تکمله‌ای در باب ابلیسک ناتمام

تکمله‌ای در باب ابلیسک ناتمام

در یادداشت پیشین (یهودیان دماوند و فرقه‌های رازآمیز) درباره نماد ابلیسک Obelisk و جایگاه «مقدس» آن در فرقه‌های شیطانی، از جمله فراماسونری، سخن گفتم.

اشاره کردم که ابلیسک نمادی است از آلت تناسلی شیطان به معنای دخول شیطان در کالبد انسان یا تسلیم روح خود به شیطان. به این دلیل، از دوران کهن ابلیسک «آلت تناسلی بعل» Shaft of Baal نیز خوانده می‌شد.

«بعل»، به معنی «استاد» و «ارباب»، خدای کهن ادیان غیرابراهیمی در تمدن‌های شرق مدیترانه و بین‌النهرین بود. این همان «خدایی» است که در تمدن‌های گوناگون اسامی گوناگون به خود گرفته، مانند مردوخ و نمرود و داگان و اوزیریس و غیره، و در ادیان ابراهیمی «شیطان» خوانده می‌شود.

ابلیسک یا آلت بعل

نقشی از آنتونینوس پیوس، امپراتور روم، که در آن نماد ابلیسک یا «آلت بعل» به شکل آلت تناسلی نشان داده شده!
(امپراتوران روم خود را از تبار خدایان می‌دانستند.)

در تمامی فرقه‌های شیطانی معاصر، مانند ایلومیناتی و فراماسونری، این «خدا» با نام «لوسیفر» مورد پرستش است. نمادهای «لوسیفر»، از جمله ابلیسک، از گذشته‌ی کهن تا به امروز بلاتغییر مانده است.

در مسیحیت نام «بعل» به عنوان مترادف «شیطان» به کار می‌رفت. و گفتیم که این همان نماد شیطان است که در مراسم حج توسط میلیون‌ها زائر سنگ‌باران می‌شد و در سال‌های اخیر حکومت سعودی آن را حذف کرد و به جایش دیواری ساده گذارد.

ابلیسک شیطانی ابراج البیت

برج‌های تجاری مکه (ابراج البیت)، که در واقع باید «شا‌خ‌های شیطان» خوانده شود، سرشار از نمادهای ماسونی، بنای کعبه را به محاصره گرفته، کاری از لرد فاستر، معمار و ماسون نامدار، و «مجتمع بن لادن».
در سال ۲۰۱۲، که از دیدگاه فرقه‌های شیطانی شروع «نظم نوین دنیوی» بود، ساختمان «ابراج البیت» به پایان رسید و کعبه چنین در سایه‌ی نمادهای شیطانی قرار گرفت.

این حذف به دلیل نقش لرد فاستر (سِر نورمن فاستر) Norman Foster، معمار و ماسون نامدار، در بازسازی مکه است.

نورمن فاستر معمار ماسون ابراج البیت

سِر نورمن فاستر (لرد فاستر تیمس بنک)، معمار نامدار و ماسون بلندپایه

ابلیسک ناتمام

ابلیسکی که هرم آن ناتمام است در نمادهای شیطانی – ماسونی دارای معنایی معین است:

«ما سهم خود را انجام داده‌ایم و با ظهور لوسیفر (ناجی بزرگ) هرم کامل خواهد شد.»

ابلیسک ناتمام همان نمادی است که بر اسکناس‌های دلار ایالات متحده آمریکا نقش شده است. بر بالای این نماد، که «مُهر بزرگ» Great Seal (نشان بزرگ ایالات متحده آمریکا) نام دارد، به لاتین نوشته شده: Annuit cœptis (او از اعمال ما راضی است).

هرم ناتمام در نشان بزرگ ایالات متحده آمریکا

هرم ناتمام (یک سوی «مُهر بزرگ»)

در این جمله، ضمیر «او» به لوسیفر یا «خدای» طریقت‌های شیطانی بازمی‌گردد؛ که از دیدگاه ایشان سرچشمه «نور» است. و در پائین نوشته شده: Novus ordo seclorum (نظم نوین دنیوی).

هرم ناتمام مندرج در «مُهر بزرگ» دارای ۱۳ طبقه است. اعداد ۳، ۷، ۹، ۱۱، ۱۳، ۳۳ و ۳۹ در فرقه‌های رازآمیز اعداد مقدس‌اند. اما عدد ۱۰، عدد الهی به‌شمار می‌رود و از دید آنان منفور است.

انفجار برج‌های دوقلو در نیویورک در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ (۱/ ۹/ ۱۱) صورت گرفت. انفجار مادرید ۹۱۱ روز بعد از انفجار نیویورک انجام گرفت. ویژگی عدد ۱- ۱- ۹ این است که می‌توان بدون عبور از عدد ۱۰ به عدد ۱۱ رسید.

مهندس حسین امانت، معمار نامدار بهائی که ساختمان بیت‌العدل اعظم الهی در حیفا از اوست، در بنای میدان شهیاد (میدان آزادی کنونی) عدد ۹ را فراوان به کار برده است. عدد ۹ در میان بهائیان نیز مقدس است زیرا بهائیان فرقه‌ی خود را نهمین آئین از سلسله ادیان موجود می‌دانند.

حسین امانت معمار بهایی

حسین امانت معمار بهائی برج شهیاد (برج آزادی کنونی)

طریقت کهن اسکاتی، که بلندپایه‌ترین و رازآمیزترین طریقت ماسونی به‌شمار می‌رود و در تحولات مهم جهانی نقش بزرگ داشته، و بنیان‌گذاران دولت آمریکا مانند جرج واشنگتن از این طریقت بودند، دارای ۳۳ درجه است.

در سوی دیگر «مُهر بزرگ» آمریکا عقابی منقوش است که دُم او دارای ۹ پر است، ۱۳ پیکان در یک چنگال و ۱۳ برگ زیتون در چنگال دیگر گرفته و ۱۳ ستاره بر فراز سر اوست.

طرف اصلی نشان ملی آمریکا

سوی دیگر «مُهر بزرگ»
در این نماد اعداد زیر مورد استفاده قرار گرفته است:
دُم دارای ۹ پراست. عقاب ۱۳ پیکان در یک چنگال و ۱۳ برگ زیتون در چنگال دیگر دارد. ۱۳ ستاره بر فراز سر اوست که در حلقه اوّلیه ۶ گوشه (نماد ستاره داوود) و در حلقه خارجی ۱۹ گوشه از ابر محصور است. هر بال عقاب دارای ۳۳ پر است.

نویسنده: استاد عبدالله شهبازی
تنظيم: اندیشکده مطالعات یهود

…..

اندیشکده مطالعات یهود در پیام‌رسان‌ها:

پیام رسان ایتاپیام رسان بلهپیام رسان سروشپیام رسان روبیکا

همچنین ببینید

نقش پاپ‌های یهودی مخفی در جنگ‌های صلیبی

نقش پاپ‌های یهودی مخفی در جنگ‌های صلیبی

ما درصدد بیان نقش یهود و پاپ‌های یهودی در جنگ‌های صلیبی هستیم که بسیاری از تاریخ‌نگاران، هنگام ثبت حوادث جنگ‌های صلیبی، از آن غافل مانده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 13 =