال فیس‌بوک ۸۳۵ میلیون نفر بوده‌اند که بیش از نیمی از آن‌ها کسانی هستند که از راه تلفن همراه از این سایت استفاده می‌کنند. در این سایت هر ماه حدود ۲۵ میلیارد بخش محتوایی اعم از لینک‌های اینترنتی، اخبار، یادداشت‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها و… به اشتراک گذاشته می‌شوند.

به بیانی دیگر، مردم دنیا هر ماه ۵۰۰ میلیارد دقیقه از وقت خود را صرف گذراندن با فیس‌بوک می‌کنند. این شبکه‌ی اجتماعی توسط مارک زوکربرگ [Mark Zuckerberg] و چند نفر از هم دانشگاهی‌هایش شکل گرفت که در ابتدا استفاده از آن تنها به دانشجویان دانشگاه هاروارد محدود می‌شد که بعداً به دانشگاه‌های دیگر نیز توسعه یافت. در منطقه‌ی خاورمیانه، دو کشور امارات و اسراییل بیشترین کاربر را در فیس‌بوک به خود اختصاص داده‌اند. این سایت به دلایل متعدد در چند کشور دنیا مشمول فیلترینگ است.

مؤسس و مدیرعامل یهودی فیس‌بوک

مارک زوکربرگ مؤسس فیسبوک، سی و پنجمین و جوان‌ترین ثروتمند دنیاست. او فقط ۲۷ سال دارد. وی در سال ۲۰۱۰ از سوی مجله‌ی تایمز به عنوان مرد سال انتخاب شد. سایت یهودی یا غیریهودی [Jew or not Jew] جایی برای تعیین یهودی بودن یا نبودن مشاهیر دنیا براساس بررسی شواهد و معیارهای چندگانه است؛ این سایت، نمره‌ی ۱۳ از ۱۵ را به مارک زوکربرگ اختصاص داده است و معنای آن این است که زوکربرگ یک یهودی است.

زوکربرگ در یک خانواده‌ی یهودی آمریکایی متولد شده است و قاعدتاً خود وی نیز باید یهودی باشد اما او اظهار داشته که خداباور نیست. البته این موضوع در ادعای این نوشتار خللی وارد نمی‌کند چون ما یهودیانی از این دست را خوب می‌شناسیم.

در فهرستی که روزنامه‌ی اسراییلی جروزالم پست [Jerusalem Post] از ۵۰ نفر از تأثیرگذارترین یهودیان دنیا ارائه داده است، مارک زوکربرگ در رتبه‌ی چهارم (سه رتبه پس از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل که نفر اول فهرست است) قرار دارد.

زوکربرگ به همراه مدیران چندین شرکت بزرگ اینترنتی در فوریه‌ی سال ۲۰۰۸ توسط سران رژیم صهیونیستی به مناسبت شصتمین سال تأسیس این رژیم اشغالگر، به کنفرانس بین‌المللی اورشلیم دعوت می‌شود. موضوع این کنفرانس، بررسی آینده‌ی تکنولوژی در جهان و به خصوص بحث و بررسی پیرامون تأثیراتی که جامعه‌ی جهانی یهود و اسراییل از این تحولات می‌پذیرند، بود. عکس زیر وی را در حالی نشان می‌دهد که کلاه مخصوص یهودیان ( کیپا ) [Kippah] را بر سر دارد.

مارک زوکربرگ و کلاه یهودی کیپا

فیس‌بوک ابزار گسترش صلح به شیوه‌ی صهیونیستی

شیمون پرز [Shimon Peres] رییس جمهور رژیم صهیونیستی در بازدیدی که از شرکت شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک در منلو پارک [Menlo Park] کالیفرنیا داشت، فیس‌بوک را به عنوان ابزاری برای ایجاد تغییرات اجتماعی ستود.

پرز ۸۸ ساله، صفحه‌ی شخصی رسمی خود را بر روی این سایت به راه انداخت تا به گفته‌ی وی بدین‌وسیله بین او و اعراب در سراسر دنیا گفت‌وگویی ایجاد شود. همچنین او یکی از دلایل بازدید خود را از فیس‌بوک، ملاقات با پسر خوب یهودی مارک زوکربرگ دانست.

او در مصاحبه‌ای زنده که با فیس‌بوک انجام داد، در پاسخ یکی از مهندسان فیس‌بوک که پرسید فیس‌بوک برای ارتقای صلح در خاورمیانه چه کاری می‌تواند انجام دهد، گفت:

«شما می‌توانید مردم را قانع کنید که هیچ دلیلی برای تنفر وجود ندارد!»

پرز در صفحه‌ی فیس‌بوک خود برای گفت‌وگو با دیگران نوشت:

«گفت‌وگو را آغاز کنید و از یک‌دیگر بپرسید مگر چه تفاوتی بین اسراییل و دیگر کشورها هست؟ ما مشکلات مشابهی داریم.»

مارک زوکربرگ و شیمون پرز

دیگر گردانندگان صهیونیست فیسبوک

داستین ماسکویتز [Dustin Moskovitz] دوست یهودی زوکربرگ است که به توسعه‌ی فیس‌بوک به خارج از دانشگاه هاروارد کمک کرد. وی تا سال ۲۰۰۸ جایگاه معاونت فنی فیسبوک را در اختیار داشت. مارک اندریسن [Marc Andreessen] مؤسس مرورگر نت اسکیپ و یکی از سرمایه‌گذاران فیس‌بوک، یکی از سرمایه‌گذاران شرکت شرکای بنیادی اسراییل [Israel Seed Partners] نیز هست.

پیتر تیل [Peter Thiel] چهره‌ی واقعی پشت‌پرده‌ی فیس‌بوک، یک صهیونیست است. وی همچنین مؤسس پی پال [Pay Pal] نیز هست. او نخستین سرمایه‌گذار در فیس‌بوک بود، هنگامی که حیطه‌ی فعالیت فیس‌بوک به دانشگاه هاروارد محدود می‌شد، ۵۰۰ هزار دلار در آن سرمایه‌گذاری کرد.

وی هم‌اکنون نیز از سهامداران اصلی فیس‌بوک محسوب می‌شود و حدود ۷ درصد از سهام را در اختیار دارد. وی یک فیلسوف آینده نگر [Futurist Philosopher] است و یکی از اعضای اصلی مؤسسه‌ی آدلسون [Adelson Institute] (شکل گرفته توسط مرکز شالم [Shalem Center] در اورشلیم) که یک مرکز مطالعات استراتژیک صهیونیستی است، محسوب می‌شود.

این مرکز به دلایل نامعلومی در سال ۲۰۰۹ به فعالیت خود خاتمه داد. تیل در پیامی ویدئویی در ماه می ۲۰۰۹ اعلام کرد که به نوعی تعلق خود را به اسرائیل به ظهور می‌رساند. برخی از عبارت‌هایی که او در این ویدئو اظهار داشته، عبارت‌اند از:

من اعتقاد دارم که اسراییل یک مکان فوق العاده درست است.
…یک پتانسیل شگفت انگیز.
من فکر می‌کنم که اگر اسراییل بتواند بر برخی مسائلش فائق آید، در چند سال آینده بر تمام دنیا احاطه پیدا خواهد کرد و احتمالاً بهترین مکان در تمام جهان خواهد بود.
من اعتقاد دارم آینده به سرمایه‌های ناچیز و کارهای کم ارزش تعلق ندارد و من اعتقاد دارم که اسراییل کشور آینده است.

پیتر تیل مؤسس پی پال

نقشه درون سوییت شرت زوکربرگ

مارک زوکربرگ همواره در انظار عمومی با سوییت شرت [Sweet Shirt] کلاه‌دار حضور می‌یابد. به همین سبب پرسش‌های بسیاری پیرامون این لباس مطرح شده است. او در یکی از برنامه‌های تلویزیونی مجبور شد در برابر دوربین‌های تلویزیونی، سوییت شرت خود را درآورد و همه با تعجب متوجه شدند که نقشه‌ی عجیبی درون این لباس ترسیم شده است. زوکربرگ مدعی شده که این نقشه در واقع مأموریت اصلی فیس‌بوک را ترسیم کرده است.

مارک زوکربرگ یهودی

با اندکی تأمل در این نقشه می‌توان اثری از صهیونیسم ( نماد ستاره داود ) را در وسط این نقشه تشخیص داد. همچنین استفاده از عبارت ساختن دنیا نیز در این نقشه جالب توجه است. چشم‌انداز هر شرکتی هر چند که بسیار بزرگ باشد، بعید است که بتواند تا این اندازه خارق العاده تصور شود مگر به پشتوانه‌های عظیم اقتصادی و سیاسی در جهان که صهیونیست‌ها از این قابلیت برخوردار هستند. شیمون پرز در کنفرانس هرتزلیا [Herzliya Conference]، زوکربرگ و افراد تکنوکراتش را به تغییر جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم، فرا می‌خواند.

سوییت شرت زوکربرگ

ترسناک‌ترین دستگاه جاسوسی

مؤسس ویکی لیکس، ژولیان آسانژ [Julian Assange] فیس‌بوک را «مخوف‌ترین دستگاه جاسوسی تا به حال ابداع شده» می‌خواند. وی این مطلب را در مصاحبه باشبکه‌ی خبری «راشا تودی» [Russia Today] بیان می‌دارد. او ادامه می‌دهد:

فیس‌بوک پایگاه داده‌ی عظیمی را درباره‌ی مردم در اختیار دارد، روابط خانوادگی و دوستانه‌ی آن‌ها، اسامی آن‌ها، نشانی‌های آن‌ها، مکان‌هایی که در آن حضور دارند و… همه و همه در آمریکا قرار دارد و در دسترس سازمان‌های اطلاعاتی است.

ناگفته پیداست که دسترسی به اطلاعاتی پیرامون افکار، اعتقادات، علایق و گرایش‌ها، نگرش‌ها و رفتار مردم تا چه حد می‌تواند در برنامه‌ریزی برای دست‌کاری و جهت‌دهی به آن‌ها مؤثر باشد و با وصفی که گذشت برضد ملت‌ها و در جهت منافع صهیونیسم، استفاده شود.

نویسنده: سیدمحمدعلی سیدحسینی

قسمت قبلی این یادداشت:
گوگل ؛ مأمنی برای یهود

منابع:

http://www.internetworldstats.com/facebook.htm
http://www.dannybrown.me/2010/07/03/cool-facts-about-social-media
http://www.forbes.com/billionaires/list
http://www.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,2036683_2037183_2037185,00.html
http://www.zdnet.com/blog/facebook/wikileaks-founder-facebook-is-8220most-appalling-spying-machine-ever-invented-8221/1332
http://www.jpost.com/JewishWorld/JewishFeatures/Article.aspx?id=271441
http://www.guardian.co.uk/technology/2008/jan/14/facebook
http://www.articles.latimes.com/2012/mar/06/business/la-fi-tn-facebook-shimon-peres-israel20120306
http://www.haaretz.com/news/national/peres-mark-zuckerberg-launch-president-s-international-facebook-page-1.416881
http://www.radioislam.org/islam/english/jewishp/internet/who_behind_facebook.htm
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/153468#.T-MabdnIhvM

…..

واریز كمک نقدی برای حمایت از اندیشكده

فیسبوک ، فیسبوک ، فیسبوک

اندیشکده مطالعات یهود در پیام‌رسان‌ها:

پیام رسان ایتاپیام رسان بلهپیام رسان سروشپیام رسان روبیکا

همچنین ببینید

مستند افشاگر لابی یهودی در آمریکا

مستند افشاگر لابی یهودی در آمریکا

مستند «لابی یهودی ایالات متحده» که توسط شبکه الجزیره ساخته شده، به بررسی فعالیت‌های مخفیانه رژیم صهیونیستی در پوشش اندیشکده‌ها و لابی‌های آمریکایی می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 2 =