کمیک وی مثل وندتا به دنبال حکومت جهانی شیطان

کمیک «وی مثل وندتا» به دنبال حکومت جهانی شیطان

«وی مثل وندتا» (V for Vendetta) که در فارسی «ک مثل کین‌خواهی» یا «الف مثل انتقام» نیز ترجمه شده است، یکی از معروف‌ترین کمیک‌های «آلن مور» (Alan Moore) است، که جزو برترین کمیک‌های تاریخ شناخته می‌شود. این کمیک با روایتی بسیار جذاب و البته قلم سحرآمیز مور، توانسته است حتی پس از چند دهه، خوانندگان متعددی را به خود جذب کند.

جلد کمیک وی مثل وندتا

داستان اصلی این کمیک در مورد یک حکومت فاشیستی و استبدادی است که یک «منجی» به‌نام «وی»، برای مبارزه با آن و براندازی این حکومت تلاش می‌کند. حکومت فاشیستی با کنترل همه‌جانبه‌ی زندگی مردم، بویی از فرهنگ و کتاب و موسیقی، نبرده است.

حکومت دینی استبدادی در کمیک وی مثل وندتا

شعار این حکومت «پاکی عامل قدرت، ایمان عامل پاکی» بوده و حکومتی کاملاً دینی است.

شعار حکومت دینی استبدادی در کمیک وی مثل وندتا

رهبر این حکومت نیز شخصی بسیار مقیّد بوده که خود را برده یا عبد سرنوشت یا خدا می‌داند.

رهبر معتقد حکومت فاشیستی کمیک وی مثل وندتا

این حکومت با ظهور «وی» به مشکلاتی برخورد می‌کند و در آخر هم «وی» با اقدامات هوشمندانه‌ی خود، باعث نابودی این حکومت دینی-فاشیستی می‌شود. «وی» در طیّ این مسیر، یک شاگرد به‌نام «ایوی» پیدا می‌کند که در پایان کمیک، جایگزین «وی» شده و راه او را ادامه می‌دهد.

در ادامه نکات مهم این کمیک پُر طرفدار را بررسی می‌کنیم.

۱. ترسیم حکومت دینی به بدترین شکل

در این حکومت فاشیستی، همجنس‌بازان قلع و قمع شده و البته به اسم دین و خدا، مدیران و کشیش‌ها هر کاری که بخواهند می‌کنند. یک حکومت استبدادی و بسته که با نام خدا و با رهبری یک شِبهِ‌پیغمبر هدایت می‌شود.

کشیش فاسد حکومت دینی در کمیک وی مثل وندتا

کشیش فاسد

در حالی‌که در واقعیت، سفاک‌ترین و جلادترین حکومت‌های جهان، دولت‌های بی‌دین و لیبرال بوده‌اند. نمونه‌ی واضح آن جنگ‌های جهانی که بین قطب‌های بی‌خدا و حتی خداستیز جریان داشت و کشتار عجیب حکومت سکولار آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی.

۲. «وی» به‌مثابه یک جادوگر

حرکات بسیار سریع و حتی طیّ الارض «وی»، کاملاً بیانگر «جادوگر» بودن او است.

قدرت‌های ماورایی وی در کمیک وی مثل وندتا

این مسأله در کتابخانه‌ی «وی» که کتاب «جادوگری» نگاه داشته و هم‌چنین اتاق «کیمیاگری» او، کاملاً پیداست.

کیمیاگری در وی مثل وندتا

هم‌چنین در مکاتب جادوگری، گل رز پنج‌پر جایگاه ویژه‌ای دارد و نماد «عالم ناسوت» است، جالب است که «وی» نیز با گل رز شناخته شده و اسم او نیز علامت «پنج» است.

گل رز نشان وی در کمیک وی مثل وندتا

۳. «ایوی»، شاگرد «وی»

«وی» (V) به معنای پنج و «ایوی» (IV) به معنای چهار است. یعنی «ایوی» شاگرد عرفانی «وی» شده و برای وی(پنج)شدن، تحت تربیت او قرار می‌گیرد. همچنین در پایان کمیک، «ایوی» همان لباس «وی» را پوشیده و در واقع، تبدیل به «وی» می‌شود.

البته این «سلوک شیطانی» ایوی در زندانی که «وی» برای او درست کرده تا ایوی را به کمال برساند، به‌صورت نمادین نشان داده می‌شود. «وی» در دیالوگی به ایوی می‌گوید: تو تمام عمرت را در زندان بوده‌ای. و وقتی از زندان خارج می‌شود می‌گوید: دیگر به چشم‌بند نیازی نیست. در واقع ایوی از زندانِ این جهان آزاد شده و نبستن چشم‌بند نیز نشانگر باز شدن چشم او به حقائق است.

در کمیک وی مثل وندتا ایوی در زندان وی به کمال می‌رسد 1

در کمیک وی مثل وندتا ایوی در زندان وی به کمال می‌رسد 2

در کمیک وی مثل وندتا ایوی در زندان وی به کمال می‌رسد 3

در یک پنل، ایوی از پله‌های نمادین ماسونی بالا می‌رود و به درجات عالی می‌رسد.

ایوی در کمیک وی مثل وندتا پله‌های معرفت را بالا می‌رود، اسپیرال یا گرداب، پله‌های به سمت ماورای ماده

۴. آیا «گالری سایه‌ها» در این جهان است؟

جالب است که گویا «وی» اصلاً در این جهان حضور ندارد. کارآگاهی که به دنبال «وی» است، با مصرف «ال اس دی»، به ایستگاه مترویی می‌رسد و آن‌جا با «وی» روبه‌رو می‌شود. هم‌چنین در یک پنل، شاهد پله‌های مارپیچ که در «نمادشناسی کابالایی»، نماد ارتباط بین عوالم است، هستیم. یعنی گویا مکان اصلی زندگی «وی» که «گالری سایه‌ها» نام دارد، اصلاً در این بُعد وجود ندارد!

پله‌های معرفت یا اسپیرال یا گرداب در کمیک وی مثل وندتا

این مسأله در کنار قدرت‌های ماورائی «وی» و معلوم‌نشدن صورتش، حکایت از فراانسانی بودن «وی» دارد.

در کمیک وی مثل وندتا وی موجودی فرا انسانی شده است

همچنین سلوک کارآگاه با مواد روان‌گردان (که باز هم در آیین‌های شیطان‌گرا مرسوم است) به آزادی روحی او و رسیدن به حاکمیت انسان بر خودش و نه خداوند بر همه‌چیز رسیده و در استون هنج (Stonehenge) که محلی باقی‌مانده از مشرکین باستانی است، خاتمه می‌یابد.

در کمیک وی مثل وندتا انسان فقط خودش باید به خودش کمک کند

انسان فقط خودش باید به خودش کمک کند!

کمیک وی مثل وندتا و رستگاری در استون هنج

رستگاری در استون هنج!!

۵. حکومت مطلوب «وی»

«وی» در سخنرانی خود برای مردم، با جمله‌ی مشهور «آلیستر کراولی» (احیاکننده‌ی شیطان‌پرستی در قرن بیستم، متهم به قتل و برگزاری آیین‌های جنسی دسته‌جمعی برای شیطان) هدف اصلی داستان را رو می‌کند. «وی» می‌گوید: «هر آن‌چه می‌خواهی انجام بده، این تمام قانون است».

جمله اول کتاب قانون آلیستر کراولی در کمیک وی مثل وندتا

در پنل دیگری هم «ایوی» اشاره می‌کند که این جمله‌ی آلیستر کراولی است!

نقل قول از آلیستر کراولی در کمیک وی مثل وندتا

درواقع، جامعه‌ی مطلوب کمیک «وی مثل وندتا»، جامعه‌ی بی‌قیدی است که همجنس‌بازی در آن رواج داشته و رئیس آن نیز جادوگری همچون «وی» است.

تبلیغ همجنس‌بازی در کمیک وی مثل وندتا

همجنس‌بازی در کمیک وی مثل وندتا

۶. «وی»، آنارشیست یا سرباز نظم نوین شیطانی؟

یکی از ادعاهای بزرگ این کمیک، «آنارشیست» بودنِ «وی» است. این ادعا بسیار گزاف است. زیرا اولاً خود «وی» در جملاتی «آشوب حاصل از بی‌قانونی» را رد می‌کند و در واقع دنبال یک انقلاب برای براندازی حکومت دینی است و نه یک جامعه‌ی بی‌قانون. یعنی «وی» کاملاً قانون‌گرا و منطقی است و اصلاً هرج و مرج را نمی‌خواهد، اما برای رسیدن به یک حکومت بی‌دین و پیاده کردن قوانین شیطانی، نیاز به هرج و مرج دارد.

اشاره به افسانه هولوکاست در کمیک وی مثل وندتا

اشاره به افسانه هولوکاست!

یاد اورشلیم و افکار یهودی در کمیک وی مثل وندتا

به‌دنبال اورشلیم تازه و نفیس!!

جمع‌بندی

کمیک «وی مثل وندتا»، با ادعای هرج‌ومرج‌طلبی اما، با هدف نهایی برقراری «حکومت شیطان» به سردمداری «زرسالاران یهودی» و با تکیه بر فحشاء و همجنس‌بازی، در حدود سی سال پیش، هدف نهایی «تمدن غرب» را به تصویر کشیده است.

انکار خدا در کمیک وی مثل وندتا

هم‌چنان که در واقعیت می‌بینیم، این حکومت‌های دینی مثل جمهوری اسلامی ایران هستند که حامی واقعی کشورهای مظلومی همچون یمن و فلسطین بوده‌اند، اما «وی» با فرافکنی، اشکالات خودش را به دین و خدا نسبت می‌دهد. البته در پایان هم معلوم می‌شود که «وی» دسترسی اصلی به خدا را داشته است و رهبر حکومت دینی-فاشیستی هم کشته می‌شود.

حالا قرار است از خاکستر این حکومت دینی، یک ققنوس ماسونی سر در بیاورد!!

البته می‌بینیم که از سی سال پیش، جبهه‌ی حق روز به روز قوی‌تر شده و ان شاء الله به زودی با ظهور منجی حقیقی عالَم (عج)، این انقلاب نیز به هدف نهایی خود خواهد رسید.

شاید بهتر است دقت کنیم که چه چیزی را در قالب سرگرمی می‌خوانیم و نیاز روحمان را با چه خوراکی، تأمین می‌کنیم.

اندیشکده مطالعات یهود

««« پایان »»»

آشنایی با رنگ‌های به‌کار رفته در مقاله‌ی فوق:

رنگ آبی برای تأکید بر کلمات کلیدی است.
رنگ قهوه‌ای برای نقل‌قول استفاده می‌شود.
رنگ بنفش در تیترهای اصلی استفاده شده.
رنگ قرمز برای لینک‌دادن استفاده شده.

وی مثل وندتا ، وی مثل وندتا

اندیشکده مطالعات یهود در پیام‌رسان‌ها:

پیام رسان ایتا پیام رسان بله پیام رسان سروش پیام رسان روبیکا

همچنین ببینید

عهد عتیق، عهد جدید، عهد مصور، سوپرمن یهودی

عهد عتیق، عهد جدید، عهد مصور (۲)

الیوت ماگین نویسنده سوپرمن: من به همه شخصیت‌هایم کیشی عطا می‌کنم؛ کنت‌ها مِتُدیست، لوئیس کاتولیک، پِری باپتیست، جیمی لوتِری و سوپرمن یهودی است.

یک نظر

  1. ادعاهای آزادی بیان و دموکراسی و حقوق بشر و چرندیاتی از این قبیل که هر روزه از زبان یاران شیطان در هر کجا از جهان و با هر رنگ و لعاب شنیده می‌شود ، سلاح و حربه ایست برای حقنه منویات اش در فکر ، قلب و روح مردم ناآگاه که در غیر اینصورت نمی‌تواند کاری بکند . اگر مردم خداوند متعال و راهش را به درستی بشناسند که دیگر فرقی همچو بهائیت ، وهابیت ، بابیه ، عرفان حلقه ، شیخیه ، و .‌‌.. مجالی برای بیان خزعبلاتشان ندارند . اگر مردم بدانند که انسان با ازدواج یک گام به سوی کمال نزدیک تر می‌شود و این ازدواج چیزی جز وصلت بین یک مرد و یک زن نیست که دو جنس مخالف هستند و همچو دو قطب متضاد آهنربا همدیگر را جذب می‌کنند که دیگر بیماری روانی همجنسگرایی که باید درمان شود اتفاق نمی‌افتد ، دوست دختر دوست پسر بازی اتفاق نمی‌افتد ، ازدواج سفید به وجود نمی آید ، تمایل جنسی به کودکان داشتن به وجود نمی آید. مداوم ذهن مردم را بمباران می‌کنند که به حقوق اقلیت های جنسی احترام بگذارید در صورتی که جنسیتی غیر از زن و مرد ، مذکر و مؤنث و وصلتی غیر از وصلت این دو تحت قواعد الهی نداریم . منظور آنها دفاع از حقوق اقلیت های جنسی نیست ، می‌خواهند با اینکار آن اقلیت بیمار که باید در واقع درمان شوند را به اکثریت در جامعه تبدیل کرده و نهاد خانواده را به عنوان اولین بخش یک جامعه و آخرین خط دفاعی آن در برابر ویرانی نابود کنند . زمانی که فرهنگ و تمدن ، اقتصاد و معیشت ، دین و ایمان و خانواده در یک سرزمین از بین برود از مردم آن سرزمین چه می‌ماند؟ توده انبوه بی هویتی از مردم ناآگاه و فرمانپذیر که به هر سمت و سو می‌توان آنها را کشاند . فساد چیست ؟ زمانی که چیزی در جایگاه معین خود نباشد . مرد مرد نباشد ، زن زن نباشد ، پدر در جای خود مادر در جای خود نباشد یا اصلا نباشد ، عقربه ثانیه شمار ساعت به جای ساعت شمار کار کند ، این معنای اساسی فساد است .آفرین به شما بابت انتشار این مطالب ، لطفا بیشتر آگاه سازی کنید و راه مقابله با شیطان و یارانش را مدون. در برابر حمله نظام مند شیطان باید نظام مند دفاع و ضد حمله کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 1 =