بانو یوتاب جدیدترین جعل کوروش پرستان

بانو یوتاب جدیدترین جعل کوروش پرستان!

تاریخ ایران، همواره فراز و فرودهای بسیاری به خود دیده است. در گذر زمان، بزرگان و نامدارانی در این سرزمین پا به عرصه‌ی وجود نهادند که نه تنها افتخار این آب و خاک، بلکه افتخاری برای بشریت‌اند. سرزمینی که نگاهش همواره به آسمان بوده و هست. تعالی و معنویت جزو لاینفک تاریخ این سرزمین است. لیکن امروزه، جریان باستان‌گرای افراطی، از آستین استعمارگران سر بیرون آورده و به نشر اکاذیب، خیال‌بافی و توهّم‌پراکنی می‌پردازد. هدف این جریان که در شبکه‌های اجتماعی فعال‌اند، سلب هویّت راستین ملت، و القاء هویّتی کاذب است.

در این مسیر، کوروش هخامنشی را بزرگ کردند (در حالی‌که در منابع ایرانی، کوروش که بابل را فتح کرد، تنها یک سردار نظامی و یک حاکم دست‌نشانده از سوی بهمن اردشیر بود). [۱] از سویی دیگر، سخنان امامان شیعه و فیلسوفان بزرگ معاصر را به نام کوروش و داریوش جعل می‌کنند. گاهی گزاره‌های تاریخی را در هم می‌آمیزند و با ناشی‌گری هرچه تمام‌تر شخصیت‌هایی با کارنامه‌های جعلی می‌آفرینند! که از جمله این‌ها، بانو یوتاب است! اینان مدعی هستند که آریوبرزن (سردار هخامنشی)، خواهری داشت به نام یوتاب (یوتاپ) که زنی شجاع بود و در کنار برادر خود در مقابل اسکندر مقدونی مقاومت کرد! در حقیقت، ادعا می‌کنند که بانو یوتاب یک سردار ایرانی و نمادی از یک زن دلیر ایرانی است! اما حقیقت این است که باستان‌گرایان افراطی طبق معمول، به دروغ و خیال‌پردازی دچار شدند. به چند دلیل!

– اسکندر مقدونی بین سال‌های ۳۳۴ تا ۳۲۴ پیش از میلاد توانست از شرق تا غرب امپراتوری هخامنشی را فتح کند. [۲] در حالی‌که بانو یوتاب حدوداً ۳۰۰ سال پس از اسکندر زندگی می‌کرد (یعنی ردّ پای یوتاب در تاریخ بین سال‌های ۲۰ پیش از میلاد تا چند سال پس از میلاد موجود است). [۳]

– نکته دیگر این که بانو یوتاب ابداً سردار نظامی ایران یا مدافع ایران نبود! او خواهر آریوبرزن سردار هخامنشی هم نبود! یعنی باستان‌گرایان افراطی باز هم دروغ گفتند.

توضیح این‌که در زمان اشکانیان (نه هخامنشیان)، و تقریباً در زمان میلاد مسیح، منطقه‌ی آذربایجان و ارمنستان متحد دولت روم شمرده می‌شد. این منطقه (آذربایجان و ارمنستان را می‌گویم) حاکمی داشت به نام آریوبرزن دوم. وی خواهری داشت به نام یوتاب که آنتونیوس سردار رومی او را برای پسرش (که الکساندر نام داشت) خواستگاری کرد. پس یوتاب و الکساندر رومی با یکدیگر ازدواج کردند. [۴]

پس خلاصه این‌که یوتاب ابداً در زمان حمله اسکندر مقدونی، هیچ دفاعی از ایران نکرد. چون وی حدوداً ۳۰۰ سال پس از حمله اسکندر متولد شد! از سویی وی همسر یک سردار رومی و متحد رومیان بود. هیچ نسبتی هم با آریوبرزن (سردار هخامنشی) نداشت، بلکه خواهرِ آریوبرزن دوم (حاکم آذربایجان و ارمنستان در زمان اشکانیان) بود. لذا هیچ افتخاری برای ایران شمرده نمی‌شود.

استاد رضا مرادی غیاث آبادی (پژوهشگر و نویسنده کتاب‌هایی در زمینه باستان‌شناسی، اخترباستان‌شناسی، گاهشماری و فرهنگ ایران باستان) نیز در این‌باره می‌نویسد:

به تازگی ادعا می‌شود که در ایران عصر هخامنشی یک سردار زن شجاع وجود داشته که خواهر آریوبرزن بوده و چنین و چنان از خود شجاعت نشان داده است. عده دیگری نیز او را ملقب به «یوتاب شیرزن بختیاری» کرده‌اند! چنین شخصی وجود خارجی ندارد و در هیچ‌یک از اسناد و مدارک تاریخی نامی از او نیامده است. یوتاب از آخرین ساخته‌های کارخانه‌ی جعل و تقلب کورش‌پرستان است.

پی‌نوشت‌ها:
[۱] بنگرید به «کورش در نگاه طبری و بلعمی» و «کورش در نگاه ابوریحان بیرونی، عدم تطبیق تاریخی کورش و کیخسرو».
[۲] والتر هینتس، داریوش و ایرانیان، ترجمه پرویز رجبی، تهران: نشر ماهی، ۱۳۹۲، ص۲۵۵-۲۵۷.
[۳] حسن پیرنیا، تاریخ ایران باستان، تهران: انتشارات دنیاى کتاب‏، ۱۳۷۵. ج۳، ص۲۶۲۵.
[۴] حسن پیرنیا، همان، ج۳، ص۲۶۲۵ و۲۳۷۶.

منابع:

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب (www.adyannet.com)
سایت پژوهش‌های ایرانی (www.ghiasabadi.com)

تنظیم و ویرایش:

سایت اندیشکده مطالعات یهود (www.jscenter.ir)

…..

بیشتر بدانیم:

کوروش در تورات : مسیح خداوند یا منصوب خداوند؟

کوروش هخامنشی در منابع کهن ایرانی

آیا کوروش فقط یک زن داشت؟

کوروش هخامنشی و مصادره اسناد تاریخی

محبوبیت مردمی: کوروش یا نبونید؟

کوروش کبیر و نابودی شهر اُپيس

از مقبره مادر سلیمان تا آرامگاه کوروش

بررسی ستایش کوروش در تورات

کوروش از نگاه طبری و بلعمی

خیانت در ترجمه منشور کوروش

کوروش هخامنشی و پرستش مردوک

مقایسه کوروش با چنگیزخان

همه‌ی همسران کوروش

منطق کشورگشایی کوروش

کوروش بدون روتوش

تمدن‌هایی که به دست کوروش نابود شدند

کوروش را بهتر بشناسیم

روز جهانی کوروش ؛ حقیقت یا دروغ؟

هخامنشیان و بت بعل

کوروش و ذوالقرنین ؛ تقابل شاخ‌ها

پاسارگاد یا زیارتگاه اختصاصی بانوان؟

برده‌داری در عصر هخامنشیان

آیا کوروش برده‌داری را لغو کرد؟

آیا کوروش همان کیخسرو است؟

بانو یوتاب ، بانو یوتاب ، بانو یوتاب

اندیشکده مطالعات یهود در پیام‌رسان‌ها:

پیام رسان ایتاپیام رسان بلهپیام رسان سروشپیام رسان روبیکا

همچنین ببینید

نظام بانکداری یهودی در پادشاهی کوروش و هخامنشیان

نظام بانکداری یهودی در پادشاهی کوروش و هخامنشیان

بانکداران یهودی، شامل بانک اگیبی و پسران و بانک مورشو و پسران در طول فعالیت خود، تمام قدرت پولی منطقه را در دوران پادشاهی هخامنشیان در اختیار داشتند.

۱۶ نظر

  1. تو چرا اینقدر چرت و پرت میگی و تاریخ رو تحریف میکنی رو چه حسابی میای به زبان پارسی تاریخ باستانی و اجداد ما رو تحریف میکنی یهودی؟!؟!؟ عقده داری از این حکومت رو سر مردم و تاریخ ایران خالی نکن خدا رو سپاس اوستای ما خیلی کمتر از تورات شما تحریف شده نیازی نیست شما دوپیازشو زیاد کنی

    • یهودی؟!! تورات ما؟!! خوبی گل پسر؟!!

    • دوست عزیز
      این کانال اندیشکده مطالعات یهوده
      به بررسی یهود میپردازه
      اتفاقا همین کوروش به اصطلاح کبیر شما رو یهودیا بولدش کردن
      کوروش برا ما بزرگه ولی برای بقیه جاهای دنیا شخصیتی مثل تیمور لنگ و چنگیز خان و هیتلره
      اصلا تا حالا براتون سوال نشده که چرا دوره ساسانیان یا سلجوقیان یا صفویه اینجوری بلد نشدن ؟
      تا حالا چند صفحه کتاب در مورد تاریخ خوندی ؟

  2. تفو برتو ای روزگار در ایران هستی از خاک واب وهوایش استفاده می کنی اگر دلت هم با این اب وخاک نیست مثل مگسان استفاده کن میهن فروش بد کردار

    • سؤالی را كه بارها و بارها پرسیده‌ایم باز هم می‌پرسیم: چرا كوروش‌پرستان تا این حد بی‌تربیت و فحّاش هستند؟!! كسی كه استدلال دارد چه نیازی دارد به فحاشی؟!!

    • تف برتو ای روزگار که تاریخ شناسمون میشه مگس وطن فروش
      فکر میکنید تاریخ ایران فقط به کوروش و هخامنشیان و زرتشت محدود میشه
      تا حالا فکر نکردید چرا تا حالا حرفی از دوره سلجوقیان زده نشده ؟ یا صفویه ؟ یا اشکانیان ؟
      چرا نمیخواید قبول کنید یهود جماعت داره از خرافه پرستی ما ایرانیا سود میبره

  3. به تظر من وقتی هر عرب زاده ی غیر ایرانی مثل توکه به خط به خط تاریخ این مملکت حسادت میکنه به خودش اجازه می ده درباره ی تاریخ ما چیزی بنویسه میشه همین نوشته های سراسر حسادت .والبته کلمه پرستش اشتباه مردم ایران کوروش رو ستایش میکنند

    • سؤالی را كه چند سطر بالاتر پرسیده‌ایم باز هم می‌پرسیم: چرا كوروش‌پرستان تا این حد بی‌تربیت هستند؟!! كسی كه استدلال دارد چه نیازی دارد به توهین؟!!

    • دوست عزیز! سالهاست که دیگه بحث ملیت و قوم و نژاد و دین مطرح نیست همه ی ما انسانیم عرب زاده یعنی چی؟
      محض اطلاع باید بگم که هیچ کسی نمیتونه ادعا کنه که نژاد اصیل ایرانی داره چون در تاریخ،ما هجوم اقوام و کشور های مختلف رو داشتیم که با نژاد ایرانی یا به قول بعضی ها آریایی قاطی شده. شاید ریشه ی شما هم به یک عربی یا مغولی ویا رومی و… برگرده. پس توهین نکنید.

  4. خیلی جالب و منطقی بود. خدا رو شکر چند نفر عاقل تو مملکت هست که اهل مطالعه تاریخ و بررسی حقایق و باستان شناسی باشن. میتونید بانوی بختیاری دلیر مون بی بی مریم رو که کلاه افسر انگلیسی رو پاره کرد و زبون انگلیسی رو میدونست رو تکمیل سایتتون بذارید. یا بانو فرنگیس دلیر که چند نفر که بهشون حمله کردن رو اسیر کرد … البته خب بازم یه عده از انگلیس پول میگیرن با ادعای ملیت پاک ایرانی بهتون فحش بدن … بی خیال

  5. خوبی یا چیزی زدی داداش؟ حالت خوبه؟ اگر به تاریخ ما حسودیت میشه لازم نیست چرت و پرت بگی گل پسر
    پسر خوبی باش هر شب مسواک بزن و ساعت ٩ شب تو رخت خواب باش.

    • چقدر بی‌تربیت!!! چقدر بی‌ادب!!! چقدر بی‌منطق!!! اگر حرف حساب داشتی می‌زدی و اگر استدلالی داشتی رو می‌کردی. توهین نشانه‌ی بی‌شخصیتی و خالی بودن از منطق و استدلال است، که اکثریت باستان‌گرایان در این صفات مشترکند.

  6. …کوروش حتی اگر دست نشانده و یک سردار معمولی بوده باشه در هر حال منشور حقوق بشر رو نوشته و علاوه بر این اولین امپراتوری بزرگ جهان رو تشکیل داده، برده‌داری رو بر انداخته و مردم رو در انتخاب دین و مذب خودشون ازاد گذاشته…

    • در مقالات متعدد نشان داده‌ایم که:
      اول: کوروش چیزی به‌نام منشور حقوق بشر ننوشته! در منشور کوروش هیچ نشانی از «حقوق بشر» نیست. یکبار در عمرتان ترجمه معتبر منشور کوروش را بخوانید تا مجبور نباشید یک حرف مزخرف را بارها و بارها طوطی‌وار تکرار کنید.
      دوم: برده‌داری در کل دوران هخامنشیان رواج داشته و کوروش برده‌داری را لغو نکرده است.
      سوم: آزاد گذاشتن مردم در انتخاب دین‌ها و مذاهب باطل و حمایت از عقاید غلط مایه‌ی افتخار نیست! این صرفاً حیله‌ای بود که کوروش برای تسلط بر مردم به کار می‌برد.

    • تا حالا به ابن فکر کردی که چه کسانی این منشور رو ترجمه کردن؟
      همین است روزی ترجیح میدن ما به گونه ای که خودشان میخان فکر کنیم از همون جا هم میان انچه رو که میخان تحت عنوان ترجمه قرار میدن

  7. سلام به دوستان گل گلاب
    اول یه تشکر ویژه از ادمین میکنم که این پیاما رو میبینه و جلو خودشه میگیره حرف زشتی به دوستان نزنه
    آقای ادمین به نظر من یه گروه تو همین پیام رسان ایتا بزنید تا بتونیم با دوستان گل و گلاب کوروش پرست درست بحث کنیم
    اینجوری هم اعصاب ما خورد میشه
    هم این دوستان عزیز

    من خودم نظرات رو میخوندم سر درد گرفتم ????
    ادمین اگه میشه زیر همین پست بگن که امکنش هست یا نه
    چون به نظر واقعا لازم میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + چهار =